آداب و رسوم و فرهنگ مردمان چین (بخش دوم)




 

آداب و رسوم در چین

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آداب و رسوم و فرهنگ مردمان چین (بخش دوم)

 

تور چین به عنوان یکی از تورهای پرطرفدار از محبوبیت خاصی در میان خریداران بلیط هواپیما برخوردار است. علاوه بر جاذبه‌های دیدنی این کشور،‌ فرهنگ مردمان چین نیز نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده و یکی از عوامل فروش بالای این بلیط خارجی به حساب می‌آید. برای مثال آداب معاشرت در چین بصورت کاملا رسمی اجرا می‌شود و چینی‌ها در حین احوالپرسی به زمین نگاه می‌کنند.

 

از طرفی دیگر چینی‌ها مردمانی شوخ‌طبع هستند که همین امر برقراری ارتباط خریداران بلیط خارجی چین را با مردمان این کشور آسان می‌کند. خرید یکسری از وسایل مانند ساعت، دستمال، صندل حصیری، قیچی، چاقو و گل به عنوان هدیه، از نظر مردمان چین مناسب نبوده و آن‌ها را به یاد مراسم خاکسپاری می‌اندازد. همچنین نباید هدایای خود را با کاغذهای سیاه، سفید و یا آبی، کادو کنید.

 

اگر با خرید تور چین به این کشور سفر می‌کنید باید بدانید که عدد ۴ در چین نشانه بدشانسی و بد‌یمنی بوده و عدد ۸ نشانه خوش‌شانسی می‌باشد، در نتیجه با خریدن هدیه‌ای با این تعداد برای میزبان شانس آورده‌اید و در انتها باید هدیه خود را دو دستی به او تقدیم کنید. موارد گفته شده گوشه‌ای از شگفتی‌های فرهنگ مردمان تور چین محسوب می‌شد، در نتیجه اگر قصد رزرو بلیط هواپیما و یا خرید بلیط خارجی چین را دارید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

 

غذاهای مخصوص مردمان چین

 

اگر با خرید بلیط هواپیما به چین سفر می‌کنید باید بدانید که غذاهای چینی به شدت از جغرافیا و تنوع قومی این کشور تاثیر می‌گیرند. از سبک‌های متنوع غذا در چین می‌توان به سبک‌های مختلفی اشاره کرد برای مثال سبک کانتونیز که شامل غذای سرخ شده با حرارت زیاد می‌شود، یکی از پرطرفدارترین روش‌های پخت غذا در چین به حساب می‌آید، همچنین سبک سیچوآن که بادام‌زمینی، ارده کنجد و زنجبیل مواد اصلی تشکیل دهنده آن هستند نیز طرفداران خاص خودش را دارد.

 

مسافران بلیط خارجی چین می‌دانند که برنج، منبع غذایی اصلی این کشور به حساب می‌آید و یکی از عوامل مهم برای کمک به رشد جامعه محسوب می‌شود. گردشگران تور چین باید رژیم غذایی خود را با رژیم غذایی مردمان چین که شامل جوانه لوبیا، کلم و پیازچه می‌باشد، تطابق دهند. چینی‌ها گوشت زیادی مصرف نمی‌کنند و منبع اصلی پروتئین در غذاهای چینی، توفو می‌باشد. پس همانطور که متوجه شدید با سبک جدیدی از غذاها روبه‌رو هستید که می‌توانید با امتحان کردن طعم‌های مختلف غذاها در رستوران‌های متنوع این کشور، مزه دلخواه خود را پیدا کنید.

 

 

آداب مهمانی مردمان چین

 

بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما چین با آداب مهمانی مردمان این کشور آشنا شوید. در واقع چینی‌ها ترجیح می‌دهند به جای برگزاری مهمانی‌هایی خود در خانه، آن‌ها را در مکان‌های عمومی برگزار کنند، مخصوصا اگر مهمان خارجی تور چین داشته باشند. اگر پس از خرید بلیط هواپیما و سفر به چین، شما را به خانه خود دعوت کردند، افتخار بزرگی نصیب شما شده است،‌ سعی کنید خود را به موقع به مهمانی برسانید و با خرید هدیه‌ای کوچک، میزبان را خوشحال کنید.

 

قبل از ورود به خانه، طبق رسم، درآوردن کفش‌هایتان را فراموش نکنید. ضمنا هنگام غذا خوردن باید صبر کنید تا به شما بگویند که کجا بنشینید و میزبان اولین نفری است که شروع به غذا خوردن می‌کند، همچنین باید هر غذایی را که به شما تعارف می‌کنند را امتحان کنید. اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید در مهمانی شرکت کنید بهتر است برای آنکه بی‌احترامی تلقی نشود، علت را برای آن‌ها توضیح دهید. با توجه به آنچه گفته شد اطلاع داشتن از موارد بالا قبل از خرید بلیط خارجی به مقصد چین امری مهم بوده و دانستن آن به داشتن سفری لذت‌بخش‌تر کمک خواهد کرد.

 

برای مشاهده قیمت و افرهای لحظه اخری چین روی لینک تور چین کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو