آیا محدودیت سن و سال در خرید بلیط هواپیما وجود دارد؟




 

محدودیت سن در خرید بلیط هواپیما 

 

بلیط داخلی سام سیر

 

آشنایی با قوانین محدودیت سن و سال در خرید بلیط هواپیما 

 

امروزه از هواپیما برای حمل‌ونقل به‌عنوان وسیله‌ای بسیار راحت و پیشرفته استفاده می‌شود، که مانند هر وسیله‌ی نقلیه دیگری، شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که باید هنگام استفاده از آن رعایت شود. این قوانین شامل قوانین مربوط به حمل کالا، حمل بار، نحوه خرید بلیط هواپیما و محدودیت سنی برای استفاده از این وسیله‌ی پیشرفته می‌شود.

 

محدودیت سنی برای پرواز

 

تمامی شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها شرایط و قوانین پروازی خود را به‌صورت کاملاً شفاف در سایت‌های رسمی و شرکت‌های کارگزار خود اعلام می‌کنند که قوانین مربوط به محدودیت سنی ازجمله این موارد است. اولین مورد، دریافت گواهینامه کتبی و معتبر از والدین کودکان بین ۵ تا ۱۲ سالی است که قرار است پرواز خارجی یا داخلی خود را تنها و بدون همراه تجربه کنند.

قبل از پروازحتما مدارک شناسایی فرزند خود را به‌صورت کامل در اختیار ایرلاینی قرار دهید که خرید بلیط هواپیما از طریق آن صورت گرفته است.

 

قوانین کلی مشترک بین شرکت‌های هواپیمایی در مورد محدودیت سنی پرواز شامل موارد زیر می‌شود:

 

کودکانی که سن آن‌ها بین ۵ تا ۱۲ سال است بدون همراه نمی‌توانند به آخرین پرواز روز وارد شوند.

قیمت بلیط داخلی یا خارجی کودکان بدون همراه در پرواز خارجی و داخلی با بلیط بزرگسالان یکسان است.

کودکانی که همراه ندارند تنها می‌توانند از پروازهای بدون توقف استفاده کنند.

تنها کودکان بزرگ‌تر از ۵ سال می‌توانند از پروازی که باید عوض شود استفاده کند.

زمان حضور کودکان بدون همراه در فرودگاه هنگام پرواز خارجی و داخلی باید ۶۰ الی ۹۰ دقیقه زودتر از سایر مسافران باشد.

در کل بهتر است به دلیل متفاوت بودن قوانین شرکت‌های هواپیمایی، قبل از رزرو یا خرید بلیط هواپیما، قوانین مربوط به بازه‌‌‌ی سنی ایرلاین موردنظر را بررسی کنید تا بتوانید خرید بلیط داخلی و خارجی  خود را هماهنگ با شرایط خود در این زمینه تهیه کنید.

کودکان بالای ۱۲ سال هنگام خرید بلیط هواپیما در گروه سنی بزرگسالان قرار می‌گیرند و مشمول قوانین گفته‌شده نمی‌شوند به‌شرط آنکه کودک شما دارای شرایط خاصی نباشد چراکه شرکت‌های هواپیمایی مسئولیت خاصی را در قبال اینگونه کودکان به عهده نمی‌گیرند.

باید این نکته را خاطرنشان کرد که قوانین مربوط به محدودیت پرواز نه‌تنها شامل کودکان ۵ تا ۱۲ سال، بلکه درباره‌ی افراد میان‌سال نیز صدق می‌کند. در پرواز خارجی و داخلی، این افراد محدودیت خاصی ازنظر بازه‌ی سنی ندارند اما ملزم به رعایت نکاتی هستند تا پرواز راحت و بی‌دغدغه‌ای را تجربه کنند.

سالمندان ممکن است وسایلی مانند پلاتین، عصا، سمعک و... به همراه داشته باشند ازاین‌رو در پرواز خارجی و داخلی خود، هنگام گذر از گیت امنیتی به مشکل برمی‌خورند. سعی کنید این موضوع را به مأمور فرودگاه خاطرنشان کنید تا به شیوه‌ای که خود مأمورین فرودگاه از آن مطلع هستند این افراد را بازرسی کرده تا افراد سالمند دچار مشکل نشوند.

برای آنکه افراد سالمند بتوانند در کمال آرامش و بدون استرس، کارهای قانونی مربوط به پرواز خارجی و داخلی خود را انجام دهند، بهتر است کمی زودتر از موعد مقرر در فرودگاه حاضر شوند.

اگر برای افراد سالمند اقدام به خرید بلیط داخلی یا خارجی کردید بهتر است داروها و وسایل ضروری موردنیاز آن‌ها را با استفاده از مجوزهای لازم در داخل ساک دستی بگذارید تا بتوانند در داخل کابین از آن‌ها استفاده کنند.

علاوه بر توضیحات داده‌شده، به دلیل متفاوت بودن قوانین مربوط به شرایط سنی در ایرلاین‌های مختلف، بهتر است قبل از هر اقدامی برای خرید بلیط داخلی و یا خارجی، جهت جلوگیری از اتلاف وقت، قوانین مربوط به ایرلاین موردنظر را در وب‌سایت معتبر و رسمی آن شرکت مطالعه نموده تا در خرید بلیط داخلی یا خارجی هواپیما به مشکلی برنخورید.

  لطفا برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو