بازدید از موزه ماکسی در برنامه تور ایتالیا




موزه ماکسی در برنامه تور ایتالیا

تور ایتالیا سام سیر

 

 

موزه ماکسی |MAXXI  در رم - تور ایتالیا

 

شهر رم یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرها است که یادآور طولانی‌ترین امپراتوری جهان می‌باشد. شهری که اولین مبارزه‌ها برای مقابله کردن با برده‌داری در آن صورت گرفت؛ نخستین پایه‌های دموکراسی در این شهر متجلی شد و همه‌ی این مسائل دست‌به‌دست هم دادند تا این امپراتوری بزرگ شکل بگیرد.

در این شهر تاریخی که مرکز مهمی برای صادرات تکنولوژی می‌باشد، به دستور وزارت فرهنگ ایتالیا در دهه‌ی 80، مرکزی برای رونمایی کردن هنرهای جدید بنا شد. این کار موجب زنده سازی میراث فرهنگی شده است. در این مقاله با سام سیر همراه باشید تا شما را با این اثر بزرگ آشنا کنیم. برای خرید تور ایتالیا می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

موزه‌ی ماکسی یا به عبارتی موزه‌ی ملی هنر قرن 21 در مکانی به نام فلامینیو بناشده است که پیش از آن محل پادگان نظامی بوده است. این موزه به‌طور رسمی در بهار 2010 رونمایی شده است. زاها حمید معماری موزه را برعهده‌گرفته است که قریب به 10 سال به طول انجامید.

تور ایتالیا شما را به دیدن این موزه می‌برد. تجربه‌ای بی‌نظیر را می‌توانید با تور ایتالیا به دست آورید. طبق متنی که از معمار موزه به‌جای مانده است، گفته می‌شود که فضایی کاملاً متفاوت برای به نمایش گذاشتن آثار هنری از واجبات یک موزه‌ی هنری است. به همین علت است که ماکسی کاملاً به‌طور خاصی طراحی‌شده است. چشم اندازه موزه به صورتی است که در طرفی اشیاء باارزش به‌وسیله‌ی دیوارهای بتونی محافظت می‌شود و در طرفی دیگر بخش‌های شیشه‌ای به چشم می‌خورند.

تور ایتالیا شما را به تمام بخش‌های موزه‌ی ماکسی خواهد برد. با قدم گذاشتن در موزه متوجه فرم پیچ‌درپیچ آن خواهید شد. طبقات به طرز متفاوتی درهم‌تنیده‌اند و نور تابیده‌شده به موزه، آن را هنری‌تر می‌کند.

 

ساختمان موزه‌ی ماکسی به چه شکلی است؟

 

این ساختمان دارای مجموعه‌ای از قسمت‌های بزرگ می‌باشد که در امتداد هم و به‌صورت سیال قرار دارند. نمای بیرونی موزه بسیار بزرگ دیده می‌شود اما از داخل مانند شبکه‌ای از سیرکولاسیون می‌باشد. اصل انعطاف‌پذیری در معماری موزه به‌وضوح آشکار است. سقف‌های موزه به‌طور خاصی طراحی‌شده‌اند؛ پله‌های موزه به رنگ مشکی بوده و شمارا تشویق به راه رفتن خواهند کرد.

این موزه دارای بخش‌های هنر و معماری بوده که بنای آن 27 هزار مترمربع می‌باشد. در بخش معماری بیش از 5000 طراحی مختلف که مربوط به قرن‌های 21-20 می‌باشد، به چشم می‌خورد. این بخش به‌عنوان اولین موزه‌ی معماری ملی در سراسر ایتالیا محسوب می‌شود. مجسمه‌ها و عکس‌های بسیاری نیز در موزه وجود دارند که برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود. علاوه بر سالن‌هایی که در آن معماری و آثار موزه برای مسافران تور ایتالیا به نمایش می‌گذارد، فروشگاه‌ها، آمفی‌تئاتر، کتابخانه و .. نیز جزء بخش‌های دیگر موزه هستند.

 

برای ساختن موزه از شبکه‌هایی شامل خطوط متقاطع استفاده‌شده است. در سال 2010 جایزه‌ی انستیتوی سلطنتی  معماران انگلستان به این موزه تعلق گرفت. خطوط متقاطع همان دیوارهایی هستند که  یا باهم برخورد کرده و یا از یکدیگر عبور می‌کنند. سیستمی که برای ساخت سقف در نظر گرفته‌اند ازلحاظ فنی و تکنولوژی بسیار پیچیده است.

این سیستم نقاط گوناگونی را برای آویزان کردن پنل ها در نظر گرفته است. نورپردازی، سیستم کنترل دما، شفافیت و هرآنچه در موزه می‌بینید، کاملاً حساب‌شده و منطقی است. بازدیدهای بسیاری هرروزه از سرتاسر جهان به این موزه انجام می‌شود که می‌توانید از طریق تور ایتالیا برای بازدید اقدام کنید.



نظرتان را بنویسید







منو