هر آنچه که باید درباره رزرو و خرید بلیط هواپیما بدانید! (بخش اول)




هر آنچه که باید درباره رزرو و خرید بلیط هواپیما بدانید

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

 

هر آنچه که باید درباره رزرو و خرید بلیط هواپیما بدانید! (بخش اول)

 

اولین کاری که هنگام سفر باید انجام دهید رزرو و خرید بلیط است مخصوصا اگر بخواهید بلیط خارجی بخرید.اولین گامی که  برای شروع یک سفر برمیدارید برنامه ریزی است پس تا زمانی که بلیط هواپیما را رزرو نکنید تکلیفتان مشخص نمیشود. هم زمان با خرید بلیط هواپیما تکلیف رزروهتل هم مشخص میشود و میتوانید برنامه ریزی خود را کامل کنید.

 

 

رزرو بلیط هواپیما برای چه کسانی مناسب است؟


اگر جزو مسافرانی هستید که هنوز از سفر خود مطمئن نیستید و نمیدانید دقیقا در چه روزی پرواز رفت و برگشت بگیرید رزرو بلیط هواپیما مخصوص خودتان است.بسیاری از مسافران به دلایل مختلف از برنامه سفر خود مطمئن نیستند مثلا مسافرانی که برای خرید بلیط خارجی منتظر صدور ویزا هستند از طرفداران مهم رزرو بلیط هواپیما به شمار میروند.ایرانی ها برای اکثر سفرهای خارجی به ویزا نیاز دارند و هیچوقت مطمئن نیستند که چه زمانی ویزا برای آن ها صادرمیشود به همین دلیل برای جلوگیری از متضرر شدن مجبورند برای خرید بلیط هواپیما آن را رزرو کنند. حتی در برخی مواقع برای صدور ویزا مدارک رزرو بلیط و محل اقامت را درخواست میکنند.

 

 

چگونه بلیط هواپیما را آنلاین رزرو کنیم؟


اگر میخواهید بلیط داخلی یا بلیط خارجی هواپیما رزرو کنید، نیازی به خارج شدن از خانه ندارید پیشرفت تکنولوژی به شما این امکان را میدهد که بدون خارج شدن از خانه فقط با یک موبایل یا کامپیوتر که به اینترنت دسترسی دارد به راحتی برای خود بلیط رزرو کنید.


امروزه در دنیای اینترنت سایت هایی طراحی شدن که شما به راحتی بتوانید بلیط رزرو کنید و آماده سفر شوید.با گذشت زمان رزرو بلیط از سایت ها یا برنامه های خرید بلیط هواپیما به مناسب ترین روش رزرو تبدیل میشوند.حال میخواهیم بدانیم استفاده از این سایت ها چگونه است و برای این کار چه چیزهایی لازم داریم؟

 

 

پیش از رزرو بلیط هواپیما


وقتی به صورت حضوری برای رزرو بلیط هواپیما مراجعه میکنید مشخصات،کارت ملی یا پاسپورتتان را از شما میخواهند،هنگام رزرو یا خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین نیز باید مدارکی را در دست داشته باشید تا به درستی رزرو آنلاین خود را انجام دهید.


 
چیزهای مورد نیاز برای رزرو آنلاین بلیط:


پست الکترونیکی: آدرس پست الکترونیکی در رزرو آنلاین مشابه آدرس خانه در مراجعه ی حضوری است. پس از کامل شدن مراحل رزرو،بلیط به پست الکترونیکی شما ارسال میشود.

 

رمز دوم کارت بانکی: در هر خرید اینترنتی شما به رمز دوم نیاز دارید تا بتوانید مبلغ خرید را پرداخت کنید،رزرو آنلاین بلیط خارجی یا داخلی هم از این قاعده مستثنی نیست. در صورتی که کارت بانکی شما رمز دوم ندارد میتوانید با مراجعه به خودپرداز بانکی که کارتتان را از آنجا گرفته اید رمز دوم کارت خود را فعال کنید.

 

 

بلیط خارجی سام سیر

 

 

کارت ملی و پاسپورت: در رزرو یا خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین شما نیازی به ارائه مدارک ندارید و فقط باید مشخصات کارت ملی و پاسپورت را به درستی وارد سیستم کنید. اطلاعات کارت ملی برای بلیط داخلی و اطلاعات پاسپورت برای بلیط خارجی نیاز است.


حالا میتوانید مراحل رزرو یا خرید بلیط هواپیما را به درستی انجام دهید.در اولین مرحله باید مشخص کنید که چه بلیطی میخواهید رزرو کنید؟بلیط داخلی یا بلیط خارجی؟ سپس میتوانید سایر مراحل رزرو را کامل کنید.


پیشنهاد میکنیم که پیش از رزرو، در مورد بلیط های هواپیما اطلاعات کسب کنید مثلا باید فرق بلیط چارتر و سیستمی را بدانید. برای نمونه بدانید که برای خرید بلیط چارتر باید برنامه سفرتان مشخص باشد چون نمیتوانید آن را عوض کنید یا پس بدهید.بر خلاف بلیط چارتر،بلیط سیستمی منعطف است و میتوانید تغییراتی را در آن اعمال کنید.در مقاله ی بعدی در مورد اعمال تغییرات پس از رزرو بلیط صحبت خواهیم کرد.



نظرتان را بنویسید







منو