معبد پانتئون رم




 

معبد پانتئون رم

 

بلیط خارجی سام سیر
 

 

آشنایی با معبد پانتئون رم

 

رم از بزرگترین و پرجمعیتترین شهرهای ایتالیا میباشد که برای اولین بار در سال 1870 به‌عنوان پایتخت ایتالیا امروزی انتخاب شد و قبل از آن فلورانس عنوان پایتخت را به خود اختصاص داده بود. قدمت این شهر تاریخی به 7 قرن پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. به دلیل قدمت زیاد این شهر آثار باستانی و تاریخی فراوانی در این منطقه وجود دارد که همه‌ساله گردشگران زیادی با تور ایتالیا به این شهر سفر میکنند و یا از طریق بلیط خارجی به دیدن این مناطق باستانی میروند.

برای اینکه این شهر چگونه نام‌گذاری شده چندین نظریه وجود دارد که یکی از آن‌ها این مورد است که در این منطقه رودخانهای وجود داشته که نام آن در زمان باستان Rumon یا Rumen بوده است که با توجه به نام این رود این شهر را رم نام‌گذاری کردهاند.

جالب‌توجه است که اولین مرکز خرید جهان با فرمان امپراطوری رم با نام تراجان ساخته‌شده است که در اولین قرن حکومت این امپراتوری دستور ساخت آن داده شد که در خود 150 مغازه جای‌داده بود. امروزه جهانگردان و علاقهمندان به تاریخ ملل مختلف با تور ایتالیا به این کشور برای دیدن این جاذبههای تاریخی سفر میکنند. در برخی از موارد مسافران به‌تنهایی با تهیه بلیط ارزان هواپیما به این منطقه سفر میکنند تا بدون محدودیت زمانی به گشت‌وگذار در این منطقه بپردازند.

در این شهر جاذبههای باستانی و گردشگری بسیاری وجود دارد که برای مسافرانی که با تور ایتالیا و تهیه بلیط خارجی به  این کشور سفر میکنند جالب‌توجه است. در ادامه به معرفی برخی از این آثار خواهیم پرداخت.

 

پانتئون

 

یکی از جاذبههای گردشگری که همه‌ساله گردشگران زیادی را با تور ایتالیا و خرید بلیط ارزان هواپیما به این منطقه میکشاند معبد پانتئون میباشد که از شهرت جهانی برخوردار است.

این مکان باستانی و تاریخی در سال 118 پس از میلاد مسیح با توجه به دستور داده‌شده توسط امپراتور هادریان طراحی و ساخته‌شده است که امروزه دلیلی برای سفر جهانگران با بلیط ازران هواپیما و تهیه بلیط خارجی به این کشور شده است.

معبد پانتئون در محلی که سابقاً معبدی که توسط دولت مردی با نام آگریپا ساخته‌شده بود بنا نهاده شده است که در برابر فرسایش در طول زمان بسیار مقاوم بوده و تغییرات چندانی نداشته است. برای دیدن این بنای تاریخی منحصربه‌فرد میتوانید با تور ایتالیا به این کشور سفر کنید و به شهر رم بروید.

در بخش جلویی این معبد یک رواق مستطیل شکل طراحی و ساخته‌شده است بر روی ستونهای بزرگ و قطوری قرارگرفته است در بخش فوقانی این بخش یک سازه مثلثی شکل وجود دارد که یک سنگ‌نوشته در آن قرارگرفته که موردتوجه بسیاری از باستان شناسان قرارگرفته بطوریکه همه‌ساله با بلیط خارجی به این منطقه سفر میکنند و  از این معبد دیدن میکنند.

نوشتههای موجود در این کتیبه به‌گونه‌ای است که این بنا را به آگریپا نسبت داده است. بخش داخلی این معبد بخصوص بخش گنبدی آن با نقوش سنگی تزئین شده است که سبب منحصربه‌فرد شدن این بناشده است. رم همه‌ساله پذیرای مسافرانی است که با بلیط ارزان هواپیما به این منطقه برای دیدن این آثار سفر میکنند.

در این معبد برای ورود نور به داخل یک حفره در نظر گرفته‌شده است. این معبد با طراحی و معماری خاص موردتوجه معماران نیز قرارگرفته است و این معماران گل‌ها با بلیط ارزان هواپیما داخلی یا با تهیه  بلیط خارجی به این منطقه سفر میکنند تا از دیدن این بنای تاریخی لذت ببرند و همچنین برای طراحیهای خود ایدههایی خاص و منحصر بگیرند و با ترکیب آن با طراحی مدرن سازهای منحصربه‌فرد و زیبا طراحی کنند.



نظرتان را بنویسید







منو