نکاتی که مهمانداران هرگز به شما نمی‌گویند ( بخش پنجم)




 

راز های مهمانداران هواپیما

 

پرواز خارجی سام سیر

 

۲۱. مهمانداران وظایفی بیشتر از سرو غذا دارند

 

 

مهمانداران هواپیما وظیفه‌ای فراتر از سرو غذا دارند. آنها وظیفه‌ی حفظ امنیت شما در کابین هواپیما در حین پرواز خارجی یا پرواز داخلی را دارند. درزمانی که هواپیما در ارتفاع 11277 متری قرار دارد. تنها کسی که وظیفه‌ی رسیدگی به مشکلات را دارد، مهماندار هواپیما است.

وقتی در حین پرواز خارجی یا پرواز داخلی شما در حال استراحت هستید، مهماندارت هواپیما در حال خدمت‌رسانی هستند و تمام شرایط و خطرات احتمالی را تحت کنترل خود قرار می‌دهند.

 

یکی از مهمانداران  هواپیما می‌گوید:

ما به‌صورت حرفه‌ای در رابطه با مهمانداری هواپیما تعلیم دیده‌ایم تا خیلی دقیق از جان شما در حین پرواز خارجی یا پرواز داخلی محافظت کنیم. سختی کار ما بسیار زیاد است زیرا مسئولیت بروز هر اتفاقی بر عهده‌ی ما است. تا وارد کار ما نشوید سختی آن را متوجه نمی‌شوید.

برای نمونه باید بگم که اگر لپ تاب شما در باکس بالای سرتان آتش بگیرد، مهماندار هواپیما باید آن را مهار کند.

 

۲۲. مهمانداری به‌سلامتی آسیب می‌رساند

 

یکی از معایب شغل مهمانداری هواپیما این است که برای سلامتی خطرناک است. مهمانداران هواپیما در حین پرواز خارجی و یا پرواز داخلی این موضوع را از مسافران پنهان می‌کنند. زیرا با گفتن این امر مسافران گمان می‌کنند که سلامت آنها نیز درخطر است.

طبق تحقیقات انجام‌شده درباره خطرناک‌ترین شغل‌ها، مشخص شد 27 شغل از همه‌ی شغل‌ها خطرناک‌تر است و ممکن است به‌سلامتی آسیب برساند. مهمانداری هواپیما نیز در رتبه‌ی دوم این آمار وجود دارد.

3 خطر اصلی که به مهمانداران هواپیما وارد می‌شود: عفونت، قرار گرفتن در معرض آلودگی، بریدگی، سوختگی و گزیده شدن است.

 

۲۳. آن‌ها می‌دانند چطور برای ایجاد امنیت یک استک بسازند

 

ایجاد استک

 

شاید خیلی از شما به این فکر کنید که اصلاً استک چیست؟ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مهمانداران هواپیما در طی پرواز خارجی یا پرواز داخلی ، وسیله‌ی خطرناکی پیدا می‌کنند. وظیفه‌ی آنها در این شرایط قایم کردن آن شئ است تا مانع منفجرشدن یا سوراخ شدن شود.

ولی آنها این وسایل را در کجای هواپیما مخفی می‌کنند؟ این‌یک رازی است که مهمانداران به‌هیچ‌عنوان نباید برملا کنند و کاملاً محرمانه است.

این یکی از رازهایی بود که مهمانداران از مسافران پنهان می‌کنند؛ زیرا اگر مسافران متوجه شوند که وسیله‌ای خطرناک در هواپیما است دچار استرس و نگرانی می‌شوند.

 

۲۴. میزهای تاشو کثیف‌ترین شی در هواپیما هستند

 

یکی دیگر از عواملی که مهمانداران از مسافران پنهان می‌کنند، کثیف بودن میز تاشو در هواپیما است. یکی از آلوده‌ترین اشیاء داخل هواپیما، همین میزهای تاشو هستند. این میزها حتی از دستشویی‌های هواپیما نیز آلوده‌تر هستند؛ زیرا مسافران  در طی پرواز خارجی یا پرواز داخلی روی این میزها همه کار می‌کنند.

بعضی از مسافران پاهایشان را روی آن قرار می‌دهند، برخی از مادرها پوشک نوزادشان را روی این میزها عوض می‌کنند. طی آزمایش که روی این میزها شده است مشخص‌شده که هر سانتی‌متر ‌مربع آنها شامل 2155 واحد کلنی (CFUs) هستند. بنابراین اگر غذای شما بر روی آنها ریخت به‌هیچ‌عنوان نخورید.

 

۲۵. لپ‌تاپ شما می‌تواند منجر به خطر شود

 

اکثر مسافران به حرف مهمانداران هواپیما در طی پرواز خارجی یا پرواز داخلی توجه نمی‌کنند. به‌عنوان‌مثال اگر مهماندار به آنها بگوید در هنگام برخاستن و نشستن هواپیما وسایل الکترونیکی خود را خاموش‌کنید و کنار بگذارید، توجه ای نمی‌کنند.

خاموش نکردن وسایل الکترونیکی علاوه اختلال در سیگنال‌ها خطر دیگری دارد که مهمانداران به مسافران نمی‌گویند تا دچار استرس نشوند.

خطر دیگر آن این است که ممکن است لپ تاب شما از روی میز تاشو پرتاب شود به شخص دیگری برخورد کند، یا وسایل دیگران به سر شما اصابت کند. تربولانس‌های احتمالی در پرواز خارجی یا  پرواز داخلی، هر چیزی که روی میز تاشو قرار دارد را پرتاب می‌کند.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک پرواز خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو