بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چه موقع است؟




 

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چه موقع است؟

 

در تمام دنیا باید برای خرید بلیط هواپیما از چند روز قبل اقدام کرد و کسانی که در خرید بلیط ارزان هواپیما تجربه‌ی بیشتری دارند می‌دانند که خرید هر چیزی قلق خاص خودش را دارد و در زمان‌های مخصوصی می‌توان بلیط خارجی و داخلی را با قیمت مناسب‌تری تهیه کرد. در اینجا قصد داریم به نکاتی درباره‌ی بهترین زمان برای خرید بلیط خارجی و داخلی و یا خرید بلیط ارزان هواپیما اشاره کنیم.

 

 

نکات مهم درباره‌ی زمان مناسب برای خرید بلیط هواپیما

 

بهتر است برای تهیه بلیط ارزان هواپیما از چند هفته قبل اقدام کنید. این موضوع بسیار مهم است که خرید بلیط را به روزهای آخر موکول نکنید اما این را هم در نظر داشته باشید که خرید بسیار زودهنگام نیز از نظر اقتصادی برای شما به صرفه نیست. شما می‌توانید برای تهیه بلیط برای پروازهای داخلی از ۷ روز قبل اقدام کنید زیرا خرید بلیط‌ها در پروازهای داخلی حتی اگر زودتر هم انجام شود در قیمت آن تأثیری نمی‌گذارد. برای تهیه بلیط خارجی در پروازهای بین‌المللی بهتر است ۳۴ روز قبل از پرواز اقدام به خرید بلیط نمایید.

 

 معمولاً آژانس‌های هواپیمایی برای تکمیل ظرفیت هواپیما، قیمت‌های پایین‌تر و به‌صرفه‌تری را نسبت به قیمت بلیط‌ها در اوایل عرضه  به مشتریان پیشنهاد می‌دهند. اما سعی کنید رزرو بلیط خود را خیلی به تأخیر نیندازید. همچنین می‌توانید از پیشنهادهای ویژه‌ی آژانس‌ها در روزهای کم تردد برای تهیه بلیط ارزان هواپیما نیزاستفاده کنید.

 

تهیه بلیط برای تعطیلات و یا مناسبت‌های مهم، در واقع در زمان اوج  سفر باید  ۱۴ هفته قبل از سفر انجام شود. همچنین روزهای تعطیل و جمعه‌ها قیمت بلیط هواپیما نسبت به روزهای عادی گران‌تر است.

 

 

بهترین روز هفته برای خرید بلیط هواپیما

 

بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه است. با توجه به آمار بدست آمده روزهای چهارشنبه تا شنبه گران‌ترین روزها برای خرید بلیط خارجی و داخلی هستند. قیمت بلیط هواپیما در ماه‌های مختلف سال، روزهای مختلف ماه یا هفته و حتی در ساعت‌های یک روز هم متغیر است. برای مثال بلیط‌های صبح به دلیل تقاضای کمتر، قیمت پایین‌تری دارند. از دیگر مزایای پرواز در صبح می‌توان به تأخیر کمتر در ساعت حرکت و رسیدن به مقصد، خلوت بودن فرودگاه، تسریع فرآیند تحویل بار و گذر از گیت اشاره کرد.

 

ماه‌های اردیبهشت، مهر، آبان و بهمن از جمله ماه‌های کم سفر سال به حساب می‌آیند که زمان مناسبی برای رزرو بلیط ارزان هواپیما محسوب می‌شوند.

 

 

تهیه بلیط هواپیمایی مناسب

 

قیمت بلیط ممکن است به دلایل مختلفی تغییر کند، چک کردن نوسانات قیمتی و اخبار رسانه‌های اجتماعی معتبر در مورد مقصد مورد نظر به مدت یک تا دو هفته، یکی از روش‌های تهیه بلیط خارجی و داخلی با قیمت مناسب است. بهترین زمان خرید تنها در مورد قیمت بلیط هواپیما صدق نمی‌کند و در مواردی همچون امکان تهیه بلیط و موجود بودن آن و عدم تأخیر در پرواز  به دانستن بهترین زمان خرید نیاز پیدا می‌کنیم.

 

اگر بخواهید قیمت و موارد مختلف بلیط را به صورت حضوری بررسی کنید، به زمان و حوصله‌ی بسیار زیادی نیاز دارید در نتیجه بهتر است اطلاعات پرواز را به صورت آنلاین و از طریق سایت‌های معتبرچک کنید.

 

 

بهترین زمان رزرو بلیط خارجی

 

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید باید بدانید که بهترین زمان برای رزرو بلیط خارجی در مقایسه با رزرو بلیط‌های داخلی کمی متفاوت است. همان‌طور که قبلاً گفتیم توجه به مناسبت‌ها و یا تعطیلات بسیار حائز اهمیت است، برای مثال بلیط‌های خارجی در روزهای نزدیک به کریسمس از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

 

تعدادی از مسیرها در برخی از ماه‌های سال به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی بسیار شلوغ بوده و تردد در این مسیر بیش از حالت معمولی است. در نتیجه مسیرهای پرتردد در زمان‌های پرتردد بدترین زمان برای رزرو بلیط است.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو