باید ها و نباید های خرید بلیط چارتر




 

دانستی های خرید بلیط چارتر

 

بلیط ارزان هواپیما سام سیر

 

آشنایی با باید ها و نباید های خرید بلیط چارتر

 

تقریبا همه ی مردم با یکی از نوع های بلیط که اسمش << بلیط چارتر >> است تا حدودی آشنا هستند و بلیط چارتر به عنوان بلیط ارزان هواپیما در بین مردم معروف شده است. ولی خرید بلیط هواپیما چارتری نکات زیادی دارد که باید هر شخصی که قصد خرید آن را دارد بداند تا بر سرش کلاه نرود. در این مقاله ما نکات مهم خرید بلیط چارتر و هر چیزی که لازم است بدانید را برایتان شرح می دهیم.

 

چارتر چیست؟

 

معنای چارتر از لحاظ لغوی به معنی دربست کرایه کردن است، اما وقتی در حوزه خرید بلیط هواپیما گفته می شود به این معنا است که یک شخص یا یک شرکت هواپیمایی تعدادی از صندلی های هواپیما را برای سفری کرایه کرده اند و برای اینکه تمام بلیط های آنها به فروش یرود قیمت آن را پایین تر اعلام می کنند و هر چه به سفر نزدیک تر می شوند مجبور می شوند قیمت آن را باز هم کمتر کنند به همین خاطر است که بلیط چارتر به بلیط ارزان هواپیما معروف است.

 

تفاوت چارتر و سیستمی

 

  1. بلیط چارتر از لحاظ قیمت بسیار ارزان تر از بلیط سیستمی ( منظور از بلیط سیستمی همان بلیط هواپیما معمولی است که ایرلاین ها می فروشند) است.
  2. یکی دیگر از تفاوت های آنها این است که اگر مشکلی برای مسافری که بلیط سیستمی تهیه کرده پیش بیاید و بخواهد آن را کنسل کند تمام پولی که برای خرید آن داده منهای مقداری جریمه دریافت می کند ولی بلیط چارتر اینطور نیست و اگر کنسل کنید پولی به شما داده نمی شود یا اگر پولی بدهند بسیار کم است.
  3. تفاوت دیگر آنها در قیمت بلیط کودکان است، در بلیط سیستمی نرخ بلیط کودکان کمتر از بزرگسالان است ولی در بلیط چارتری اینگونه نیست قیمت آن با بیط بزرگسال فرقی نمی کند و بایستی به طور کامل پرداخت کنند.

 

 

بهترین زمان برای خریداری بلیط چارتر

 

 

همان طور که گفته شد هر چه به پرواز نزدیک شوید بلیط، ارزان تر می شود و در این زمان شما می توانید ارزان تر تهیه کنید ولی در برخی موارد اینگونه نیست. در سفرهای پر طرفدار معمولا چون بلیط ها را زود خریداری می کنند دیگر قیمت آن کمتر نمی شود. بنابراین اگر دنبال این هستید که بلیط ارزان هواپیما پیدا کنید در روز هایی که همه به مسافرت می روند و بلیط ها به سرعت فروخته می شود مثل ایام تعطیل بلیط چارتر را تهیه نکنید. شما می توانید با رفتن به سایت سام سیر از نرخ بلیط ها و قیمت بلیط چارتر مطلع شوید و همچنین می توانید عمل خرید بلیط هواپیما را توسط این سایت انجام دهید.

 

مسیرهای بلیط چارتر

 

در هر مسیری احتمال وجود بلیط چارتر بسیار زیاد است و تقریبا در همه ی مسیر ها وجود دارد. همین بلیط ارزان هواپیما در مسیر های پررفت و آمد نیز وجود دارد و درواقع در این مسیرها است که فرد با خرید بلیط هواپیما چارتری سود می کند. یکی از این مسیر های پر رفت و امد بلیط چارتر داخلی است. مسیر هایی مثل: تهران به مشهد و برعکس، تهران به اصفهان و برعکس، تهران به شیراز و برعکس و... .

اضافه براین مواردی که گفته شد، پرواز به سمت کیش نیز بلیط چارتری زیادی وجود دارد، به ویژه در روزهایی از سال که هوای کیش بسیار خوب است و همین طوردرایام تعطیل این نوع از بلیط ارزان هواپیما ها وجود دارد. می توانید خیلی راحتت از سایت آژانس هواپیمایی سام سیر این نوع بلیط را تهیه کنید.

 

نکته مهم درباره خرید بلیط چارتر

 

 

یکی از مواردی که بایستی در رابطه با خرید بلیط ارزان هواپیما به شکل چارتری به آن دقت کنید، زمان خرید بلیط هواپیما است. در برخی زمان ها شما میبینید قیمت یک مسیر پررفت و آمد بسیار ارزان تر شده و بلیط چارتر با قیمت مناسب پیدا کره اید، اما این زمان برای مسافرت به آن مقصد مناسب نیسست زیرا که هوای آنجا بسیار سرد است و نمی توانید از سفر لذت ببرید بنابراین هر ارزانی ای خوب نیست.

همچنین ممکن است شما بلیط چارتررفت به مقصدی با قیمت کم پیدا کرید و ولی موقع برگشت شما قیمت مناسبی پیدا نکردید و مجبور شدید مبلغ زیادی برای خرید بلیط هواپیما پرداخت کنید. بنابراین تا از بلیط برگشت مطمئن نشدید بلیط چارتر رفت را تهیه نکنید.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو