اقدامات لازم پیش و پس از جا ماندن از پرواز




 

قبل و بعد جا ماندن از پرواز

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با اقدامات لازم پیش و پس از جا ماندن از پرواز

 

معمولاً مسافران به هنگام سفر با هواپیما استرس جا ماندن رادارند. این استرس برای بلیط‎ ارزان هواپیما چارتری بیشتر هم می‌شود. زیرا افرادی که قصد خرید بلیط ارزان هواپیما رادارند هزینه سفر برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. درنتیجه جا ماندن از پرواز برای این افراد اتفاقی خوش‎آیند نخواهد بود. جا ماندن از پرواز باعث ضرر مالی می‌شود.

چراکه ممکن است تمام هزینه بلیط خارجی یا داخلی سوخت شود. در برخی مواقع هم هزینه‎ای به‌عنوان جریمه کسر شده و باقی پول به‌حساب مسافر بازگردانده می‌شود. معمولاً جا ماندن از پرواز دارای عواقب بدتری هم می‌باشد. به‌عنوان‌مثال مسافرانی که بلیط هواپیما خارجی یا داخلی به‌منظور رسیدن به جلسه کاری در مقصد را خریداری کرده‌اند، در صورت جا ماندن از جلسه کاری خود محروم می‌شوند. که این خود شامل خود به‌تنهایی ممکن است مسافر را متضرر کند.

از طرفی در این شرایط اقتصادی که سفر کردن به داخل یا خارج کشور شامل هزینه زیادی است، سبب شده تا مسافران پول محدودی را برای سفر خود کنار بگذارند. در این شرایط حتی اگر بلیط ارزان هواپیما اکونومی مسافری کنسل شود ممکن است خرید مجدد بلیط هواپیما برای مسافر مقدور نباشد. از طرفی هتلی که مسافر در مقصد برای سفر خود رزرو کرده است در صورت نرسیدن به‌موقع مسافر شامل هزینه اضافی می‌شود. به‌عنوان‌مثال مسافری با خرید بلیط ارزان هواپیما اکونومی قصد سفر به خارج از کشور را دارد.

این مسافر مطابق با پرواز خود هتل خود را رزرو کرده و بابت آن هزینه پرداخته کرده است. درصورتی‌که از پرواز جا بماند یا باید خود را در همان روز با پروازی دیگر به مقصد برساند و یا در روزهای آتی خود را به مقصد برساند. درصورتی‌که پرواز به‌روزهای بعد موکول شود هزینه هتل در روزهای رزرو شده سوخت می‌شود.

حال ما می‌خواهیم در این مقاله به توضیح نکاتی بپردازیم تا با انجام آن‌ها از جا ماندن شما از پرواز جلوگیری نماییم. سپس به توضیح اعمالی که پس از جا ماندن باید انجام دهید می‌پردازیم. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

 

نکاتی برای جلوگیری از جا ماندن از پرواز

 

اگر بلیط خارجی یا داخلی خریداری کرده‌اید. حتماً سعی کنید حداقل یک ساعت زودتر از پرواز داخلی  و حداقل دو تا سه ساعت زودتر از پرواز خارجی در فرودگاه باشید.

اگر ساعت پرواز شما بر روی بلیط هواپیما در ساعات پرترافیک است حتماً زودتر از منزل راهی شوید تا به‌موقع به فرودگاه برسید.

درصورتی‌که احتمال می‌دهید که دیر به فرودگاه می‌رسید حتماً از انجام حضوری مراحل چک‌‎این خودداری فرمایید. درصورتی‌که بلیط خارجی تهیه‌کرده‌اید در بسیاری از فرودگاه‎های بین‎المللی مراحل چک‎این به‌صورت آنلاین نیز انجام می‌شود. درنتیجه برای جلوگیری از در صف ماندن و اتلاف وقت حتماً این مراحل را به‌صورت آنلاین انجام دهید و کارت پرواز خود را دریافت کنید.

لازم به ذکر است که مسافران در برخی از فرودگاه‎ها برای بلیط هواپیما داخلی خود نیز می‌توانند به‌صورت آنلاین مراحل چک‎این را طی کنند. پس حتماً برای صرف زمانی کمتر از امکانات فرودگاه خود مطلع شوید.

حتماً از ترمینال بلیط ارزان هواپیما اکونومی، بلیط هواپیما بیزینس کلاس و بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس خود مطلع شوید. ترمینال بلیط هواپیماها متناسب با ایرلاین‎ها تعیین می‌شود. درنتیجه حواستان باشد که به ترمینال اشتباه نروید چراکه فاصله ترمینا‎ل‎ها با یکدیگر زیاد است در این صورت احتمال جا ماندن شما از هواپیما بالا می‌رود.

 

اقدامات لازم پس از جا ماندن از پرواز

 

اولین کار حفظ خونسردی است. با آرامش سعی دریافتن پروازی جایگزین در همان روز یا روز آتی کنید. پس از یافتن بلیط خارجی یا داخلی جایگزین اگر بلیط هواپیما قبلی شما چارتری باشد تمام هزینه بلیط سوخت می‌شود و شما باید هزینه کامل بلیط هواپیما جدید را پرداخت نمایید. درصورتی‌که بلیط هواپیما شما سیستمی باشد متناسب با قوانین ایرلاین مربوطه هزینه جریمه از شما کسر خواهد شد سپس شما با پرداخت مابه‎تفاوت هزینه بلیط، بلیط جایگزین را رزرو می‌کنید.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو