چگونه از خود در برابر خطرات تربولانس حفاظت کنیم؟( بخش اول)




 

حفاظت از خود در تربولانس

 

پرواز خارجی سام سیر

 

آشنایی با حفاظت از خود در برابر خطرات تربولانس

 

تربولانس یک پدیده‌ی هوایی است که احتمال رخ دادن آن در هر پرواز خارجی یا داخلی وجود دارد. این اتفاق خطرناک نیستت فقط باید مطلع باشید که در این زمان چه کاری انجام دهید.

پدیده‌ی تربولانس یا همان آشفتگی ممکن است برای بسیاری از مسافران آزاردهنده باشد اما خیلی کم پیش میاید که خطر جبران‌ناپذیری وارد شود. همان‌طور بدانید که منظور از تربولانس این نیست که برای هواپیما مشکلی به وجود آمده است، بلکه یک اتفاق جوی است.

روش‌های زیادی برای مقابله با استرس در هنگام وقوع این حادثه وجود دارد. روش‌هایی مثل آموزش‌های لازم قبل از پروا، کنترل اضطراب و استرس، جلوگیری از حالت تهوع و ایمنی لازم در زمان وقوع تربولانس وجود دارد که به کنترل  آرامش خود در زمان بالا و پایین رفتن هواپیما کمک می‌کند.

علاوه بر این باید بدانید که پدیده‌ی تربولانس ممکن است در هر هواپیمایی و در هر پرواز خارجی یا داخلی‌ای رخ دهد، پس لازم نیست نگران باشید و با اطمینان بلیط هواپیما رزرو کنید.

 

آمادگی پیش از پرواز

 

۱. درباره دلایل تربولانس جست‌وجو کنید

 

تربولانس به دلیل آشفتگی جریان هوا رخ می‌دهد و طی آن هیچ‌گاه هواپیما سقوط نمی‌کند. بهتر است برای اینکه آرامش خود را در طول پرواز خارجی یا داخلی حفظ کنید، مطالبی در رابطه با تربولانس بخوانید تا متوجه شوید که تربولانس آنقدر هم خطرناک نیست.

شما خیلی راحت بعد از خرید بلیط هواپیما  موردنظر می‌توانید از طریق اینترنت در این رابطه اطلاعات کسب کنید، فقط حواستان باشد که مقاله های مربوط به تربولانس را بخوانید و از خواندن مقاله های مربوط به سقوط هواپیما اجتناب کنید زیرا استرس شمارا بیشتر می‌کند.

 

۲. با دکتر خود در رابطه با استفاده از داروهای ضد اضطراب یا ضد تهوع مشورت کنید

 

چنانچه پدیده‌ی تربولانس موجب ایجاد حالت تهوع و اضطراب در شما می‌شود، می‌توانید برای جلوگیری از این حالت می‌توانید با مشورت با دکتر خود آن‌ها را تهیه کنید. پزشکان معمولاً برای افرادی که پرواز هوایی یک برگ تجویز می‌کنند. شما می‌توانید این قرص‌ها در فرودگاه نیز تهیه کنید.

پس اگر فکر می‌کنید چنین حالتی قرار است به شما دست دهد بعد از خرید بلیط هواپیما برای تهیه قرص به دکتر خود مراجعه کنید.

 

۳. بلیط هواپیما ی خود را درصندلی جلوی هواپیما رزرو کنید

 

برای اینکه کمتر تربولانس را احساس کنید، می‌توانید در زمان خرید بلیط هواپیما صندلی های بخش جلوی هواپیما را تهیه کنید. البته ناگفته نماند که اگر گمان می‌کنید در صندلی های عقب راحت‌تر هستید آن را رزرو کنید چون راحتی در پرواز خارجی یا داخلی از هر چیزی مهم‌تر است.

 

۴. زودتر در فرودگاه حضورداشته باشید

 

یک ساعتت زودتر از ساعت پرواز( در بلیط هواپیما ساعت پرواز نوشته‌شده) به فرودگاه بروید، زیرا باعث می‌شود قبل از پرواز با خیال راحت کمی استراحت کنید. برای اینکه آرامش بیشتری در طول پرواز خارجی یا داخلی داشته باشید، می‌توانید قبل از آن کتاب بخوانید یا موزیک مورد علاقه‌ی خود را گوش دهید.

 

۵. قبل از پرواز حتماً به سرویس بهداشتی بروید

 

در هنگام وقوع تربولانس بهترین حالت این است که روی صندلی نشسته باشید و کمربند ایمنی خود را بسته باشید. پس بهتر از قبل از شروع پرواز خارجی یا داخلی از سرویس بهداشتی استفاده کنید. اگر گمان می‌کنید برای صحبت کردن با فردی باید از روی صندلی بلند شوید بهتر از قبل از بلند شدن هواپیما این کار را انجام دهید.

برای اخذ ویزای کانادا می توانید روی کلمه ویزای کانادا کیلیک کنید.

 

حفظ آرامش در طول پرواز

 

۱. تا جایی ممکن راحت باشید

 

درست است که صندلی هواپیما بسیار کوچک است و شما فضای کمی دارید اما سعی کنید در همین فضای کم راحت باشید یعنی لباس راحت بپوشید و در صورت امکان صندلی خود را خم‌کنید و یا بالش و پتو درخواست کنید.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو