بدون پوشش بیمه مسافرتی به خرید بلیط خارجی فکر نکنید! (بخش سوم)




 

پوشش بیمه مسافرتی

 

بلیط خارجی سام سیر

 

بدون پوشش بیمه مسافرتی به خرید بلیط خارجی فکر نکنید! (بخش سوم)

 

در دو بخش قبلی راجع به پوشش های بیمه، هزینه های پزشکی، مواردی که خسارت به آن ها تعلق نمی گیرید و ... صحبت کردیم. در این بخش درباره تاریخ اعتبار، قیمت و ... اطلاعاتی را در اختیار شما می گذاریم تا با آگاهی بیشتری بلیط هواپیما مخصوصا بلیط خارجی و بیمه مسافرتی بخرید.

 

 

تاریخ انقضا بیمه مسافرتی

 

تاریخ انقضا برای بیمه های مسافرتی 92 روز تعیین شده است. اگر بعد از گذشت 92 روز باز نگردید و در مقصد اتفاقی برایتان رخ دهد هیچ هزینه ای به شما پرداخت نخواهد شد. پس اگر قصد خرید بلیط هواپیما به ویژه بلیط خارجی دارید حتما حواستان به مدت زمانی که قرار است در مقصد بمانید باشد.

 

 

قیمت بیمه مسافرتی

 

عوامل متفاوتی روی قیمت بیمه تاثیر گذار هستند. سن، مقصد، مدت زمان سفر از اصلی ترین عامل ها برای تعیین قیمت بیمه هستند .

هر چه سن مسافر بالاتر باشد هزینه بیمه مسافرتی اش نیز بالاتر خواهد بود یعنی اگر خانواده ای قصد خرید بلیط هواپیما دارند قیمت بیمه مسافرتی برای پدر خانواده گران تر از فرزند خانواده می شود. حال هرچه مدت سفرتان بیشتر باشد باز هم قیمت بیمه بالاتر می رود یعنی هنگام خرید بلیط خارجی تعداد روزهایی که قرار است در آن کشور بمانید روی قیمت بیمه تاثیرگذار است. هرچه محدوده جغرافیایی مورد نظرتان بزرگ تر باشد یعنی تعداد کشورهایی که قصد سفر به آن ها را دارید بیشتر باشد قیمت بیمه مسافرتی هم بیشتر می شود.

 

 

شیوه ی گرفتن خسارت از بیمه مسافرتی

 

اگر بلیط خارجی گرفتید و به سفر خارجی رفتید و در کشور مقصد حادثه ای برایتان پیش آمد یا دچار بیماری شدید که نیاز به ویزیت، آزمایش، بستری، فیزیوتراپی و ... داشتید باید با شرکت بیمه تماس بگیرید تا بیمارستان یا مرکز درمانی که  شرکت بیمه با آن در ارتباط است را به شما معرفی کند.  در این صورت پس از اینکه درمان شما تکمیل شد فقط هزینه فرانشیز(در بخش های قبلی توضیح داده شده است) را پرداخت می کنید و باقی مانده هزینه را شرکت بیمه پرداخت خواهد کرد.

 

در صورتی که شرکت بیمه با هیچ مرکز درمانی ارتباط نداشته باشد شما باید تمام هزینه ها را خودتان پرداخت کنید و پس از بازگشت از سفر بیمه هزینه را به شما پرداخت می کند. توجه داشته باشید در صورت نیاز به بستری باید یک کد رهگیری از شرکت دریافت کنید.

 

 

مدارک مورد نیاز برای گرفتن خسارت از بیمه مسافرتی

 

بعد از گرفتن بلیط هواپیما و خرید بیمه مسافرتی اگر در مقصد اتفاقی برایتان افتاد برای گرفتن هزینه ها از بیمه باید مدارکی را به آن ها تحویل دهید. این مدارک عبارت اند از :

1- اصل ‌‌بیمه ‌نامه، کپی صفحه اول پاسپورت و صفحه‌های مهر ورود و خروج.

2- صورت ‌حساب واریزی که دارای مهر و امضا باشد.

3- رسید یا قبض پرداخت به صندوق

4- کامل کردن فرم درخواست خسارت

5- برای گرفتن هزینه های درمانی باید گزارش پزشک، صورت حساب بیمارستان و رسید پرداخت هزینه ها را داشته باشید.

6- برای گرفتن هزینه های تاخیر داشتن پرواز باید نامه شرکت هواپیمایی و فاکتور هزینه هایی که به خاطر تاخیر مجبور به پرداخت آن شده اید را تحویل دهید.

7- برای فوت ‌‌کسی که تحت پوشش بیمه بوده است باید گزارشی از پزشکی قانونی، بیمارستان، پزشک معالج را در اختیار داشته باشید.

8- برای گرفتن هزینه های تاخیر در رسیدن چمدان ها تا حداقل 12 ساعت، باید فاکتور خرید هایی که به خاطر به موقع نرسیدن چمدان انجام داده اید و یک نامه از شرکت هواپیمایی که این تاخیر را تایید کند در دست داشته باشید.

9- یک گزارش کامل شامل محل وقوع حادثه یا بیماری، علت، تاریخ دقیق، نوع بیماری، تاریخ روزی که اقدامات درمانی انجام شده است، کل مبلغ پرداختی، کد رهگیری که از شرکت بیمه گرفته شده، آدرس و تلفن شخص بیمه شده در ایران.

 موارد بالا تمامی مدارکی است که اگر بلیط هواپیما خریدید و حادثه ای در کشور مقصد برایتان پیش آمد باید به شرکت بیمه تحویل دهید تا خسارت به شما پرداخت شود.

 

 

خرید اینترنتی بیمه مسافرتی

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان اکثر کارها را اینترنتی انجام داد، خرید آنلاین بیمه هم از این قاعده مستثنی نیست. بعد از خرید بلیط هواپیما می توانید برای گرفتن بیمه به صورت آنلاین، فرم ثبت نامی شرکت مورد نظر را تکمیل کنید. البته بعد از خریدن بلیط خارجی به اطلاعات پاسپورت برای تکمیل این فرم نیاز دارید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو