خوشمزه ترین غذاهای مارسی




خوشمزه ترین غذاهای تور فرانسه در بندر مارسی

غذاهای خوشمزه تور فرانسه در بندر مارسی

 

 

خوشمزه ترین غذاهای مارسی

 

در برنامه تور فرانسه در بندر مارسی، غذا چی بخوریم؟

 

این شهر شاید در مقابل پاریس کمتر شناخته‌شده باشد اما جاذبه‌های بسیاری دارد. این شهر بندری جزء دومین شهرهای بزرگ فرانسه می‌باشد که در جنوب قرارگرفته است. بیشتر افراد هنگام خرید تور فرانسه به پاریس می‌اندیشند. مارسی جاذبه‌های تاریخی و هم‌چنین غذاهای لذیذی دارد. در این مقاله می‌خواهیم شمارا غذاهای مارسی آشنا کنیم تا در تور فرانسه از آن‌ها غافل نمانید.

 

 

سوپ ماهی بویابس | Bouillabaisse

 

مناطقی که در نزدیکی دریا باشند حتماً دارای غذاهای خوشمزه دریایی هستند. سوپ ماهی بویابس نیز یکی از آن‌هاست. این سوپ جزء غذاهای محبوب مردم محلی مارسی می‌باشد. سوپ ماهی بویاپس جزء غذاهای سنتی این شهر حساب می‌شود. ملوانان این سوپ را به کرات سفارش می‌دهند و به همین دلیل نان دیگر این غذا سوپ ملوان هم می‌باشد.

این سوپ بسیار مقوی بوده و برای پخت آن از ماهی‌های گوناگونی استفاده می‌شود. اگر با تور فرانسه به مارسی سفر کردید حتماً این سوپ‌ها را در وعده‌ی غذایی خود بگنجانید. در بندر قدیمی مارسی می‌توانید طعم اصلی سوپ ماهی بویاپس را بچشید.

 

 

صدف خوراکی | Moules Marinière

 

افرادی که طعم غذاهای دریایی را دوست دارند می‌توانند صدف خوراکی را در شهر مارسی امتحان کنند. این غذا همراه با سیب‌زمینی با مقدار زیاد سرو می‌شود. شهر بندری مارسی بهترین جایی است که می‌توانید صدف خوراکی را در آنجا امتحان کنید. با تور فرانسه به مقصد مارسی می‌توانید به رستوران‌های دریایی شهر رفته و این غذا را همراه با سبزیجات معطر به‌عنوان میان وعده و حتی غذای اصلی میل کنید.

 

 

سس ایولی | Aïoli

 

در کنار غذاهای خوشمزه‌ی شهر مارسی حتماً سس ایولی را نیز امتحان کنید. این سس مدیترانه‌ای از ترکیباتی مانند روغن‌زیتون، سیر و ... درست‌شده است که کاربرد بسیاری در شهرهای بندری ازجمله مارسی دارد. این سس به‌ویژه در کنارغذاهای گوشتی و دریایی سرو می‌شود. در تهیه‌ی این سس از تخم‌مرغ نیز استفاده می‌شود اما طعمی کاملاً متفاوت با مایونز دارد.

 

 

تاپناد | Tapenade

 

تاپناد از دیگر غذاهای محبوب شهر مارسی می‌باشد که هنگام سفر خود با تور فرانسه آن را از دست ندهید. این غذا نوعی پوره‌ی زیتون می‌باشد که نام آن تاپنا است. ترکیباتی مانند گیاه کبر، زیتون سیاه، ماهی کولی و زیتون سابیده شده در تهیه‌ی تاپناد به کار می‌رود. این پوره در کنار اکثر غذاها و یا همراه با نان تست سرو می‌شود. اگر با تور فرانسه از مارسی دیدن کردید این پوره‌ی خوشمزه را سفارش دهید.

 

 

پانیس | Panisse

 

این نان (کیک) برگرفته از کیک ایتالیایی فریناتا می‌باشد که به‌طورمعمول در اشکال گرد و کوچک سرخ می‌شوند. گاهی اوقات درون شکر غلتانده می‌شود تا ظاهری مانند پیراشکی داشته باشد. اما عموماً همراه با سس سرو می‌شود که طعمی شور دارد. در تور فرانسه خود می‌توانید پانیس را سفارش داده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

 

 

پیتزا | Pizza

 

همه ما با پیتزا و تاریخچه‌ی این غذا آشنایی داریم. مارسی به دلیل موقعیت بندری که دارد تأثیر زیادی از فرهنگ و آشپزی ایتالیا، اسپانیا و شمال آفریقا گرفته است. با تور فرانسه و حضور در مارسی می‌توانید یک غذای ایتالیایی میل کنید. شمار بسیاری از ساکنان مارسی دارای اصالت ایتالیایی می‌باشند که به‌وسیله‌ی بندر وارد این شهر شده‌اند.

 

 

پاچه و سیرابی | Pieds Paquets

 

یکی از غذاهای معروف و محبوب اهالی مارسی و همین‌طور ایرانی‌ها پاچه و سیرابی بوده که برگرفته از کشورهای مدیترانه‌ای می‌باشد. این غذا بیشتر در مارسی و شهرهای دیگر جنوبی فرانسه سرو می‌شود که شباهت بسیاری با کله‌پاچه خودمان دارد. با تور فرانسه به بندر قدیمی مارسی رفته و در رستوران‌های محلی این غذا را میل کنید.

 

 

پیسالادی یِر| Pissaladière

 

درنهایت با پیسالادی یر آشنا شوید که غذایی بین پیتزا و شیرینی تارت می‌باشد. اصالت این غذا به شهر نیس بازمی‌گردد اما در شهرهای مختلف ازجمله مارسی نیز سرو می‌شود. این خمیر در مقایسه با خمیر پیتزاهای دیگر ضخامت بیشتری دارد. روی پیتزا از موادی مانند زیتون سیاه، ماهی کولی و پیازداغ قرار می‌گیرد. در سفر خود به شهر زیبای مارسی این غذا را در برنامه غذایی خود قرار دهید.



نظرتان را بنویسید







منو