نگاهی اجمالی به بوئینگ 737




 

درباره ی هواپیما بوئینگ

بلیط خارجی سام سیر

 

 

آشنایی با هواپیمای بوئینگ 737 

 

از اولین کسانی که به فکر طراحی و ساخت هواپیما بودند می‌توان از برادران رایت نام برد. این دو برادر ابتدا سعی بر این داشتند تا با ساختن بال‌هایی برای انسان‌ها تجربه‌ای جدید و البته دست‌نیافتنی را برای بشریت به ارمغان آورند. این رؤیاپردازی‌های آن‌ها بعد چند سال به واقعیت پیوست و آن دو توانستند اولین هواپیمای خود را که تنها ظرفیت حمل یک نفر را داشت طراحی کنند و به مرحله ساخت برسانند.

بعد از تلاش‌های بی‌وقفه این دو برادر افراد بسیاری ازجمله پیکاسو نقاش و مهندس ایتالیایی سعی در گسترش دادن این صنعت و تبدیل آن به صنعتی بزرگ برای بشریت داشتند.

از اولین روزی که فکر ساخت هواپیما در سر برادران رایت ایجاد شد تا به امروز این صنعت دوشادوش دیگر صنایع جهان پیشرفت کرده بطوریکه امروزه شاهد ساخت هواپیماهایی با مدل‌های مختلف و در دسته‌های خدماتی متفاوت ازجمله مسافربری، باربری و نظامی هستیم. که در بخش مسافربری با ارائه بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما در حال سرویس دادن به مسافران می‌باشند.

امروزه داشتن فناوری‌های به‌روز و همچنین ارائه خدمات متنوع و جذاب موجب شده تا مسافران توجه ویژه‌ای به این سیستم حمل‌ونقل داشته باشند به‌گونه‌ای که برای مسافرت‌های خود از بلیط هواپیما استفاده می‌کنند. همین امر باعث شده تا این سیستم به یکی از موفق‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل در دنیا تبدیل شود.

قابل‌توجه است که پیشرفت صنعت هواپیمایی باعث پیشرفت دیگر صنایع وابسته نیز شده است که درنتیجه این امر به وجود آمدن کارخانه‌های بیشتر و ایجاد بازار کار گسترده‌تر بدیهی می‌باشد.

در کنار رشد و پیشرفت هواپیماسازی صنعت گردشگری نیز رشد سریع و چشمگیری داشت. بطوریکه مردم برای جابجاهای خود از بلیط هواپیما استفاده می‌کردند و شرکت‌های هواپیمایی برای جذب توریست و فروش بلیط خارجی به آن‌ها باهم به رقابت پرداختند. این رقابت باعث شد تا دستیابی به بلیط ارزان هواپیما برای مسافران کار آسان‌تری باشد.

باوجود رقابت‌های شدید میان شرکت‌های مختلف در زمینه‌های فروش و بلیط هواپیما نام دو شرکت بوئینگ و ایرباس خودنمایی می‌کند بطوریکه این دو شرکت توانسته‌اند گوی رقابت را از دیگر شرکت‌ها بربایند و شهرتی جهانی برای خود دست‌وپا کنند.

از پیشگامان و برترین شرکت‌های هواپیماسازی جهان، شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا می‌باشد که از سال 1916 به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در زمینه‌های نظامی نیز فعالیت داشته بطوریکه در سال 2011 توانست عنوان دومین شرکت برتر در زمینه ساخت تجهیزات نظامی را به خود اختصاص دهد.

امروزه این شرکت علاوه برساخت هواپیما در بخش تولید و صادرات لوازم و قطعات هواپیما نیز فعالیت چشمگیری دارد. شهرت و کیفیت این هواپیماها به‌گونه‌ای است که اکثر شرکت‌های هواپیمایی از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند زیرا این هواپیماها بیشترین درصد فروش بلیط خارجی را به خود اختصاص داده‌اند. 

با توجه به این موضوع که شرکت بوئینگ در طراحی و ساخت هواپیماهای پهن‌پیکر از برترین‌ها و پیشگامان می‌باشد اما مدل 737 مدلی با چثه کوچک و کشیده است. درواقع این مدل کوچک‌ترین عضو خانواده بوئینگ به‌حساب می‌آید. اولین شرکتی که برای فروش بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما اقدام به خرید این نوع هواپیما کرد لوفتهانزا بود. هم‌اکنون چیزی حدود 6 هزار فروند از این هواپیما در سرتاسر دنیا در حال سرویس‌دهی می‌باشند. از این نوع هواپیما در ایران نیز استفاده‌شده که شرکت‌ها برای فروش بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما از خدمات این عظیم الجثه بهره می‌برند.



نظرتان را بنویسید







منو