مناطق گردشگری رم (میدان سنت پیتر)




مناطق گردشگری رم

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی مناطق گردشگری رم (میدان سنت پیتر)

 

رم را بیشک میتوان یکی از دیدنیترین شهرها در ایتالیا دانست که برای دیدن آن میتوان از تور ایتالیا استفاده کرد و با خرید بلیط خارجی به این شهر زیبا و کهن سفر کرد.

رم را که باستان شناسان قدمت آن را بیش از 2500 سال تخمین زدهاند بدلیل اینکه در زمانهای متوالی به عنوان مرکزی برای حمکرانی و پرداختن امور سیاسی در آن انتخاب شده بود دارای آثار باستانی و تاریخی فراوانی است که هر ساله گردشگران بسیاری که با تور ایتالیا برای دیدن این آثار به این کشور آمدهاند به سمت خود میکشاند. این گردشگران با انجام پرواز داخلی و استفاده از بلیط داخلی میتوانند به رم سفر کنند و از این شهر باستانی دیدن بعمل آورند.

امروزه نیز رم با داشتن بیشترین تراکم جمعیت و همچنین بیشترین وسعت جغرافیایی ، بزرگترین و پرجمعیتترین شهر ایتالیا محسوب میشود که خود را برای پذیرایی از گردشگرانی که با تور ایتالیا و تهیه بلیط خارجی به این شهر سفر میکنند آماده کرده است.

این شهر با داشتن بناها و آثار تاریخی و باستانی فراوان و همچنین جاذبههای گردشگری متنوع مقصد مناسبی برای جهانگردان است تا با تور ایتالیا به این منطقه سفر کنند و با بلیط داخلی به رم بیایند و از جاذبههای دیدنی آن لذت ببرند.

در این شهر جاذبههای متنوعی وجود دارد که به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت. وجود این جاذبهها سبب شده تا افراد زیادی با بلیط خارجی و یا بلیط داخلی به این شهر سفر کنند.

 

میدان سنت پیتر

 

از ویژگیهای جالب توجه در مورد شهر رم این موضوع است که این شهر یک کشور را در خود جای داده است. این کشور که بدست دولت واتیکان اداره میشود در شهر رم قرار گرفته است و یکی از مکانهای مذهبی مهم در جهان به حساب میآید. شما با تهیه تور ایتالیا هم میتوانید از جاذبههای موجود در ایتالیا دیدن بعمل آورید و با تهیه بلیط داخلی میتوانید به رم سفر کنید و از جاذبههای موجود در این شهر دیدن کنید و شهر واتیکان را نیز که در این شهر قرار دارد را نیز مشاهده کنید.

یکی از مکانهای نمادین موجود در این منطقه میدان سنت پیتر است که در واتیکان قرار گرفته است و رخدادهای مهمی در این میدان بوقوع پیوسته است. در اطراف این میدان ستونهایی به شکلی ساخته شدهاند که این میدان را بطور کلی در برگرفتهاند. در بخش بالایی هر کدام از ستونها یک مجسمه از شخصیتهای مذهبی و پاپهای قبلی ساخته شده است.برای دیدن این میدان زیبا میتوانید با بلیط خارجی به این شهر سفر کنید.

در وسط این میدان یک هرم سنگی قرار گرفته است که از آثار به جا مانده از سیرک معروفی با نام نرون میباشد با این حال نحوه معماری این هرم بیشتر از اینکه نشانگر معماری رمی باشد به سبک معماری مصری شباهت بیشتری دارد. همه ساله افراد زیادی با بلیط خارجی و یا گاها خود ایتالیاییها با بلیط داخلی به این محل سفر میکنند تا از این میدان زیبا و قدیمی دیدن کنند.

در بخشی از این میدان در قسمت انتهایی آن میتوان باسیلیکای سنت پیتر که نوعی از ساختمانهای مخصوص کلیسا هستند را نظاره کرد که برای برگزاری مراسم و آئین مذهبی از آنها استفاده میشود و در این هنگام در مقابل کلیسا صندلیهای فراوانی قرار میدهند تا شهروندان از آنها استفاده کنند.

زیبایی این میدان به اندازهای است که اگر قصد سفر به منطقه واتیکان واقع در رم را داشتید حتما باید از این میدان دیدن کنید و یا حتی این میدان میتواند اولین گزینه شما برای گشت و گذارتان در این شهر باشد.

وجود این آثار فوقالعاده باستانی و تاریخی در این منطقه به گونهای است که علاقهمندان به تاریخ ملل مختلف را شگفت زده میکند.



نظرتان را بنویسید







منو