آدابی که در هواپیما بایسستی رعایت کرد




 

آداب سفر با هواپیما

 

پرواز خارجی سام سیر
 

 

آدابی که در هواپیما بایسستی رعایت کرد

 

در هر مکانی بایستی /اداب و قوانین آن مکان را رعایت کرد تا آن مکان به محلی لذت بخش برای همگان شود به عنوان نمونه در سینما بایستی آداب و رسوم آن رعایت شود مثلا اگر همگی در سینما صبحت کنند دیگر کسی از دیدن فیلم لذت نمیبرد بنابراین همگی باید قوانین آن رعایت کنند.

هواپیما نیز به همین صورت است و قوانین خاص خود را دارد و هر شخص که داخل پرواز خارجی یا پرواز داخلی است باید آداب آن را رعایت کند. رعایت قوانین و احترام گذاشتن به حق دیگران باعث می شود تا همگی سفری خوب و لذت بخشی داشته باشند و همگی در آرامش سفر خوبی را تجربه می کنند.

در ادامه این مطلب می خواهیم چند مورد از آداب مرسوم پرواز خارجی یا پرواز داخلی در داخل هواپیما را شرح دهیم.

 

 

۱-مسدود نکردن راهرو:

 

به محض سوار شدن به هواپیما بایستی تمام وسایلی که با خود به داخل هواپیما آورده اید در مکانی که برای قرار دادن وسایل ها در بالای صندلی ها تعبیه شده است قرار دهید و سپس بر روی صندلی اتان بشینید و از گذاشتن کیف دستی یا هر چیز دیگر در راهرو جدا خودراری کنید. زیرا که رعایت نکردن این مورد موجب این می شود که مسافر دیگری که می خواهد از راهرو رد شود دچار مشکل شود، بنابراین چه در پرواز خارجی چه در پرواز داخلی از مسدود کردن راهرو هواپیما خودراری کنید.

 

 

۲-مطمئن شوید که وسایل را به طور صحیح قرار داده اید:

 

توجه کنید که وسایل زیادی با خود به داخل هواپیما نیاورید زیرا اگر این وسایل زیاد باشد در قفسه ای که برای گذاشتن وسایل تعبیه شده به درستی جا نمی شود و با هر تکانی ممکن است بریزد و برای شما مشکل ایجاد کند.

 

۳-معرفی خود به مسافر کناری:

 

با یک سلام و احوال پرسی و لبخند با مسافر کناریتان ارتباط بگیرید و خود را معرفی کنید تا در صورت نیاز از او کمک بگیرید و اگر هر دو طرف تمایل داشته باشند می توانید در طول پرواز خارجی یا پرواز داخلی با یکدیگر صحبت کنید تا استرس کمتری بگیرید.

 

 

۴-مساوات را رعایت کنید:

 

دسته های صندلی های میانی هواپیما برای دو مسافر تعبیه شده. اگر در این صندلی ها نشسته اید باید بدانید که دسته ی صندلی تنها برای شما نیست و بایستی به اندازه سهم خود از آن استفاده کنید و موجب ایجاد آزار و اذیت برای مسافر کناری نشوید.

 

۵-رعایت حریم:

 

در هنگام استراحت باید توجه داشته باشید که فقط از مکانی که برای شما است استفاده کنید به طور مثال موقع خواب سرتان را به صندلی کنار تکه ندهید یا پاها و دستایتان رها نکنید و مکانی که برای صندلی کناری تعبیه شده اشغال نکنید. رعایت نکردن این حریم خلاف قوانین پرواز خارجی یا پرواز داخلی است.

 

۶-پرهیز از خوردنی های بودار:

 

در فضای کابین هواپیما به علت نداشتن تهویه ای مناسب در صورت خوردن خوراکی بو دار به سرعت بوی آن در کل کابین پخش می شود. از آنجایی که همه ی مسافران در این فضا با شما شریک هستند از خوراکی های بودار در پرواز خارجی یا پرواز داخلی استفاده نکنید چون ممکن برای فردی خوشایند نباشد.

 

۷-هماهنگی با مسافر عقبی:

 

در صورتی که قصد دارید صندلی خود را در طی سفر برای خوابیدن و استراحت کردن بخوابانید بایستی حتما با مسافر پشتی درمیان بگذارید و در صورت رضایت آن فرد این کار را انجام دهید. در صورتی که شما برای اقدام به این کار با نفر پشتی هماهنگ نکنید ممکن است موجب ریختن غذا یا چایی بر روی پای آن فرد شوید پس حتما در پرواز خارجی یا پرواز داخلی به این امر توجه کنید.

به این 7 موردی که در رابطه با آداب و قوانین هواپیما است حتما در سفر های خود رعایت کنید تا سفری خوبی را همراه با همسفرهایتان تجربه کنید.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک پرواز خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو