چگونه برای سفر پول ذخیره کنیم؟( بخش سوم)




 

پس انداز پول برای سفر

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با چگونگی پس انداز کردن پول

 

۲. ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید چه مقدار پول برای سفر پس‌انداز کنید.

برای مشخص کردن مقدار پولی که نیاز است برای سفر پس‌انداز کنید، ابتدا هزینه‌های مربوط به سفر را برآورد کنید. هزینه‌هایی مثل هزینه‌های مربوط به خرید بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی، هزینه خرید بلیط قطار یا اتوبوس، هزینه‌های مربوط به هتل، تفریح؛ حمل‌ونقل و ... .

سعی کنید هزینه‌های سفر خود را در یک هفته مشخص کنید. هزینه‌های هتل و حمل‌ونقل و تفریح را در یک هفته به‌صورت حدودی تعیین کنید. مثلاً اگر هفته‌ای 500 هزار تومان قرار است خرج شود و اگر شما مدت‌زمان سفرتان 1 ماه است، بایستی 2 میلیون تومان پول پس‌انداز کنید.

این هزینه‌ها را به هزینه خرید بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی اضافه کنید.

چنانچه بتوانید در طول سفر هزینه‌ها را کمی کاهش دهید، پولی که برایتان از این سفر باقی می‌ماند را می‌توانید برای سفر بعدی خود ذخیره کنید.

۳. بایستی یک برنامه‌ریزی دقیق و جزئی برای هزینه‌های صرف شده در سفر داشته باشید که شامل صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود.

اطلاعات دقیق از مخارج خود را به طور ماهیانه محاسبه کنید و آنها را دسته بندی کنید. هزینه‌های ثابتی که هر ماه خرج می‌کنید مثل هزینه قسط، اینترنت، بیمه، پس‌انداز و... .

با انجام این کار متوجه می‌شوید که ماهانه چه مقدار از پول خود را برای هزینه‌های سفر مثل هزینه خرید بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی پس‌انداز کنید.

بعد از دسته بندی هزینه‌های ثابت سپس هزینه‌هایی که ثابت نیستند را دسته بندی کنید. مثل خرید کادو، رفتن به رستوران و ... .

به این نکته توجه کنید که پس‌انداز پول برای سفر باید در دسته بندی ثابت قرار بگیرد و هر ماه بایستی مبلغی ثابت برای سفر و خرید بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی کنار بگذارید.

 

روش سوم

 

خرج کردن کمتر در طول سفر

 

پس‌انداز پول برای سفر

 

۱. برای کمتر کردن هزینه اقامت و پرواز خارجی یا داخلی و خرید بلیط داخلی یا خارجی در فصل های خلوت، سفر کنید.

بیشتر افراد در تعطیلات تابستانی و عید سفر می‌کنند و مقصدهای گردشگری در این زمان بسیار شلوغ و پر رفت‌وآمد است. سعی کنید در فصل های خلوت سفر کنید تا هزینه‌ها کمتر شود.

زمانی که می‌خواهید بلیط خارجی یا داخلی رزرو کنید حتماً برسی کنید که چه زمانی آن مقصد خلوت تر است و در آن زمان رزرو کنید.

چنانچه در فصل خاصی برای برنامه ی خاصی قرار است سفر کنید سعی کنید در ابتدا یا انتهای آن فصل سفر کنید تا هزینه کمتری سفر خرید بلیط کنید.

۲. در رابطه با تاریخ سفرتان منعطف باشید تا بتوانید بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی با قیمت مناسب تهیه کنید.

در زمانی که شما به دنبال پرواز مناسب برای مقصد موردنظر هستید حتماً تاریخ های مختلف و قیمتت آن را مشاهده کنید تا بتوانید در یک فرصت مناسب پرواز خارجی یا داخلی با قیمت خوب را رزرو کنید.

چنانچه فقط در یک تاریخ مشخص می‌توانید سفر کنید سعی کنید در هزینه‌های دیگر صرفه‌جویی کنید.

۳. برای کم کردن هزینه‌ی سفر می‌توانید به جای هتل از هاستل استفاده کنید.

چنانچه قرار است به یک مقصد گردشگری پرطرفدار سفر کنید، تاجایی که امکان دارد برای کم کردن هزینه‌ها از اقامت در هتل صرفه نظر کنید و هاستل ها را انتخاب کنید. امکانات آنها با هتل ها یکی است فقط با این تفاوت که یک غریبه نیز با شما از امکانات آن استفاده می‌کند و در آنجا اقامت دارد.

بنابراین اگر برایتان مهم نیست که یک غریبه از همان حمامی که شما استفاده می‌کنید، استفاده کند؛ مورد خوبی برای کم کردن هزینه‌های مربوط به اقامت در هتل می‌باشد.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط داخلی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو