از طولانی ترین پرواز های دنیا چه می‌دانید؟(بخش اول)




 

طولانی ترین پرواز های دنیا

 

پرواز خارجی سام سیر

 

از طولانی ترین پرواز های دنیا چه می‌دانید؟(بخش اول)

 

در عصر جدید که همه چیز به طرز فوق العاده ای پیشرفت کرده است، هواپیماهایی تولید شده که می‌توانند بدون اینکه در مسیر سوخت‌گیری کنند یک مسیر طولانی را پرواز کنند. به این گونه پرواز خارجی، فوق دوربرد گفته می‌شود.

 

در حال حاضر ایرلاین های بسیاری به پروازهای فوق دور برد علاقه مند شدند و آن را راه اندازی کرده‌اند. این پروازها باعث می‌شود تا مسافرانی که بلیط هواپیما برای پروازهای طولانی خریده اند دیگر بین مسیر توقف نکنند و زمان پرواز کوتاه تر شود.  مسافران راحتی بیشتری در این پروازهای فوق دور برد دارند. معمولاً پرواز فوق دور برد برای پرواز خارجی انجام می‌شود اما پرواز داخلی فوق دور برد هم داریم که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.

 

 

۱-  نیوآرک - سنگاپور

 

هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز یک ایرباس A350-900ULRs  را تغییر داده است و صندلی های اکونومی  آن را حذف کرده و فقط 67 صندلی در کابین بیزینس و 42 صندلی پریمیوم اکونومی را باقی گذاشته است. این هواپیما روزی یک بار در پرواز خارجی کسانی که بلیط هواپیما خریده اند را در مسیر نیوآرک – سنگاپور جا به جا می‌کند. ظرفیت کلی این هواپیما 161 مسافر است به همین دلیل مصرف سوخت آن نیز کمتر است. این هواپیما مسیری به طول 15343 کیلومتر را طی 18 ساعت و 45 دقیقه می‌پیماید.

 

 

۲- آوکلند - دوحه

 

از تاریخ 5 فوریه 2017 تا 11 اکتبر 2018 پرواز آوکلند – دوحه که مسافت 14535 کیلومتر را در مدت زمان 17 ساعت و 50 دقیقه طی می‌کرد، رکورد طولانی ترین پرواز را در دست داشت. این پرواز خارجی توسط هواپیمایی قطر انجام می‌شد.

 

 

۳- پرت - لندن

 

اولین پرواز بدون توقف در مسیر پرت – لندن را شرکت هوایی کانتاس راه اندازی کرد. این پرواز خارجی توسط هواپیمای بوئینگ 787 با 236 صندلی که شامل اکونومی، پریمیوم اکونومی و بیزینس کلاس است انجام می‌پذیرد. جالب است بدانید که این هواپیما در هر پرواز چیزی حدود 14 صندلی خالی برایش باقی می‌ماند که این تعداد آرزوی هر ایرلاینی است. مسافرانی که بلیط هواپیما برای این پرواز می‌خرند در مدت 17 ساعت و 20 دقیقه مسافتی به اندازه ی 14498 کیلومتر را طی می‌کنند.

 

شرکت هواپیمایی کانتاس در سال ۲۰۱۸ موفق شد از پس مسیر ۱۴,۴۹۸ کیلومتری استرالیا به بریتانیا برآید و با راه‌اندازی اولین پرواز بدون توقف در این مسیر، جابه‌جایی مسافران را از پرت به لندن در مدت‌زمان ۱۷ ساعت و ۲۰ دقیقه آغاز کرد.

 

 

۴- آوکلند - دبی

 

شرکت هواپیمایی امارات 112 عدد هواپیمای سوپرجمبو برای پروازهای فوق دور برد دارد و از طرفداران پر و پا قرص این نوع از هواپیماست. با خرید بلیط هواپیما از این شرکت می‌توانید مسیر آوکلند به دبی را بدون توقف پرواز کنید. طول این مسیر 14199 کیلومتر است که در مدت 17 ساعت و 5 دقیقه طی می‌شود.

 

 

۵- لس آنجلس - سنگاپور

 

در سال 2005 یک نسخه ی پیشرفته از هواپیمای A350-900 ساخته شد به نام A350-900ULR که بیشترین برد آن 17702 کیلومتر است و توانایی 20 ساعت پرواز بدون توقف را دارد. کلمه ی ULR که در انتهای اسم این هواپیما می‌بینید به معنای فوق دور برد است. این هواپیما 10 بار در طول هفته در یک پرواز خارجی که توسط شرکت سنگاپور ایرلاینز انجام می‌شود از لس آنجلس به سنگاپور می‌رود. مدت این پرواز 17 ساعت و مسافت آن 14112 کیلومتر است.

 

 

۶- هیوستون - سیدنی

 

برای پرواز هیوستون – سیدنی که 17 ساعت و 15 دقیقه طول می‌کشد، هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر در نظر گرفته شده است. این هواپیما دارای پنجره های بزرگ، چراغ های ال ای دی فانتزی و مصرف سوخت پایین که به صرفه است می‌باشد. فروش بلیط هواپیما برای 4 پرواز در هفته صورت می‌پذیرد. این هواپیما در هر پرواز مسافتی به اندازه ی 13833 کیلومتر را طی می‌کند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک پرواز خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو