آشنایی با شهر پاریس در فرانسه (بخش اول)




 

شهر پاریس در فرانسه

 

بلیط خارجی سام سیر
 

پاریس پایتخت کشور فرانسه می‌باشد که در کنار رود سن با مساحتی حدود 105 کیلومترمربع و در بخش شمالی این کشور قرارگرفته است که سالانه گردشگران بسیاری با تهیه بلیط هواپیما و تور فرانسه  از این شهر دیدن می‌کنند.

 

در این شهر جاذبه‌هایی نظیر کلیساها، کاخ‌ها، موزه‌های مدرن و گالری‌های هنری  وجود دارد که چشمان مسافران و دوستداران آن‌ها را به خود خیره می‌سازد.

 

 

برج ایفل

 

این برج یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های بلند در جهان می‌باشد که هزاران گردشگر با تهیه بلیط هواپیما از طریق تور فرانسه برای دیدن آن به کشور فرانسه و به‌طور دقیق‌تر به شهر پاریس مسافرت می‌کنند.

 

از زمان افتتاح این برج بلند که در قلب پایتخت فرانسه قرارگرفته است حدوداً 129 سال می‌گذرد که در طول این زمان قریب 250 میلیون بازدیدکننده داشته است که بخش بزرگی از آن‌ها گردشگرانی بودند که با تهیه بلیط هواپیما و تور فرانسه از کشورهای خود به دیدن از این برج پرداخته‌اند.

 

این برج در تاریخ 1887 به دست گوستاو ایفل مهندسی و معماری شد همچنین ساخت این برج دو سال و دو ماه و پنج روز زمان برد. قرمز اولین رنگی بود که برای این بنا در نظر گرفته‌شده بود و پس‌ازآن رنگ آن 18 بار تغییر کرد. از رنگ‌های جالب‌توجه ای که برای این بنا به‌کاربرده‌اند رنگ زرد بوده است.

 

امروزه هر هفت سال یک‌بار برای حفظ و نگهداری برج به آن رنگ می‌زنند که در هر نوبت حدود 60 تن رنگ مصرف می‌شود. بسیاری از گردشگران در این زمان با استفاده از تور فرانسه به پاریس سفر می‌کنند تا شاهد بخشی از این واقعه بزرگ باشند.

 

این سازه غول‌پیکر از 18 میلیون قطعه آهنی تشکیل‌شده است که برای متصل کردن آن‌ها به یکدیگر از دو و نیم میلیون پرچ استفاده‌شده است. این سازه در زمان وزش بادهای شدید حدود 7سانتی‌متر جابجا می‌شود.

 

برج ایفل یکی از جاذبه‌های شهر پاریس و نمادی برای کشور فرانسه محسوب می‌شود که سالانه هزاران مسافر  با خرید بلیط هواپیما و تور فرانسه  از آن دیدن می‌کنند.

 

 

کلیسای نوتردام

 

دریکی از مناطق شهر پاریس یکی از آثار گردشگری که با معماری گوتیک فرانسوی ساخته‌شده است، قرار دارد که همواره گردشگران زیادی را که با خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی به این شهر و کشور مسافرت کرده‌اند را به‌سوی خود می‌کشاند.

 

کلیسای نوتردام که از معروف‌ترین کلیساهای تاریخ می‌باشد سالانه حدود 3 میلیون گردشگر را به‌سوی خود می‌کشاند. این نمای تاریخی در سال 1163 با دستور پادشاه لوئیز ششم و یکی از اسقف‌های اعظم موریس دوسولی در یک جزیره کوچک واقع در رودخانه سن ساخته شد.

 

ساخت این کلیسای تاریخی در حدود 150 سال زمان برد  که سالیان زیادی مورد تخریب و بازسازی قرار گرفت که نهایتاً در سال 1991 در زمره میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفت. همین امر سبب شد تا گردشگران بیشتری از طریق بلیط خارجی برای دیدن این بنای باارزش به پاریس سفر کنند.

 

متأسفانه چندی پیش آتش‌سوزی شدیدی در این مکان رخ‌داده که باعث از بین رفتن بخش عظیمی از تزئینات و  آثار این بنای قدیمی شده است. بااین‌حال گردشگران بسیاری از طریق تهیه بلیط خارجی به این کشور رفته و از این بنای تاریخی دیدن می‌کنند.

 

 

باغ لوکزامبورگ

 

دیدن این باغ که توسط آژانس هواپیمایی  با خرید بلیط خارجی به مسافران پیشنهاد می‌شود در منطقه شش شهر پاریس قرارگرفته است. این باغ سرسبز و دیدنی که در سال 1612 به دستور ماری دو مایسی همسر شاه هنری چهارم و طراحی‌شده از روی کاخ پیتی که در فلورانس محل تولد وی بود ساخته شد محل زندگی ایشان پس از مرگ شاه هنری چهارم بود.

 

پس از مدتی دو مانسی با خرید زمین‌های اطراف عمارت 30 هکتار به مساحت آن افزود تا اینکه در سال 1848 این عمارت به‌عنوان پارک محلی مورداستفاده قرار گرفت.

 

سالانه گردشگران بسیاری از طریق تهیه بلیط خارجی برای دیدن این محل به پاریس سفر می‌کنند.



نظرتان را بنویسید







منو