راهنمای سفر معلولین و افراد با شرایط خاص با هواپیما




راهنمای سفر معلولین و افراد با شرایط خاص با هواپیما

خرید بلیط هواپیما برای مسافر ویلچردار - سام سیر

 

 

راهنمای سفر معلولین و افراد با شرایط خاص با هواپیما

 

شاید پیش خود فکر کنید که پرواز داخلی و یا پرواز خارجی برای افراد معلول و دارای مشکل خاص در سلامت، امکان‌پذیر نباشد و اما این‌گونه نیست با داشتن اطلاعات و بینش کافی و راهنمایی مناسب، این امکان وجود دارد که به‌آسانی و با خیال راحت سفر هوایی انجام دهند. در این مقاله به راهنمایی سفر برای افراد معلول می‌پردازیم.

 

 

راهنمای پرواز خارجی و داخلی برای معلولین

 

در پرواز خارجی و داخلی بایستی به نکات پایین دقت کنید تا سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید و از آن لذت ببرید:

در هنگام خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی، برای راحت سفر کردن خودتان تمام نیازمندی‌های خود را مثل ویلچر، تجهیزات پزشکی خاص و ... برای متصدی فروش بلیط هواپیما شرح دهید تا او راهنمایی‌های لازم را برای شما به‌طور کامل توضیح دهد و مطلوب‌ترین شرایط را برای شما ارائه دهد.

 

با ایرلاینی که قرار است با آن به پرواز داخلی یا پرواز خارجی بروید تماس بگیرید و از بردن وسایل مورد نیاز به داخل کابین هواپیما سوال کنید. همچنین از وجود دستشویی برای افرادی که ویلچر با خود دارند مطمئن شوید.

 

فراموش نکنید که زمان خرید بلیط هواپیما خارجی ممکن است نیاز به توقف در چند فرودگاه داشته باشید، حتماً درباره شرایط آن فرودگاه‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید تا به مشکل نخورید.

 

استفاده از ویلچر در پرواز خارجی - سام سیر

 

بعضی از فرودگاه‌ها به‌منظور آسانی پرواز خارجی شما، برای اشخاص با وضعیت ویژه و سالمندان، ورودی‌های ویژه‌ای دارند تا این اشخاص مدت‌زمان زیادی را صرف ایستادن در صف نکنند و اذیت نشوند. اما مطلوب‌تر است در صورت توان کمی زودتر به فرودگاه بیایند تا بتوانند با سرعت بیشتری کارها را انجام دهند و در هیچ صفی منتظر نمانند.

 

درباره رزرو صندلی حتماً دقت داشته باشید که در جای مناسب باشد و حتی‌الامکان صندلی رزرو شده نزدیک دستشویی باشد تا راحت‌تر بتوانید از آن استفاده کنید.

 

چنانچه باوجود شرایط خاص قصد این را دارید که از پرواز خارجی برای سفر خود استفاده کنید، بدانید که در انجام کارها و نشستن بر روی صندلی هواپیما ممکن است به مشکل بخورید و نیاز به کمک داشته باشید لذا هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی خود در موردنیاز به خدمه هواپیما توضیحات لازم را ذکر کنید.

 

چنانچه به مراقبت‌های پزشکی احتیاج دارید، هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی خود گزینه استخدام پرستار را ذکر نمایید تا در طول سفر به مشکل برنخورید.

 

چنانچه از ویلچر برقی استفاده می‌کنید، وسایل ضروری آن را فراموش نکنید مثل شارژر و یا باتری اضافی. نکته دیگر این است اندازه آن را به ایرلاین اطلاع دهید تا بفهمید که مجاز به استفاده از آن هستید.

 

حتماً پیش از پرواز داخلی و پرواز خارجی، مشکلات خود را اعم از مشکلات شنوایی، نیازهای دارویی، مشکلات بینایی، مشکلات گفتاری و... را در هنگام خرید بلیط هواپیما با متصدی آژانس هواپیمایی در میان بگذارید.

 

اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید که در صورت نبود آن موجب بروز مشکل جدی می‌شود علاوه بر دارو نسخه‌ی آن را نیز با خود داشته باشید که در صورت تمام شدن بتوانید آن را تهیه کنید.

 

خرید بلیط هواپیما خارجی - سام سیر

 

می‌توانید از خدمات CIP استفاده کنید. این خدمات برای افراد خاص در بیشتر فرودگاه‌ها ارائه می‌شود. اگر می‌خواهید از این خدمات استفاده کنید در هنگام خرید بلیط هواپیما با آژانس هواپیمایی در میان بگذارید.

 

ازجمله خدماتی سی آی پی می‌توان گفت بدون انتظار در صف طولانی با ارائه کارت پرواز خارجی و تحویل بار به‌راحتی وارد هواپیما شوید و استراحت کنید و همچنین پذیرایی مخصوصی دارد. این خدمات برای افراد سالمند و ناتوان بسیار کاربرد دارد.

 

 در آخر نیز به این نکته توجه کنید که حتماً از آژانس هواپیمایی معتبری را برای خرید بلیط هواپیما خارجی انتخاب کنید تا در زمان پرواز خود دچار مشکل نشوید.



نظرتان را بنویسید







منو