ویزای کشور چین




ویزای چین

پرواز خارجی سام سیر

 

اخذ ویزای چین

 

ایرانیان برای ورود به کشور زیبای چین نیاز به ویزای این کشور دارند و خوشبختانه اخذ این ویزا آسان بوده و نیازی به مصاحبه و حضور فرد گردشگر نیست. اگر خرید بلیط هواپیما خارجی و تور چین جزء برنامه‌های شما است با ما در این مقاله همراه باشید تا با نحوه اخذ این ویزا و شرایط لازم آن آشنا شوید.

 

مدارک موردنیاز

 

برای بسیاری از گردشگران خارجی این امکان وجود دارد که تنها با خرید بلیط هواپیما خارجی به مقصد چین از این کشور دیدن کنند اما ایرانیان ملزم هستند که قبل از خرید تور چین، ویزای این کشور را که به دو صورت گروهی یا انفرادی صادر می‌شود را تهیه کنند. مدارک لازم برای ویزای این پرواز خارجی شامل فرم سفارت کشور چین، دو قطعه عکس ۴×۶ و نامه تمکن مالی با موجودی حداقل ۱۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال می‌باشد.

 

نکاتی در مورد اخذ ویزای گروهی

 

اگر قصد دارید برای تور چین، ویزای گروهی تهیه کنید و با پرواز خارجی به این کشور سفر کنید باید بدانید که این ویزا برای حداقل ۵ نفر صادر می‌شود و حداقل ۲ نفر بایستی با این ویزا وارد خاک این کشور شوند، یعنی حضور دو مسافر برای سفر به این کشور کافی است.

 

این ویزا به‌صورت دو برگ کاغذ A4 بوده و تمامی مسافرانی که اسمشان در این ویزا است باید باهم وارد چین شوند و باهم از چین خارج گردند. لحظه‌ای که این پرواز خارجی روی خاک چین فرود می‌آید، مسافرانی که اسمشان در ویزا ثبت‌شده اما خودشان حضور ندارند، نامشان از لیست توسط پلیس مرزی خط می‌خورد و سایر افراد وارد کشور چین می‌شوند. بنابراین این دو برگ توسط پلیس از نفر اول گروه گرفته می‌شود و مهر ورود بر روی ویزا زده‌شده و در پایان به نفر آخر تحویل داده می‌شود.

 

این نکته را فراموش نکنید که اخذ ویزای گروهی برای تور چین اعتبار محدودی دارد که روی آن درج‌شده است و مسافران این پرواز خارجی باید در بازه زمانی مشخصی از این کشور خارج شوند تا ملزم به پرداخت جریمه نگردند.

 

قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی سفر به چین با گروه خود هماهنگ کنید که هنگام ورود به این کشور در بخش بازرسی مرزی حتماً طبق ترتیب اسمی که در ویزا گروهی درج‌شده است به خط شده و در پشت خط زردرنگ، یکی‌یکی نزد پلیس مرزی بروند.

 

اگر از طریق گروهی و با ویزای گروهی برای تور چین خود برنامه‌ریزی کرده‌اید اما قصد دارید پس از ورود به این کشور برای اهدافی از گروه خود جداشده و شهر یا هتل خود را تغییر دهید حتماً یک کپی از ویزای مهرخورده در چین تهیه کنید، زیرا هنگام ورود به هر هتلی با آن نیاز پیدا خواهید کرد.

 

مراقبت‌های لازم را برای حفظ ویزا انجام دهید در غیر این صورت باگم شدن آن مشکلات و هزینه‌های زیادی را متحمل خواهید شد.

 

ساعت کاری سفارت چین در ایران

 

این سفارت در روزهای فرد و در ساعات اداری ۹ الی ۱۲ و ۱۴:۳۰ الی ۱۶ مشغول به کار بوده و شما می‌توانید در این ساعات مدارک خود را جهت دریافت ویزای چین تحویل دهید. در شرایط عادی ویزا ۴ روز بعد و در شرایط فوری ۲ روز بعد آماده می‌گردد. پس از دریافت اصل مدارک، قبض سفارت به شما داده می‌شود که آن را هنگام گرفتن ویزا به سفارت تحویل می‌دهید. هزینه ویزای عادی چین معادل ۱۰۰ دلار و برای ویزای فوری باید ۱۳۰ دلار بپردازید.

 

امیدواریم پس از اخذ ویزای چین و خرید بلیط هواپیما خارجی، سفری به‌یادماندنی را در این کشور تجربه کرده و از جاذبه‌های گردشگری چین که سالیانه هزاران گردشگر را به سمت خود می‌کشاند، لذت ببرید.



نظرتان را بنویسید







منو