فاصله تهران تا شهرهای رامسر، بندرعباس و بانه




 

فاصله تهران تا شهرهای دیگر

 

پرواز داخلی سام سیر

 

فاصله تهران تا شهرهای رامسر، بندرعباس و بانه چقدر است؟

 

معمولاً به هنگام سفر به داخل کشور یک مسئله مهم انتخاب وسیله نقلیه مناسب است. خرید بلیط ارزان هواپیما داخلی، بلیط قطار، بلیط اتوبوس و یا سفر کردن با ماشین شخصی از گزینه‏ های روی میز هستند. که باید با توجه به شرایط خود یکی از این چهار گزینه را انتخاب نمایید.

 

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب وسیله نقلیه مناسب علاوه بر بودجه سفر، فاصله زمانی و مکانی تا مقصد است. برای مقاصد طولانی برای کاستن از میزان خستگی و خطرات جاده خرید بلیط ارزان هواپیما داخلی به مسافران پیشنهاد می‌شود.

 

حال ما می‌خواهیم فاصله شهر تهران را با سایر شهرها مقایسه کنیم تا شما بامطالعه این مقاله بتوانید وسیله نقلیه مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.

 

 

شهر مبدأ: تهران – شهر مقصد : رامسر

 

شهر رامسر یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور است. این شهر واقع در استان مازندران می‌باشد. از مکان‏های دیدنی رامسر می‌توان به روستای گرسماسر، جواهرده، جنگل دالخالی و بسیاری از نقاط زیبای دیگر نام برد. اگر قصد سفر به این شهر زیبا رادارید باید بدانید که فاصله تهران تا رامسر 274 کیلومتر است. البته این مسافت 274 کیلومتری برای سفر به رامسر از طریق جاده چالوس است. این در حالی است که این فاصله از طریق پرواز داخلی به 149 کیلومتر می‌رسد. زمان موردنیاز زمینی برای رسیدن به رامسر به 05:30 می‌رسد و زمان موردنیاز برای پرواز داخلی به مقصد رامسر 00:41 خواهد بود.

 

 

شهر مبدأ: تهران – شهر مقصد : بندرعباس

 

شهر بندرعباس یکی از مقاصد پرطرفدار مسافران در فصول سرد سال است. این شهر به دلیل فاصله جغرافیایی زیاد با شهرهای شمال کشور دارای جذابیت‎های خاص خود برای ساکنین شمال کشور است.  بندرعباس دارای مکان‎های دیدنی بسیاری می‌باشد. از این مکان‎ها می‌توان به معبد هندوها، آبگرم گنو، قلعه فین و ... اشاره کرد. از طرفی یکی دیگر از دلایل سفر به این شهر بندری زیبا ساحل خلیج‌فارس است. که می‌تواند به‌خودی‌خود یک انگیزه بزرگ برای سفر به این شهر باشد.

 

اگر بخواهید با ماشین شخصی خود به بندرعباس سفر کنید باید مسافتی 1286 کیلومتری را طی کنید. که این فاصله شامل 13:30 رانندگی می‌شود. اگر با خرید بلیط ارزان هواپیما داخلی اقدام به سفر کنید تنها زمان 01:50 را در پرواز می‌گذرانید. لازم به ذکر است با پرواز داخلی شانس دیدن شهرهای بین مسیر را از دست خواهید داد. اما به دلیل طولانی بودن این مسیر و احتمال خسته شدن در طول سفر به مسافران پیشنهاد می‌کنیم تا از پرواز داخلی استفاده نمایند.

 

فاصله زمانی تهران تا بندرعباس با قطار 15:20 است. ممکن است به هنگام سفر با قطار راننده خسته نشود اما به‌هرحال 15:20 زمان زیادی است و برای افرادی که در خانواده خود کودک و یا مسن دارند این وسیله نقلیه به آن‌ها پیشنهاد نمی‌شود.

 

 

شهر مبدأ: تهران – شهر مقصد : بانه

 

معمولاً یکی از اهداف بزرگ مسافران برای سفر به شهر بانه خرید لوازم و وسایل است. شهر بانه یک شهر مرزی بین ایران و عراق است و صادرات و واردات از طریق بانه انجام می‌گیرد. به همین دلیل مسافران برای خرید اجناس باقیمت پایین به این شهر سفر می‌کنند.

 

مسافت زمینی تهران تا شهر بانه 661 کیلومتر است. برای سفر به این شهر با ماشین شخصی باید زمان 08:30 را رانندگی کنید. برای سفر به این شهر خرید بلیط ارزان هواپیما داخلی پیشنهاد نمی‌شود چراکه مسیر مستقیم به این شهر موجود نیست. اگر اصرار به سفر با بلیط داخلی رادارید باید بدانید که باید بلیط داخلی تهران – سنندج را خریداری کنید و از سنندج به سمت بانه با وسیله نقلیه زمینی بروید.

 

لازم به ذکر است که با خرید بلیط داخلی تهران- سنندج باید علاوه بر زمان پرواز و به‌غیراز زمانی که باید در فرودگاه مبدأ و مقصد تلف کنید، زمان 04:00 را برای رسیدن از سنندج به بانه به‌صورت زمینی صرف کنید. به همین دلیل بهترین راه وسیله نقلیه شخصی یا اتوبوس است. لازم به ذکر است که بانه قطار ندارد.

 

البته باید به هنگام انتخاب وسیله نقلیه به این نکته توجه داشته باشید که حداقل باید یک ساعت قبل برای بلیط داخلی در فرودگاه حاضر باشید.

 



نظرتان را بنویسید







منو