بهترین زمان سافاری در برنامه تور آفریقای جنوبی




تور آفریقای جنوبی

 بهترین زمان سافاری در برنامه تور آفریقای جنوبی 

 

سفرهای کویرگردی، بیابان‌های تعجب‌انگیز و حیات‌وحش آفریقا از مقاصد همیشه جذاب هستند اما در فصل پاییز داستان به نوع دیگری رقم می‌خورد، بهترین فصل برای سافاری و کویرگردی در افریقا، پاییز است که تقریباً از اوایل ماه مهر شروع می‌شود، حتی در ایران هم بهترین فصل سفرهای کویری از اواخر شهریور تا وسط‌های آبان ماه طول می‌کشد. تور آفریقای جنوبی توریست خاص خود را دارد، هرکسی به این گنج قاره سفر نمی‌کند!

 

 

سفر به نواحی مختلف سال در فصل مناسب

 

 

سرنگتی شمالی و ماسایی مارا

Northern Serengeti and the Masai Mara

 

 

شاید تابه‌حال اسم ماسایی مارا را شنیده باشید، گربه‌های وحشی آفریقایی بر روی مراتع پهناور و سبز مناطق شمالی ماسایی مارا به زندگی خود ادامه می‌دهند، اما تهدیدی که برای این حیوان وجود دارد، غذا است! کمبود منبع تغذیه برای این‌گونه حیوانی عاملی برای تلف شدن آن‌ها شده، توریست ماجراجو ما در فاصله‌ی کمی از گربه‌های بزرگ آفریقایی در آرامش کمی دلهره‌انگیز خود به تماشا می‌نشیند. آب‌وهوا در پاییز و ماه مهر حدود 30 درجه سانتی گراد و با تابش دلنشینی از نور خورشید همراه است، تجربیات سفر خود را در ماسایی مارا با دیگر توریست‌های آفریقا به اشتراک بگذارید، جمعیت توریست در شمال کنیا قابل‌مقایسه با ماسایی مارا نیست، در کنیا فرصت‌های گردشی بیشتری در تورهای سافاری هست.

اگر برای بار چندم به تور آفریقای جنوبی می‌روید و به دنبال تجربه‌ای جدید و متفاوت‌تر هستید به سمت غربSerengeti  بروید، شاهد دست نخورده ترین حیات‌وحش در این منطقه خواهید بود، ناحیه حفاظت‌شده و قلمرو خصوصی سگ‌های وحشی، فیل و بز کوهی است.

 

 

بهترین هتل‌های آفریقای جنوبی در این لینک

 

 

تانزانیا جنوبی و غربی

Southern and Western Tanzania...Congo

 

حالا که سری به ماسایی مارا زده‌ایم چرا به سمت غرب آفریقا نرویم، تا دلتان بخواهد در این منطقه تورهای سافاری متنوع و خصوصی با تفریحات مختلف در حال برگزاری هستند، ماه اکتبر یا همان مهر ماه خودمان پایان تمام خشکی‌های رودخانه در این منطقه است، پارک‌هایand Katavi  Ruaha که از منابع ملی حیات‌وحش آفریقا هستند در این فصل از خشکی تابستان خلاص می‌شوند و رودخانه‌ها رنگ پرآبی را می‌گیرند، این رودخانه‌ها منبع آب برای حیوانات در صدها مایل آن‌طرف‌تر هستند، حیوانات برای تأمین آب به سمت رودخانه‌ها می‌آیند و پراکندگی آن‌ها در یک جا متمرکز می شود و در نهایت اینکه شرایط برای مشاهده حیات وحش در کنار هم برای تورهای سافاری مهیا می‌شود.به دلیل نبودن پوشش گیاهی سبز در پارک‌های ملی منطقه، دمای هوا بالا است اما اتفاقی که هیجان توریست را در اوج نگه می‌دارد و گرما را قابل‌تحمل می‌کند، گله‌های عظیم فیل‌های آفریقایی است.

کمی آن‌طرف‌تر، پارک ملی کنگو دروازه‌ای برای ورود به سرزمینی دست نیافتی، جنگل‌های بارانی مرکزی آفریقا است!

 

 

قایق سواری

 

اینجا خوراک ثبت تصاویری شگفت‌انگیز از فیل‌ها و گوریل‌ها در هوای پاک و تازه جنگل‌های بارانی است، قایق‌های قهوه‌ای و سطح بالای آب به شما فرصت راندن و تماشای پرندگان و دیگر پستانداران را می‌دهد!از ماجراجویی خود نهایت لذت را ببرید! یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های تور آفریقای جنوبی قایق سواری است.

 

 

فعلاً تا اینجا ...

 

خب به آخر فصل اول سفر به آفریقا در دل‌انگیز پاییز رسیدیم، همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، آفریقا و سافاری گردی بهترین وقت خود را در مهر ماه دارد، شاید شما از آن دسته باشید که از سال گذشته تا الآن منتظر آمدن ماه مهر و پاییز بوده، خب! الآن وقت یک برنامه‌ریزی صحیح است، به گنج آفریقا سفر کنید و زندگی را متفاوت تجربه کنید، از رزرو تور آفریقای جنوبی و بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی خوب، مطمئن باشید، سفر در دستان شماست.

 

 

بهترین رستوران‌های آفریقای جنوبی را در این لینک بخوانید



نظرتان را بنویسید







منو