از استراسبورگ در تور فرانسه چی سوغات بگیریم؟




سوغات استراسبورگ، در تور فرانسه

تور فرانسه سام سیر

 

 

از استراسبورگ در تور فرانسه چی سوغات بگیریم؟

 

اگر می‌خواهید به هفتمین شهر بزرگ واقع در فرانسه سفر کنید، باید استراسبورگ را برای تور فرانسه برگزینید. تنوع فرهنگی در این شهر بسیار است و همچنین سوغاتی‌های بی‌نظیری دارد.

 

این شهر در حال حاضر در فرانسه است اما ریشه‌ای آلمانی دارد. در سفر خود با تور فرانسه هرگز بازدید از بوتیک‌ها و فروشگاه را فراموش نکنید.

اگر به منطقه آلزاس که در محدوده رود راین قرار دارد، بروید به استراسبورگ خواهید رسید.  بسیاری از بخش‌های این شهر که بافت قدیمی‌تری دارد در یونسکو به ثبت رسیده است. سالیان سال شهر استراسبورگ دائماً در حال دست‌به‌دست شدن در میان فرانسه و آلمان بوده است. با تور فرانسه می‌توانید سنت‌های هردو کشور را به‌وضوح به‌طور هم‌زمان ببینید. این حجم از تنوع فرهنگی در سرتاسر استراسبورگ به چشم می‌خورد.

 

استراسبورگ هم جنبه سنتی دارد و حال و هوای تاریخی خود را حفظ کرده است و هم شهری مدرن و زیبا می‌باشد که باید آن را در تور فرانسه ببینید. شمی می‌توانید هرچه که در سفر خود انتظار دارید را به‌طور یکجا و در این کلان‌شهر ببینید. یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌هایی که برای همه‌ی مسافران رقم می‌خورد، خرید سوغاتی است. بدین بهانه نیز می‌توانید در خیابان‌های این شهرگشت و گذاری داشته باشید و تجربه‌ی بی‌نظیری را کسب کنید.

 

 

عروسک‌های پولیشی لک لک

 

اگر با تور فرانسه به استراسبورگ بروید لک‌لک‌های بسیاری را در این منطقه خواهید دید زیرا این شهر محل زندگی آن‌هاست. این موضوع در فرهنگ این ناحیه هم تأثیرگذار بوده است به صورتی که آن را نماد شادی، باروری، وفاداری و خوش‌شانسی می‌دانند. به‌ویژه در فصل تابستان می‌توانید این لک‌لک‌ها را بر بام خانه‌ها ببینید. در فصل سرما آن‌ها به‌جاهای گرم‌تر مهاجرت می‌کنند. پس‌ازآن دوباره در اوایل فصل بهار به آلزاس بازمی‌گردند تا مجدداً لانه‌ی خود را بنا کنند.

 

این لک‌لک‌ها در دهه‌ی 1970 در حال انقراض بودند اما خوشبختانه طی پروژه‌هایی که دولت فرانسه در سال 1983به کار گرفت، جمعیت آن‌ها رو به افزایش رفت. اگر با تور فرانسه به این منطقه سفر کنید، می‌توانید عروسک‌های لک لک را در تمام فروشگاه‌های شهر پیدا کنید و آن‌ها را به‌عنوان نمادی از استراسبورگ به عزیزان خود هدیه دهید.

 

 

کیک Kugelhopf

 

این کیک مشهورترین شیرینی است که می‌توانید در منطقه‌ی آلزاس سفارش دهید. ممکن است بتوانید در کشورهای اطراف کیک Kugelhopf را ببینید اما در این شهر دستور ویژه‌ای برای پخت آن در نظر گرفته می‌شود. این کیک در آلزاس به‌صورت خشک‌تری سرو می‌شود. ممکن است درجاهای دیگر کیک را اسفنجی و خیس ببینید. بهترین نوشیدنی که می‌توانید همراه با این کیک بخورید قهوه است. در تور فرانسه هرگز کیک Kugelhopf را از دست ندهید.

 

 

خانه‌های آلزاسی مینیاتوری

 

اگر با تور فرانسه به آلزاس سفرکرده باشید حتماً متوجه معماری خاص این منطقه شده‌اید. در این منطقه خانه‌هایی مملوء ازالوارهای چوبی و کاشی‌های سفالی است. شایان‌ذکر است که این سبک را همچنین می‌توانید در آلمان و مناطق دیگر فرانسه هم ببینید.  آلزاس به علت نزدیک بودن به جنگل Vosges الوارهای بسیاری تولید می‌کند لذا این معماری در ناحیه‌ی آلزاس بیشتر به چشم می‌خورد. در تمام فروشگاه‌های آلزاس خانه‌های مینیاتوری به این سبک وجود دارد که می‌تواند بهترین سوغاتی برای عزیزانتان باشد.

 

 

سفال و سرامیک آلزاس

 

سابقه‌ی این منطقه در تولید ظوف سفالی و سرامیکی بسیار درخشان است. این محصولات را می‌توانید در فروشگاه‌های موجود در استراسبورگ تهیه فرمایید. این ظروف هم با سنگ و هم با سفال ساخته می‌شوند. همچنین ظروف سفالی و سرامیکی را هم به‌طور ساده و هم در طرح‌های متنوع می‌توانید تهیه کنید.



نظرتان را بنویسید







منو