وسایلی که ممکن است در سفر فراموش کنید.




 

وسایل فراموش شده در سفر

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

وسایلی که ممکن است در سفر فراموش کنید.

 

احتمالاً شما هم تجربه‌ی این را دارید که وسط سفر یادتان افتاده وسیله‌ای که به آن نیاز داشته‌اید را جا گذاشتید و در آن لحظه نیاز مبرم به آن داشته‌اید. برای اینکه با آمادگی سفر کنید و چیزی را جا نگذارید بهتر است بعد از خرید بلیط هواپیما یک لیست از لوازمی که احتیاج دارید تهیه کنید و حتی از اطرافیانتان هم برای محکم کاری کمک بگیرید.

 

اگر قرار است پرواز خارجی داشته باشید حتماً باید این لیست را تهیه کنید چون اگر چیزی را جا بگذارید و بخواهید آن را از کشوری که به آن سفر کردید بخرید باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. لیست لوازم مورد نیاز بستگی به این دارد که می‌خواهید برای چه مقصدی خرید بلیط هواپیما انجام دهید و در هر سفر این لیست متناسب با مقصد تغییر می‌کند.

 

توجه کنید که حتی برای رفتن به تورهای یک روزه ی زمینی که آژانس های گردشگری آن را برگزار می‌کنند و در آن نیازی به خرید بلیط هواپیما ندارید هم باید یک لیست از وسایل مورد نیاز تهیه کنید. شاید فکر کنید که این تورها دیگر مثل پرواز خارجی نیست که جا گذاشتن یک وسیله هزینه‌ی بیشتری برایتان داشته باشد اما اشتباه می‌کنید چون ممکن است مقصدی که قرار است با تور به آنجا بروید جوری باشد که به مغازه دسترسی نداشته باشید یا وسیله‌ای که به آن احتیاج دارید در آن مغازه موجود نباشد یا اگر هم باشد گران‌تر از مغازه های دیگر است.

 

ما برای شما یک لیست از وسایل ضروری در سفر تهیه‌کرده‌ایم که می‌توانید خودتان با توجه به جایی که قرار است برای آن خرید بلیط هواپیما انجام دهید یا به آن پرواز خارجی داشته باشید تغییرش دهید و مواردی را به آن اضافه یا از آن کم کنید. با داشتن یک لیست از لوازم مورد نیاز می‌توانید با آرامش خاطر سفر کنید و نگرانی بابت جا گذاشتن وسیله‌ای نداشته باشید.

 

دفترچه بیمه بطری آب هندزفری
مدرک شناسایی داروهای مورد نیاز عینک آفتابی
پول نقد قرص های تسکین دهنده ی درد کرم ضد آفتاب
زیرانداز پاور بانک کرم مرطوب‌کننده
بالشت و پتو سفری شارژر تلفن همراه چند عدد شکلات
کارت‌بانکی نخ و سوزن تنقلات
خودکار و کاغذ نخ دندان یا خلال‌دندان چند عدد پلاستیک فریزر
دوربین عکاسی مسواک سنجاق‌قفلی
دستمال‌کاغذی حوله کوچک چاقوی کوچک جیبی
چادرنماز و مهر لوازم بهداشتی کفش راحتی و دمپایی
نرم‌افزار جهت‌یابی ظروف سفری  

 

توجه داشته باشید اگر قرار است پرواز خارجی داشته باشید یک کپی از مدارکتان را به همراه داشته باشید تا در صورتی که اصل مدارک گم شد بتوانید به وسیله ی کپی ها هویت خود را ثابت کنید و یک کپی هم نزد شخص نزدیکی مثل دوست یا اعضای خانواده بگذارید.

 

اگر قصد خرید بلیط هواپیما برای یک مقصد خارجی را دارید برای بردن دارو حتماً باید قوانین دارویی آن کشور را بررسی کنید تا به دلیل بردن یک قرص ساده محاکمه نشوید. خیلی از کشورها قوانین سفت و سختی در مورد بردن دارو دارند و ممکن است اگر نسخه‌ی پزشک نداشته باشید تو دردسر بیفتید.

 

این قوانین می‌تواند شامل قرص های ساده‌ای مثل استامینوفن کدئین که به راحتی در داخل کشور از داروخانه بدون نسخه تهیه می‌کنید هم باشد. به خاطر داشته باشید که برای تهیه مجدد داروها در خارج از کشور نیاز به نسخه پزشک دارید. پس اگر خود را برای یک پرواز خارجی آماده می‌کنید حتماً درباره ی قوانین دارویی مقصدتان مطالعه کنید.

 

اگر به فکر خرید بلیط هواپیما نیستید می‌خواهید با اتومبیل شخصی خود به سفر بروید حتماً مدارک ماشین را با خود ببرید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو