آشنایی با شهر پاریس در فرانسه (بخش دوم)




 

شهر پاریس در فرانسه 

 

پرواز خارجی سام سیر

 

شهر پاریس با داشتن 105 کیلومترمربع پایتخت کشور فرانسه می‌باشد که در بخش شمالی این کشور و کنار رود سن قرارگرفته است که سالانه مسافران بسیاری با تهیه بلیط هواپیما و تور فرانسه از این شهر دیدن می‌کنند.

 

این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که به دلیل داشتن همین جاذبه‌ها به یکی از مقاصد گردشگری جهان تبدیل‌شده است که سالانه پذیرای هزاران گردشگر خارجی  است که با تهیه بلیط هواپیما و تور فرانسه به آنجا سفر می‌کنند.

در ادامه به معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌پردازیم.

 

 

موزه لوور پاریس

 

این موزه که از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موزه هنری می‌باشد در شهر پاریس قرار دارد. مساحت این موزه تقریباً 600 هزار مترمربع است که ازنظر موقعیت مکانی در سمت راست رود سن قرارگرفته است.

 

سالانه هزاران گردشگر با تهیه بلیط هواپیما و تور فرانسه از سرتاسر جهان به دیدن از این موزه باشکوه می‌پردازند. در این مجموعه هنری چیزی حدود 380 هزار اثر هنری و تاریخی وجود دارد که بیشتر آن‌ها به تاریخ انسانی و فرهنگ و هنر مربوط می‌شوند. این آثار از سال 1379 در معرض نمایش عموم قرارگرفته است.

 

ازاین‌رو دوستداران آثار تاریخی با تهیه بلیط هواپیما و تور فرانسه می‌توانند از این موزه در شهر پاریس دیدن فرمایند.

 

 

کاخ ورسای

 

در سال 1669 در دهکده‌ای به نام ورسای کاخ بزرگی برای اقامت و فرمانروایی لویی چهاردهم ساخته شد که جایگزین کاخ لوور باشد. هم‌اکنون لقب بزرگ‌ترین مجموعه کاخ‌های سلطنتی به این مجموعه تعلق دارد. که سالانه گردشگران زیادی با تهیه بلیط هواپیما و تور فرانسه به دیدن آن‌ها می‌پردازند.

 

این مجموعه کاخ با داشتن 300 سال عمر همچنان پربیننده و شگفت‌انگیز  است بطوریکه اکثر آژانس هواپیمایی  با انجام پرواز خارجی مسافران خود را به بازدید کردن از این اثر تاریخی تشویق می‌کنند. این مجموعه با داشتن مساحتی 800 هکتاری که شامل فضاهای سبز و بناها و ساختمان‌ها می‌باشد به‌مانند نگینی در میان دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌درخشد و همه‌ساله بازدیدکنندگان زیادی را که با پرواز خارجی به این کشور سفرکرده‌اند را به‌سوی خود جذب می‌کند.

 

این مجموعه شامل 50 نوع فواره متفاوت، 200 هزار درخت در فضای سبز خود است. همچنین این مجموعه دارای 700 اتاق‌خواب، 2150 پنجره، 67 راه‌پله، 5 هزار تکه مبل و تعداد طراحی‌ها و مجسمه‌های آن به 3700 مورد می‌رسد که آژانس هواپیمایی به همراه تهیه پرواز خارجی برای دیدن این جاذبه‌ها مسافران خود را راهی این مکان می‌کنند.

 

 

کلیسا سکره کر دو مون مارتر

 

این کلیسا که بعد کلیسای بزرگ و دیدنی نتردام در رتبه دوم قرار می‌گیرد یکی از جاذبه‌های ارزشمند شهر پاریس محسوب می‌شود. که آژانس هواپیمایی  با تهیه بلیط هواپیما دیدن این جاذبه گردشگری را به مسافران خود پیشنهاد می‌کند.

این کلیسا که در منطقه مون مارتر واقع‌شده است با توجه به دو سبک بیزانس و رومانسک در سال‌های 1875 تا 1914 طراحی و ساخته شد. به غیر خزانه و گنبد این کلیسا که برای گردشگران ممنوع است از تمامی بخش‌های دیگر آن مسافران می‌توانند دیدن کنند.

 

سالانه 11.5 میلیون گردشگر از طریق پرواز خارجی از این اثر تاریخی فوق‌العاده زیبا دیدن به عمل می‌آورند.

 

 

طاق پیروزی در پاریس

 

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر پاریس در انتهای خیابان شانزلیزه بانام طاق پیروزی قرارگرفته است. معماری این سازه که از طاق نصرت تیتوس الگوبرداری شده دارای ارتفاعی حدود 50 متر می‌باشد که در بین فرانسوی‌ها و گردشگران از شهرت خاصی برخوردار است.

 

این سازه که در سال 1806 به دست ژان شالگرین ساخته شد نمادی برای گرامی داشت یاد سربازان حکومت ناپلئون بود که جان خود را برای حفظ خاک فرانسه داده بودند.

 



نظرتان را بنویسید







منو