تفاوت بلیط هواپیمای چارتر با بلیط هواپیمای سیستمی




 

تفاوت بلیط چارتر با سیستمی

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

تفاوت بلیط هواپیمای چارتر با بلیط هواپیمای سیستمی

 

شاید به هنگام خرید بلیط هواپیما (بلیط خارجی یا داخلی) اسم بلیط هواپیما چارتر و سیستمی به گوش شما رسیده باشد. شاید این سؤال در ذهن شما نقش بسته باشد که تفاوت بین این دو نوع خرید در چیست؟ ما در این مقاله می‌خواهیم به توضیح تفاوت‌های بین بلیط هواپیمای چارتر و بلیط هواپیمای سیستمی بپردازیم. پس از مطالعه این مقاله شما می‌توانید در مورد نوع خرید بلیط خارجی و داخلی خود تصمیم درست بگیرید.

 

همه افراد جامعه میل به خرید بلیط ارزان هواپیما دارند. حتی چندین روز وقت می‌گذارند تا شرکتی با خدمات بیشتر و  هزینه‌ی کمتر پیدا کنند. هزینه‌ی بلیط هواپیما در دو حالت سیستمی و چارتر با یکدیگر متفاوت است. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود رادارند. هر خانواده متناسب با شرایط خود می‌تواند بلیط ارزان هواپیما در یکی از دو روش سیستمی و چارتر تهیه کند.

 

 

خرید بلیط ارزان هواپیما به صورت سیستمی

 

وقتی شما قصد خرید بلیط خارجی یا داخلی به صورت سیستمی دارید تفاوتی ندارد که از کجا بلیط خارجی یا داخلی را تهیه می‌کنید چون قیمت بلیط همه‌جا یکسان است. درواقع بلیط هواپیما مطابق باقیمت مصوب شرکت هوایی خریداری می‌شود. درنتیجه شما می‌توانید هم از طریق شرکت‌های هواپیمایی و هم به صورت مستقیم اقدام به خرید بلیط کنید چراکه در هر دو روش قیمت برای شما یکسان خواهد بود.

 

 

چه زمانی بلیط هواپیما سیستمی بخریم

 

  1. زمانی که قصد خرید بلیط هواپیما دارید اما ممکن است به دلایلی سفرتان لغو شود. فرض کنید شما بلیط خارجی تهیه‌کرده‌اید سپس شرایطی به وجود می‌آید که سفر شما لغو می‌شود و شما مجبورید تا بلیط را پس دهید. در این صورت به دلیل بالا بودن قیمت بلیط برای شما بهتر است که بلیط را به صورت سیستمی تهیه کنید. زیرا در صورت استرداد مبلغ ناچیزی به‌عنوان جریمه از شما کسر خواهد شد و مابقی به شما بازگردانده می‌شود.
     
  2. خانواده‌ای که دارای گروه‌های سنی متفاوت است. فرض کنید شما به همراه خانواده‌تان قصد خرید بلیط ارزان هواپیما رادارید و می‌خواهید هزینه حمل‌ونقل شما کمتر از حد معمول باشد. در این صورت اگر بیشتر اعضای خانواده شما را افراد کم سن تشکیل داده‌اند خرید بلیط به صورت سیستمی به شما پیشنهاد می‌شود. زیرا قیمت بلیط هواپیما برای افراد با سنین پایین ارزان‌تر از بزرگ‌سالان است.

 

 

خرید بلیط ارزان هواپیما به صورت چارتر

 

برای خرید بلیط هواپیما به صورت چارتر باید به شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنید. شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند تمام صندلی‌ها و یا بخشی از صندلی‌های یک هواپیما را پیش‌خرید کنند و سپس آن صندلی‌ها را به مسافران خود بفروشند. قیمت بلیط هواپیما به صورت چارتر مدام در حال  تغییر است. معمولاً بلیط چارتر ارزان‌تر از بلیط سیستمی است. قیمت بلیط چارتر را شرکت هواپیمایی تعیین می‌کند. درنتیجه نرخ بلیط‌ها در شرکت‌های مختلف متفاوت است. اصولاً بلیط های چارتر با نزدیک شدن به زمان پرواز ارزان‌تر می‌شوند.

 

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های خرید بلیط چارتر با بلیط سیستمی در غیرقابل استرداد بودن بلیط چارتر است. در این روش تمام پول بلیط سوخت می‌شود و هیچ مبلغی به مسافر بازگردانده نمی‌شود. یکی دیگر از تفاوت‌های بین این دو روش یکسان بودن قیمت بلیط چارتر برای تمام سنین است. هنگام خرید بلیط چارتر برای کودک باید همان مبلغ بزرگ‌سال پرداخت شود.  

 

لازم به ذکر است که بلیط چارتر ممکن است در برخی مواقع گران‌تر از بلیط های سیستمی باشد. به‌عنوان‌مثال زمانی که تقاضا برای بلیط زیاد است قیمت بلیط بالا می‌رود. این اتفاق معمولاً در تعطیلات نوروز و ایام تعطیل سال میافتد. این افزایش قیمت ممکن است تا سقف 30 درصد باشد.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو