آشنایی با مناطق گردشگری مارسی در فرانسه (بخش دوم)




 

مناطق گردشگری مارسی فرانسه

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با مناطق گردشگری مارسی در فرانسه (بخش دوم)

 

مارسی ازنظر قدمت در فرانسه رتبه اول را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که این شهر دومین شهر بزرگ فرانسه بعد از پاریس است. شهر مارسی با داشتن بنادر پر هیاهو، سواحل آرام و داشتن آب‌وهوایی مدیترانه‌ای مقصد هزاران گردشگری است که با تهیه تور فرانسه و بلیط هواپیما و گاها با خرید بلیط ارزان هواپیما به فرانسه سفر می‌کنند.

 

این شهر که به‌عنوان پلی میان دو منطقه اروپا و آفریقای شمالی عمل می‌کند مملو از مهاجران الجزیره‌ای است که به این منطقه نقل مکان کرده‌اند و این منطقه خوش آب‌وهوا را برای سکونت خود انتخاب کرده‌اند.

 

در ادامه به معرفی برخی از مناطق گردشگری مارسی می‌پردازیم که سبب شده‌اند سالانه هزاران مسافر با تهیه تور فرانسه و بلیط هواپیما و یا حتی بلیط ارزان هواپیما برای دیدن آن‌ها به این شهر سفر می‌کنند.

 

 

محله قدیمی

 

در بالای تپه‌ای بالای بندر قدیمی محله قدیمی که بانام پنیه شناخته می‌شود قرارگرفته است. این منطقه با داشتن خانه‌هایی رنگارنگ و کوچه و خیابان‌های پرپیچ‌وخم و همچنین شیب‌دار توانسته سالانه هزاران گردشگر را که با تهیه تور فرانسه و بلیط هواپیما و یا بلیط ارزان هواپیما به این منطقه سفرکرده‌اند را به‌سوی خود بکشاند تا جلوه‌ای دیگر از فرهنگ و تمدن قدیمی‌ترین شهر فرانسه را به آن‌ها نمایش دهد. این منطقه از شهر جزو اولین و قدیمی‌ترین محله‌ها در شهر می‌باشد که قدمتی دیرینه دارد.

 

هرچند بخش اعظمی از این منطقه در زمان جنگ جهانی دوم از بین رفت و تخریب شد اما همچنان می‌توان ساکنانی را در این منطقه پیدا کرد. علاوه بر این در این منطقه گالری‌ها و بوتیک‌های هنری و رستوران‌هایی که غذاهای الجزیره‌های طبخ می‌کنند را می‌توان دید. مسافران زیادی برای دیدن بناهای تاریخی این نقطه از شهر با تهیه تور فرانسه و بلیط هواپیما و یا بلیط ارزان هواپیما به اینجا سفر می‌کنند.

 

در این منطقه بناهای مهمی که ازنظر تاریخی بسیار قابل‌توجه هستند قرار دارند که از آن‌ها می‌توان به کلیسای ماژور، ساختمان خیریه قدیمی و همچنین ساختمان شهرداری که با توجه به معماری سبک جنوا در ایتالیا در قرن 17 میلادی ساخته‌شده است اشاره کرد. که همه‌ساله گردشگران زیادی با تهیه تور فرانسه و بلیط هواپیما و با تهیه بلیط ارزان هواپیما به این منطقه برای دیدن این آثار تاریخی سفر می‌کنند.

 

 

کلیسای جامع دولا ماژور

 

این کلیسا که ارتفاع آن 141 متر است و در شمال غربی شهر قدیمی بناشده است بزرگ‌ترین بنایی است که با کلیسای مسیحیت ارتباط دارد. زمان طراحی و ساخت این بنای تاریخی و باشکوه به قرن 19 میلادی باز می‌گردد.

 

در این کلیسا برج‌هایی گنبدی شکل با ارتفاع 16 متر طراحی و ساخته‌شده است که نمایی دیدنی و جذاب به این بنای قدیمی داده‌اند.

 

در ساخت این کلیسا از سنگ‌های سفید و سبز در سال‌های 1852 الی 1893 استفاده‌شده است. این بنای تاریخی زیبا با توجه به دو سبک معماری رمانسک و بیزانسی که در آن زمان رواج داشت ساخته شد. در بخش سرداب مقبره‌های اسقف‌های این شهر قرارگرفته است.

 

وجود این بنا در نزدیکی بندر جلوه‌ای خاص به این منطقه داده است بطوریکه همه ساله گردشگران و جهانگردان بسیاری برای دیدن این آثار تاریخی و همچنین آشنایی با نحوه زیستن و معماری گذشتگان در این منطقه به شهر مارسی در فرانسه سفر می‌کنند تا شاهد این‌همه زیبایی از نزدیک باشند.



نظرتان را بنویسید







منو