اطلاعاتی درباره‌ی وقت‌شناس‌ترین فرودگاه در جهان (بخش دوم)




 

وقت‌شناس‌ترین فرودگاه در جهان

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

اطلاعاتی درباره‌ی وقت‌شناس‌ترین فرودگاه در جهان (بخش دوم)

 

نام وقت‌شناس‌ترین فرودگاه جهان که در سال 2018 درصد زیادی از پروازهای خود را بدون تأخیر انجام داده است فرودگاه هانه دا می‌باشد. این فرودگاه در شهر توکیو قرار دارد و یک فرودگاه بین‌المللی است. جالب است بدانید این فرودگاه 85.6 درصد از پروازها را بدون هیچ تأخیری انجام داده است و به همین دلیل در وقت‌شناسی رکورددار می‌باشد.

در بخش اول از اهمیت نقش حمل کنندگان بار در این فرودگاه صحبت کردیم و در این بخش اطلاعات بیشتری را درباره‌ی فرودگاه هانه دا در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

 

اهمیت وقت‌شناس بودن در فرهنگ ژاپن

 

علاوه بر اینکه حمل کنندگان بار باید سروقت باشند و در عرض 10 دقیقه بار مسافرانی که بلیط هواپیما دارند را جا به جا کنند، سیار بخش‌های فرودگاه هانه دا نیز به این موضوع متعهد هستند. مسافرانی که بلیط خارجی خریده‌اند و به سفر آمده‌اند در ترمینال این فرودگاه مورد استقبال متفاوتی قرار می‌گیرند. در ترمینال این فرودگاه یک خیابان برای خرید به سبک ژاپن قدیم در قرن 17 طراحی و ساخته شده است که کسانی که با بلیط هواپیما به این کشور سفر کرده‌اند می‌توانند به این بخش رفته و با سبک ژاپن قدیم آشنا شوند مثلاً در این قسمت یک کپی از پل نیهونباشی با چوب سرو یوشینو ساخته شده است.

 

 اگر می‌خواهید بلیط خارجی بخرید و به ژاپن سفر کنید حتماً زمانی را در این فرودگاه سپری کنید و سری به این خیابان بزنید. برای مسافرانی که بلیط هواپیما خریده‌اند و برای خوردن غذا عجله دارند 30 رستوران در این خیابان وجود دارد که از آن‌ها با سوشی، یاکی توری و اودن پذیرایی می‌کنند.در بین این 30 رستوران، رستورانی با نام Katsusen وجود دارد که تخصصش در پخت تونکاتسو است و روزانه 300 مسافری که بلیط خارجی خریده‌اند به این رستوران مراجعه می‌کنند.

 

مدیر رستوران Katsusen در پاسخ به این سؤال که کارکنانش چگونه با این حجم از کار کنار می‌آیند گفت:

" بسیاری از کارکنان فرودگاه هانه دا از کودکی یاد گرفته‌اند که اهمیت زیادی برای وقت قائل باشند و با این فرهنگ بزرگ می‌شوند به همین خاطر در بزرگ‌سالی وقت‌شناسی ملکه‌ی ذهنشان می‌گردد."

 

محبوبیت فرودگاه هانه دا فقط به خاطر وقت‌شناس بودنش نیست بلکه این فرودگاه توانسته در طول 6 سال متوالی از طرف موسسه‌ی اسکای ترکس رتبه‌ی کیفیت پنج ستاره بگیرد. جالب است بدانید در کل دنیا فقط 12 فرودگاه این گواهینامه را دریافت کرده‌اند که هانه دا رتبه‌ی اول را دارد. هم‌چنین فرودگاه هانه دا دفعات زیادی جایزه‌ی تمیزترین فرودگاه را از همین موسسه دریافت کرده است و از طرف دولت نیز جایزه‌ی Japan Toilet Award را به خاطر امکانات و دسترسی راحت به آن‌ها دریافت کرده است. به همین دلیل خریداران بلیط هواپیما و بلیط خارجی علاقه‌ی زیادی به این فرودگاه دارند.

 

 از جوایز و افتخارات دیگر فرودگاه هانه دا می‌توان به جایزه‌ی بهترین فرودگاه داخلی جهان و جایزه‌ی بهترین امکانات برای مسافران معلولی که بلیط هواپیما خریده‌اند اشاره کرد. مسافرانی که بلیط خارجی خریده‌اند می‌توانند به‌راحتی با قطار از ایستگاه توکیو در مدت نیم ساعت به این فرودگاه بروند. یکی دیگر از فرودگاه‌های شهر توکیو، فرودگاه بین‌المللی ناریتا است که یک ساعت با ایستگاه قطار توکیو فاصله دارد.

 

 

افزایش تعداد مسافران

 

در حال حاضر 80 درصد کسانی که بلیط هواپیما می‌خرند و به این فرودگاه می‌روند پرواز داخلی دارند و فقط 20 درصد مسافران بلیط خارجی داشته و به جای دیگری سفر می‌کنند. در سال 2020 با وجود المپیک 2020 در توکیو اهداف زیادی برای جذب گردشگر دارند و فرودگاه هانه دا دروازه‌ی اصلی ورود به این شهر خواهد بود. سازمان گردشگری کشور ژاپن امید دارد که بتوانند در سال 2020 حدود 40 میلیون مسافر را جذب کنند یعنی 4 برابر تعداد مسافران در سال 2013 میلادی. هم‌چنین فرودگاه هانه دا قصد دارد 50 مسیر پروازی بین‌المللی را به برنامه‌ی پروازهایش اضافه کند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو