آمادگی  بیماران قلبی برای سفر (بخش دوم)




 

بیماران قلبی در سفر

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با نکاتی برای آمادگی بیماران قلبی برای سفر

 

حتماً توجه داشته باشید که سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از پرواز داخلی یا خارجی ( بر روی بلیط خارجی یا داخلی ساعت پرواز نوشته‌شده است) در فرودگاه حضورداشته باشید. این مورد برای سفر با قطار نیز باید رعایت شود. این کار باعث می‌شود از استرس جا ماندن از پرواز داخلی یا خارجی یا قطار جلوگیری شود.

مورد دیگر این است که برای جابه‌جایی و بلند کردن چمدان از سطح زمین از مهمانداران هواپیما کمک بگیرید. توجه داشته باشید که هر چه بارتان سبک‌تر باشد سفر راحت‌تری خواهید داشت.( مقدار بار مجاز قابل‌حمل را بر روی بلیط خارجی یا داخلی نوشته‌شده است)

توجه داشته باشید که برای اینکه در داخل پرواز خارجی یا داخلی یا حتی قطار و اتوبوس راحت باشید، از لباس‌ها و کفش‌های راحت استفاده کنید.

چنانچه در داخل پرواز داخلی یا خارجی ممکن است از زیاد نشستن خسته شوید، سعی کنید صندلی کنار راهرو را انتخاب کنید تا بتوانید با راه رفتن در راهرو هواپیما خستگی را دور کنید.

اگر رژیمی خاصی برای بیماری خوددارید، آن را به هم نزنید و از مهمانداران درخواست غذای رژیمی کنید.( در هنگام خرید بلیط داخلی یا خارجی می‌توانید مطرح کنید که در پرواز غذایی رژیمی می‌خواهید تا برایتان آماده کنند.)

امر مهمی که وجود دارد این است در داخل جیبتان همیشه یک کاغذ حاوی شماره تلفن تعدادی از آشنایان و شماره تلفن پزشک خود، به همراه اسم داروها را بنویسید و با خود همراه داشته باشید.

چنانچه مجبور به سفر رفتن نیستید، تاریخ خرید بلیط خارجی یا داخلی خود را به عقب بی اندازید و در خانه استراحت کنید تا به بهبودی کامل برسید.

 

صدور مجوز پرواز برای بیماران

 

همان‌گونه که به آن اشاره کردیم پرواز داخلی یا خارجی برای برخی از بیماران بسیار خطرناک است. برای جلوگیری از بروز همین خطر بسیاری ازایرلاین های خارجی و داخلی  تصمیم گرفتند که برای پرواز این افراد مجوز پرواز صادر کنند تا بتوانند در پرواز داخلی یا خارجی به آن‌ها کمک کنند. ایرلاین های داخلی مثل ماهان ایر، ایران ایر و ... .

این مجوز برای افراد با شرایط زیر صادر می‌شود:

افرادی که مبتلابه بیماری‌های عفونی هستند

بیماران با رفتارهای خاص

بیمارانی که در پرواز داخلی یا خارجی به همراه نیاز دارند.

بیمارانی که احتمال زیادشدن بیماری اشان در پرواز زیاد است.

برای گرفتن این مجوز بیمار بایستی بعد از خرید بلیط خارجی یا داخلی ، 48 تا 72 ساعت قبل از پرواز داخلی یا خارجی به پزشک مخصوص به ایرلاین خود مراجعه کند و فرم پزشکی خود را به همراه امضا دکتر دریافت کند. اعتبار این مجوز 48 ساعت است.

 

برای چه افرادی مجوز پرواز صادر نمی‌شود؟

 

افرادی که بیماری‌های خونی دارند.

افرادی که بیماری مغز و اعصاب دارند.

افرادی که نارسایی‌های کلیه دارند .

افرادی که بیماری‌های عفونی مسری دارند.

افرادی که بیماری‌های روانی غیرقابل‌کنترل دارند.

افرادی که به دلیل داشتن بیماری‌ای نمی‌توانند بر روی صندلی هواپیما بنشینند.

زنان باردار از 6 ماهگی به بعد

نوزادان کمتر از یک هفته

فرد بیماری که احتمال فوت آن در هواپیما زیاد است.

بیماری که برای دیگران مزاحمت ایجاد می‌کند.

و...

برای این افراد برای سفر با هواپیما مجوز صادر نمی‌شود. برخی گمان می‌کنند سفر هوایی برای این افراد مناسب‌تر است زیرا هم راحت‌تر است و هم سریع‌تر به مقصد می‌رسند ولی این‌گونه نیست، زیرا ممکن است سفر هوایی بیماری آن‌ها را تشدید کند.

 

بیماران با منع سفر هوایی
 

چنانچه شرایط فرد بیمار مناسب باشد و در پرواز داخلی یا خارجی بیماری‌اش بیشتر نشود، مجوز پرواز صادر می‌شود. این افراد بعد از دریافت اجازه‌ی پزشک برای رفتن به مسافرت می‌توانند خیلی راحت از سایت آژانس هواپیمایی سام سیر بلیط خارجی یا داخلی هواپیما را تهیه کنند. در این سایت علاوه بر بلیط هواپیما بلیط قطار و اتوبوس نیز وجود دارد و افراد می‌توانند خیلی راحت بلیط خریداری کنند و سفر امن و راحتی را تجربه کنند.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو