هزینه و شرایط حمل حیوان خانگی با هواپیما




 

حمل حیوان خانگی با هواپیما

 

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشناییی با هزینه و شرایط حمل حیوان خانگی با هواپیما

 

معمولاً به هنگام چیدن سفر یکی از دغدغه‏‎ها حیوانات خانگی هستند. ممکن است سگ، گربه، پرنده خانگی در طول سفر طولانی به تنهایی در منزل دوام نیاورند. ممکن است با کمبود آب، غذا و هوای مطلوب مواجه شوند. از طرفی تنها گذاشتن حیواناتی همچون سگ و گربه به مدت طولانی در منزل کار خطرناک است. چراکه این حیوانات ممکن است به منزل آسیب بزنند. از دلایل دیگر می‌توان به وابستگی صاحبان حیوانات خانگی نام برد. در نتیجه صاحبان حیوانات خانگی همیشه به هنگام سفر به فکر بردن حیوان خانگی به همراه خود هستند.

 

درصورتیکه برای سفر از ماشین شخصی خود استفاده می‌کنید هیچ مشکلی برای حمل‌ونقل این حیوانات دوست داشتنی نخواهید داشت و می‌توانید حیوان خود را در جای مناسب در کنار خود در ماشین بگذارید. اما در صورتیکه قصد خرید بلیط هواپیما دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا از قوانین حمل حیوانات به وسیله هواپیما آگاه شوید.

 

 

حمل حیوان خانگی با خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی

 

شرکت‎های هواپیمایی برای انتقال حیوان خانگی مشکلی ندارند و برای حمل‌ونقل این حیوانات از شهری به شهری دیگر و یا از کشوری به کشوری دیگر قوانینی را در نظر گرفته‌اند که شما با رعایت آن قوانین به راحتی می‌توانید حیوان خانگی خود را منتقل کنید. انتقال حیوان خانگی شامل هزینه مجزا می‌باشد در نتیجه اگر شما خواهان سفری ارزان و خرید بلیط ارزان هواپیما هستید به شما پیشنهاد می‌شود که از بردن حیوان خانگی خود خودداری کنید.

 

در مواقعی که خواهان خرید بلیط ارزان هواپیما هستید می‌توانید حیوان خانگی خود را نزد اقوام بگذارید.

 

افرادی هم هستند که این توان مالی را دارند در نتیجه این افراد باید به هنگام خرید بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس، بلیط هواپیما بیزینس کلاس و خرید بلیط ارزان هواپیما اکونومی درخواست خود را برای حمل حیوان ثبت نمایند. در این صورت درخواست حمل حیوان داخلی برای شما ثبت می‌شود. در نتیجه هواپیما تأییدی برای حمل حیوان خانگی شما صادر می‌کند.

 

لازم به ذکر است که پس از ثبت درخواست حیوان خانگی به همراه شما به داخل کابین نمی‎آید بلکه در جای مخصوص نگهداری می‌شود و در مقصد به شما تحویل داده می‌شود.

 

هر شرکت هواپیمایی قوانین خاص خود را برای حیوانات دارد. پس حتماً پیش یا پس از خرید بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس، بلیط هواپیما بیزینس کلاس و بلیط ارزان هواپیما اکونومی از این قوانین مطلع شوید تا در فرودگاه دچار مشکل نشوید.

 

 

چه حیواناتی را می‌توان با هواپیما حمل کرد

 

علاوه بر حیوانات اهلی و خانگی حیوانات وحشی را هم می‌توان از طریق هواپیما حمل کرد. حتی لازم نیست صاحب حیوان در این پرواز باشد و بلیط خارجی یا داخلی تهیه کند. بلکه تنها کافی است هزینه انتقال حیوان خود را بپردازد. حیوان پس از رسیدن به مقصد به فردی که نام آن در بارنامه ثبت‌شده است تحویل داده می‌شود.

 

 

مدارک مورد نیاز برای حمل حیوان با هواپیما

 

همانند مسافران که برای خرید بلیط خارجی و داخلی باید مدارکی ارائه دهند، حیوانات نیز باید مدارک خاص خود را برای سفر هوایی به فرودگاه مبدأ تحویل دهند از این مدارک می‌توان به شناسنامه یا گذرنامه، اصل برگه هزینه حمل حیوان، تکمیل فرم مخصوص، اصل گواهی معتبر بهداشتی بین‌المللی و تابید کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه نام برد. البته گواهی بهداشتی بین‌المللی تنها برای پروازهای خارج از کشور مورد نیاز است.

 

 

هزینه حمل حیوانات با هواپیما

 

ازآنجایی‌که حمل حیوان خانگی به عنوان اضافه‌بار به‌حساب می‎آید، هزینه حمل حیوان متناسب با مجموع وزن حیوان به همراه قفسش محاسبه می‌شود. در صورتیکه حیوان شما پرنده است، هزینه آن چهار برابر مجموع وزن پرنده و قفس است. در صورتیکه حیوان شما اهلی است هزینه حمل آن دو برابر مجموع وزن حیوان اهلی و قفس است. لازم به ذکر است که هزینه کارگزاری به صورت مجزا محاسبه می‌شود و درنهایت با مبلغ کل جمع بسته می‌شود.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو