مهارت‌های یک مهماندار چه باید باشد؟




 

مهارت‌های یک مهماندار

 

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با مهارت‌های یک مهماندار

 

اگرچه مهمانداری شغلی بسیار جذاب و هیجا‌ن‌انگیز به نظر می‌رسد اما برای یک مهماندار موفق بودن، باید مهارت‌های زیادی را کسب کرد. یک مهماندار در هنگام کار، مسافرت هم می‌کند که همین موضوع این شغل را از یکنواختی و روزمرگی درمی‌آورد. برای آشنا شدن با مهارت‌های یک مهماندار در پرواز داخلی و خارجی با ما همراه باشید.

 

 

مهارت مشتری‌ مداری

 

اگر بخواهیم مهمانداری را معنا کنیم، جلب رضایت و خوشنودی مسافر معنی مناسبی است. از ویژگی‌های یک مهماندار خوب می‌توان به مهمان‌نوازی و مشتری مداری او اشاره کرد. در طول پرواز داخلی و خارجی مهماندار باید برای جلب رضایت مشتری تلاش نموده و سفری امن و فراموش نشدنی را برای مسافر به یادگار بگذارد. خدمه‌ی خوب میتواند حس رضایت از خرید بلیط هواپیما ی داخلی و یا خارجی را در مسافر ایجاد کند.

 

 

کار گروهی

 

خدمه‌ی پرواز با یک کار گروهی موفق می‌توانند سفری بی‌نقص و شاد را برای مسافران به ارمغان بیاورند. مهماندارهای هواپیما در طول روز با همکاران متفاوتی مشغول به کار هستند، در نتیجه رفتار آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتوانند با تمام اعضای کابین و خدمه‌های دیگر به خوبی سازش کرده و هماهنگ باشند.

 

 

مهارت‌های ارتباطی

 

مهماندارهای هواپیما باید از روابط عمومی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند بسیار ماهرانه با مسافران در طول پرواز داخلی و خارجی ارتباط برقرار کنند. خدمه‌ی هواپیما باید در کوتاه‌ترین زمان نیاز مسافران را برطرف کرده و در مواقع ضروری باید به گونه‌ای موثر با همکاران خود و مسافرانی که بلیط داخلی و یا خارجی خریده‌اند ارتباط برقرار کنند تا عملیات به بهترین شکل انجام شود.

 

صمیمی و مثبت بودن

ممکن است مهماندار به دلیل پروازهای طولانی مدت خسته و کم‌ حوصله شود، اما در هنگام برخورد با مسافر باید صمیمیت خود را حفظ کرده و با ذهنی مثبت به کار خود ادامه دهد. مطمعنا مسافر از خستگی مهماندار اطلاعی ندارد و وقتی برای خرید بلیط هواپیما داخلی و بخصوص خارجی خود هزینه می‌کند انتظار بهترین سطح از خدمات را از جانب مهماندار دارد.

 

 

مراقبت و درک مسافران

 

در پرواز داخلی و همچنین خارجی نیازهای مسافران متفاوت است در اینجورمواقع مهماندار باید با احترام نشان دهد که نیاز آن‌ها را درک کرده و تا جایی که بتواند برای برطرف کردن نیازشان تلاش می‌کند. داشتن صبر بالا در این شرایط باعث می‌شود که مهماندار با دلسوزی و مهربانی با مشکلات سخت و حساس روبرو شود تا مسافر ترجیح دهد بار دیگر نیز خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی خود را از طریق این شرکت هواپیمایی انجام دهد.

 

 

مسئولیت‌پذیری

 

یک مهماندار حرفه‌ای باید به گونه‌ای وظایف خود را انجام دهد که ایمنی مسافران به طور کامل حفظ شود. مسافری که برای سفر خود با هواپیما بلیط داخلی و یا خارجی تهیه می‌کند باید از نظر داشتن پروازی سالم و بی‌خطر اطمینان خاطر پیدا کند.

 

 

قابل اطمینان و مستقل بودن

 

مهماندار باید توانایی این را داشته باشد که در طول پرواز داخلی و خارجی کلیه‌ی مسئولیت‌های خود را مستقلانه و بدون نیاز به کوچکترین نظارتی انجام دهد. وقتی یک مهماندار به وظایف و تعهداتش خوب عمل کند نشان‌‌دهنده‌ی قابل اطمینان بودن آن مهماندار است.

 

 

مهربانی وهمدلی با مسافران

 

در شرایط خاص مهماندار باید به نیازهای مسافران توجه کند و نسبت به احساسات آن‌ها حساس بوده و اهمیت قائل شود. مهربانی و همدلی خدمه حس خوبی را در مسافران پرواز داخلی و خارجی ایجاد می‌کند.

 

 

انعطاف‌پذیری و سازگاری

 

گاهی اوقات ممکن است برنامه‌ی مهماندار در دقایق آخر، بدون اطلاع قبلی عوض شود. مهماندار حتی اگر مریض هم باشد باید در مدت کوتاهی برای سفر آماده شود، در نتیجه روحیه خدمه باید نسبت به تغییرات ناگهانی در محیط کار منعطف باشد.

 

 

داشتن آگاهی فرهنگی

 

مهماندار با افراد مختلف و با فرهنگ‌های متفاوتی برخورد دارد، کسانی که از مکان‌های مختلف بلیط داخلی و یا خارجی تهیه کرده‌اند. اینکه یک مهماندار قابلیت برخورد با انواع مسافران را داشته باشد و بدون آنکه ملیت، فرهنگ، نژاد و رنگ پوست آنها را در نظر بگیرد، نیازهایشان را برطرف سازد، کار بسیار مهمی است. 

 

 

زیبایی و تناسب فیزیکی

 

مهماندار از نظر فیزیکی باید از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشد تا بتواند در طول پرواز داخلی و مخصوصا پروازهای طولانی خارجی بیشتراز ۸ ساعت بر روی پاهایش بایستد. از طرفی دیگر مهمانداران نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی هستند که خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی از طریق آن‌ها صورت گرفته، در نتیجه زیبایی ظاهری و آرایش متناسب صورت و موها بسیار مهم است. همچنین طرز ایستادن و رفتار مهماندار در مقابل کسانی که بلیط داخلی و یا خارجی خریده‌اند باید بی‌عیب و نقص باشد.(می توانید بلیط داخلی یا خارجی خود را ار سایت آژانس هواپیمایی سام سیر خریداری کنید.)

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو