آشنایی با بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان در سال 2019




 

بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان

بلیط ارزان هواپیما سام سیر

 

آشنایی با بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان

 

امروزه صنایع حمل‌ونقل هوایی نقش قابل‌توجه ای را در صنعت حمل‌ونقل ایفا می‌کند. این نوع حمل‌ونقل که برای اولین بار ذهن برادران رایت را به خود مشغول کرده بود از علاقه زائدالوصف انسان‌ها به پرواز نشات گرفته بود. باگذشت زمان و پیشرفت بشریت درزمینهٔ علوم مختلف ازجمله فیزیک و ریاضیات، سبب شد تا متخصصین توانایی طراحی و ساخت انواع هواپیماها را به دست آورند.

 

همان‌طور که باگذشت زمان انواع صنایع در سرتاسر جهان به پیشرفت چشمگیری دست یافتند صنعت ساخت هواپیما نیز این مسیر را دوشادوش دیگر صنایع طی کرد بطوریکه امروزه شاهد ساخت هواپیماها و هلکوپترهای بزرگ و شگفتی خواهیم بود که برای سرویس‌دهی در امور مختلف طراحی و ساخته شده‌اند. یکی از کاربردهای این صنعت در بخش مسافربری می‌باشد که امروزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شرکت‌های هواپیمایی با توجه به این موضوع به فروش بلیط هواپیما، بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما پرداخته‌اند.

در ادامه با بزرگ‌ترین هواپیماها در بخش‌های مسافربری، نظامی و باربری آشنا خواهیم شد.

 

 

آنتونوف 225

 

به‌احتمال‌زیاد افراد زیادی درباره هواپیماهای باربری و ترابری اطلاعات چندانی ندارند. این نوع هواپیماها همان‌طور که از نام آن‌ها برمی‌آید مخصوص جابجایی بار از یک مکان به مکان دیگر می‌باشند. در این نوع جابجایی‌ها نوع باری که حمل می‌شود مستقیماً به شرکت ترابری، نوع بلیط هواپیما، نوع هواپیما و یا افرادی که سفارش داده‌اند بستگی دارد.

 

آنتونوف 225 بزرگ‌ترین هواپیمای باری جهان می‌باشد که تاکنون معرفی شده است. برای دانستن بزرگی و ابعاد این هواپیما این مطلب که یک هواپیما بوئینگ 737 در آنجا می‌گیرد به نظر کافی می‌رسد. این پرنده عظیم‌الجثه که سابقاً توسط آنتونوف روسیه تولید می‌شده امروزه در اوکراین تولید آن ادامه دارد. این کشور با ارائه این هواپیما به شرکت‌های هوایی باعث ایجاد رونق درفروش بلیط هواپیما باری و حتی فروش بلیط ارزان هواپیما به دلیل ظرفیت بالای این هواپیما در جابجایی بارشده است.

 

 

بوئینگ 747-8

 

از دیگر دسته‌های خدماتی هواپیماها دسته مسافربری آن می‌باشد که امروزه نقش بسیار مهمی را در جابجایی افراد ایفا می‌کند. برای بهره‌مندی از این خدمات مسافران می‌توانند اقدام به  تهیه بلیط هواپیما و حتی بلیط ارزان هواپیما کنند. برای مسافرت‌های خارجی نیز می‌توانند از بلیط خارجی بهره‌مند شوند.

 

هواپیمای بوئینگ 747-8 با داشتن طولی 77 متری و ظرفیت جابجایی 600 مسافر جزو غول‌پیکرترین هواپیماهای جهان می‌باشد که سالانه مسافران زیادی که با تهیه بلیط خارجی خواهان مسافرت هستند را به مقصد خود می‌رساند. جالب‌توجه است که این هواپیما در مصرف سوخت بسیار بهینه‌سازی شده است. این نوع هواپیما برای مقاصد بین‌المللی مورداستفاده قرار می‌گیرد که در صورت تهیه بلیط خارجی امکان مواجه‌شدن با آن را خواهید داشت.

 

 

 ایرباس A380

 

اولین حضور این هواپیما در فرودگاه‌ها در سال 2012 بود و به دلیل داشتن جثه‌ای بزرگ کمتر کسی می‌توانست باور کند که این هواپیما قادر به پرواز کردن باشد. پس از روی‌آوری بوئینگ به ساخت هواپیماهای عظیم‌الجثه شرکت‌های رقیب نیز به این عرصه وارد شدند.

 

این هواپیما با داشتن طول 72 متری و هم‌چنین ارتفاع 21 متر قادر به جابجایی 555 مسافر می‌باشد که شرکت‌های مسافربری برای فروش بلیط ارزان هواپیما از آن بهره می‌برند.

 

اگرچه این هواپیما غول‌پیکر به نظر می‌رسد اما هم چنان شرکت بوئینگ دارای غول‌پیکرترین هواپیمای جهان است که دربرترین شرکت‌های ایرلاین جهان مورداستفاده قرارگرفته است.

 

 

ایرباس بلوگا

 

این هواپیمای غول‌پیکر که توانایی حمل 52 تن بار را دارا می‌باشد آخرین هواپیمای عظیم‌الجثه جهان است که به مدل نهنگ سفید شهرت دارد.

این هواپیما که توسط طراحان اروپایی طراحی و ساخته شد برای جابجایی بارهای نامتعارف مورداستفاده قرار می‌گیرد. 



نظرتان را بنویسید







منو