همه‌چیز درباره اولین پرواز خارجی و داخلی با هواپیما (بخش دوم)




 

اولین پرواز با هواپیما

 

پرواز داخلی سام سیر

 

همه‌چیز درباره اولین پرواز خارجی و داخلی با هواپیما (بخش دوم)

 

در بخش قبلی راجع به گیت بازرسی و سالن فرودگاه صحبت کردیم. در این بخش مطالب بیشتری را درباره پرواز داخلی یا خارجی در اختیارتان خواهیم گذاشت.

 

 

5-  عوارض خروج از کشور

 

اگر شما پرواز خارجی داشته باشید بعدازاینکه بارتان را تحویل گرفتید و کارت پرواز را دریافت کردید، جزو یکی از این دو دسته قرار می‌گیرید:

الف) از قبل عوارض را در بانک پرداخت کرده‌اید و فیش آن را در اختیار دارید.

ب) قصد پرداخت عوارض در فرودگاه را دارید.

 

اگر جزو دسته دوم هستید برای پرداخت عوارض باید به یکی از باجه های بانک در فرودگاه بروید. اما سعی کنید از قبل عوارض خروج را بپردازید تا مشکلاتی از قبیل ایستادن در صف طولانی یا گم کردن پول و دلایل دیگر برایتان پیش نیاید.

نکته: در پرواز داخلی نیازی به پرداخت عوارض نیست.

اگر پرواز شما داخلی باشد به جز بازرسی نهایی کار دیگری ندارید اما اگر پرواز خارجی دارید با ما همراه باشید چون هنوز کارتان تمام نشده است.

بعد از پرداخت عوارض نوبت بررسی پاسپورتتان است. برای بررسی پاسپورت افراد ایرانی و افراد خارجی در صف‌های متفاوت می‌ایستند.

 

 

6- آخرین بررسی پاسپورت

 

در این مرحله ابتدا باید فیش پرداختی عوارض خروج را تحویل دهید سپس مأموری که در این قسمت است چهره شما را با عکس تطبیق می‌دهد، اطلاعات شخصی را چک می‌کند و مدت اعتبار پاسپورت را نیز نگاه می‌کند.

ممنوع‌الخروج بودن یک فرد در این مرحله مشخص می‌شود. مأمور اطلاعات پاسپورت را روی کامپیوتر چک می‌کند تا اگر مورد امنیتی یا قانونی دارید از خروج شما جلوگیری شود. درصورتی‌که همه‌ی این مراحل با موفقیت طی شود بالاخره مهر خروج روی پاسپورتتان می‌خورد.

 

توجه داشته باشید که این مرحله فقط مخصوص کسانی است که پرواز خارجی دارند و شامل  کسانی که پرواز داخلی دارند نمی‌شود.

در پرواز داخلی مسافران بعدازاینکه کارت پرواز خود را گرفتند به گیت بازرسی نهایی می‌روند اما در پرواز خارجی ابتدا به یک سالن دیگر می‌روند که بفهمند کدام گیشه برای ورودشان در نظر گرفته شده است.

 

 

6- بازرسی نهایی

 

همان‌طور که قبلاً گفتیم کسانی که پرواز داخلی دارند بعد از گرفتن کارت پرواز به این مرحله می‌آیند و دیگر گرفتار مراحل پاسپورت و ترانزیت نمی‌شوند.

بازرسی نهایی سخت‌تر از بازرسی های قبلی است.

در این مرحله نباید هیچ گونه اشیا فلزی در جیبتان داشته باشید. در اول گیت، یک سبد برای مسافران هست که باید جیب هایتان را در آن خالی کنید و برای بازرسی بدنی وارد گیت شوید.

 

درصورتی‌که مأموران به چیزی در کیفتان شک کنند باید کیفتان را باز کنید. در پروازهای خارجی این مرحله از حساسیت بیشتری برخوردار است مثلاً ممکن است از شما بخواهند درصورتی‌که پوتین یا لباس ضخیم پوشیده‌اید آن را دربیاورید.

مرحله‌ی دیگری باقی نمانده است. اگر به این بخش رسیدید فقط باید ببینید زمان پرواز خارجی یا داخلیتان رسیده است یا خیر. برای اینکه سوار هواپیما شوید ممکن است سوار اتوبوسی شوید که به صورت کاملاً رایگان شما را تا دم هواپیما می‌برد.

برای سایر پروازها سالن ترانزیت به وسیله ی یک فضای تونل مانند به ورودی هواپیما متصل شده و شما باید این مسیر را پیاده بروید تا سوار هواپیما شوید.

 

استرس قبل از اولین پروازهای خارجی یا اولین پرواز داخلی خیلی طبیعی است. اینکه ندانید چه مدارکی نیاز دارید؟چه زمانی باید در فرودگاه حاضر باشید و اصلاً به کدام قسمت بروید؟ عادی است. ما در این مقاله سعی کردیم تا جایی که از دستمان برمی‌آید به شما کمک کنیم تا دچار استرس‌های اولین پرواز نشوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 



نظرتان را بنویسید







منو