چگونه در سفر با هواپیما مانند یک حرفه‌ای رفتار کنیم؟




 

رفتار حرفه ای در هواپیما

پرواز خارجی سام سیر

 

مانند یک حرفه ای در هواپیما  رفتار کنیم...

 

همان‌طور که می‌دانید انجام هر کاری اصول و قواعد خاص خود را دارد که پیروی از آن‌ها مانع از ایجاد مشکلات می‌شود. اگر از آن جمله افرادی هستید که ترجیح می‌دهید مسافرت خود را با هواپیما انجام دهید و تجربه‌های زیادی در خرید بلیط هواپیما برای پرواز خارجی یا داخلی دارید، از این موضوع آگاه هستید که سفر با هواپیما نیز آداب و شرایط خاص خودش را دارد که رعایت این اصول به شما کمک می‌کند تا سفری حرفه‌ای و بدون دردسر را تجربه کنید. اگر می‌خواهید برای اولین بار اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید و تجربه‌ای درزمینهٔ پرواز خارجی یا داخلی ندارید حتماً این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

 

پس از خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی بهتر است قبل از ورود به فرودگاه با مراحل آن آشنا شوید تا بتوانید بدون استرس، کارهایتان را به بهترین نحو انجام دهید. این مراحل به شرح ذیل می‌باشد:

 

 

آشنایی کامل با قوانین

 

آشنایی با قوانین باعث می‌شود تا شما باعث ایجاد تأخیر در مراحل امنیتی نشوید. اگر برای پرواز خارجی و یا داخلی خود اقدام به خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی کرده‌اید بهتر است کارت پرواز و مدارک شناسایی خود را قبل از رسیدن به مراحل امنیتی فرودگاه آماده کنید. قبل از رسیدن به گیت و غلتک بار هم می‌توانید با باز کردن ساعت و کمربند، بیرون آوردن لپ‌تاپ و وسایل الکترونیکی و یا جدا کردن نوشیدنی‌ها به زودتر رسیدن سایر مسافران به گیت کمک کنید.

 

 

به‌درستی وسایلتان را جابه‌جا کنید

 

هنگامی‌که تعداد مسافران زیاد است بهتر است برای ایجاد فضای بیشتر در قفسه‌های بالای صندلی، کیف خود را به‌صورت عمودی قرار دهید. همچنین بهتر است در طول سفر مخصوصاً پرواز خارجی، از کیف کوچک‌تری برای بردن وسایل ضروری به داخل کابین استفاده کنید.

 

 

کمک رساندن به سایر مسافران

 

می‌توانید به‌عنوان کسی که با خرید بلیط هواپیما مانند یک حرفه‌ای سفر می‌کند، پس از جابه‌جایی وسایل خود به دیگران نیز کمک کنید و وسایل آن‌ها را درون قفسه بگذارید.

 

 

جای خود را به خانواده‌ها بدهید

 

گاهی اوقات خانواده‌ها موفق به خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی برای صندلی‌های کنار هم نمی‌شوند. در این‌جور مواقع شما می‌توانید صندلی خود را با آن‌ها عوض کرده تا بتوانند کنار هم بنشینند.

 

 

بحث نکردن با مهمانداران

 

بهتر است در مورد قوانین با مهمانداران بحث نکرده و به هشدارهای آن‌ها در طول پرواز خارجی و داخلی توجه کنید. توصیه تمامی مهمانداران تنها جهت حفظ ایمنی و آرامش شما است.

 

 

به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید

 

سعی کنید در طول سفر خصوصاً در صندلی‌های اکونومی، فضای شخصی خود را حفظ کنید، برای مثال دقت کنید پاهایتان از صندلی بیرون نزند و یا هنگام عبور از راهرو کیف خود را در جلوی بدنتان نگه‌دارید.

 

 

گفتگو مؤدبانه با دیگران

 

این کار را با توجه به حالات روحی طرف مقابل انجام دهید. بهتر است این گفتگو آرام باشد تا مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند. برخی از افراد پس از خرید بلیط هواپیما ترجیح می‌دهند در طول سفر بیشتر در خودشان باشند پس نباید باعث آزار آن‌ها شد.

 

 

به‌جایی ضربه نزنید

 

تمامی افرادی که اقدام به خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی کرده‌اند دوست دارند سفر آرامی را تجربه کنند درنتیجه بهتر است از کوبیدن پا به زمین و یا صندلی و تولید هرگونه صدای آزاردهنده‌ بپرهیزید.

 

 

استفاده از سرویس بهداشتی

 

به دلیل آنکه تنها یک سرویس بهداشتی برای تمامی مسافران وجود دارد بهتر است این کار را درزمانی کوتاه و با رعایت اصول بهداشتی انجام دهید.

 

 

غذاهای بودار نخورید

 

بهتر است در طول پرواز از خوردن غذاهای بودار اجتناب کنید. آجیل یا بیسکوئیت گزینه‌های خوبی برای خوردن تنقلات در هواپیما هستند.

 

 

حفظ آرامش هنگام پیاده شدن

 

اگر هر مسافری بخواهد پس از فرود هواپیما به‌عنوان نفر اول پیاده شود باعث ایجاد هرج‌ومرج می‌شود، پس خونسردی خود را حفظ کرده و بااحتیاط کیف‌دستی خود را برداشته و پس از تشکر از مهمانداران از هواپیما خارج شوید. 



نظرتان را بنویسید







منو