آشنایی با قسمت‎های مختلف هواپیما




 

قسمت‎های مختلف هواپیما

 

بلیط داخلی سام سیر

 

آشنایی با قسمتهای مختلف هواپیما

 

امروزه صنعت حمل و نقل هوایی بسیار کاربردی بوده و در موارد زیادی از آنها استفاده میشود. خدماتی که توسط این صنعت ارائه میشود به شکل مسافربری و باربری است که افراد میتوانند با تهیه بلیط هواپیما از آنها بهرهمند شوند. هواپیماها با توجه به عمل کردی که باید داشته باشند طراحیهای متفاوت دارند و در اندازهها و ظاهرهای مختلفی ساخته میشوند.

 

این هواپیماها به شکلی طراحی و ساخته میشوند که توان حمل کردن وزن خود به همراه سوختی که با خود حمل میکنند و علاوهبر اینها وزن محموله انتقالی که در هواپیماهای مسافربری وزن افرادی که با پرواز خارجی از این هواپیما استفده میکنند و در هواپیماهای باری وزرن بار را داشته باشند.

 

بالها در هواپیما اجزایی هستند که توسط آنها انرژی بالارونده برای ارتفاع گرفتن هواپیما با استفاده از فشار ایجاد شده تامین میشود. بدلیل وجود بالهای بزرگ است که مسافران میتوانند با بلیط داخلی و پرواز خارجی به مقاصد خود برسند. با جریان یافتن هوا در بالهای آیرودینامیک و مقاوم هواپیما امکان سعود برای این وسیله نقلیه که بسیاری از افراد با بلیط هواپیما برای پرواز خارجی و بلیط داخلی برای پرواز داخلی از آنها استفاده میکنند فراهم میشود.

 

امروزه در هواپیماها از تکنولوژی خاصی بهره برده میشود که سبب کاهش اصطحکاک بین هوا و بالهای هواپیما میشود. برای اینکه هواپیما قدرت کافی برای بلند شدن و پرواز کردن و مسافران که با بلیط هواپیما قصد سفر دارند را به مقصد خود برساند از موتورهای توربو در زیر بالها استفاده میکنند تا با مکیدن هوا شرایط مطلوب برای پروازی آرام و امن را بوجود آورند.

 

در برخی از هواپیماها که جسه کوچکتری دارند به جای موتورهای بزرگ از پروانههایی استفاده میشود که در جلوی هواپیما و دماغه آن قرار میگیرد و هواپیما با استفاده از آن به پرواز در میآید و مسافرانی که  اندکی که با بلیط داخلی و خارجی قصد انجام پرواز خارجی و پرواز داخلی دارند را به مقصد خود میرساند.

 

هواپیاه از قسمتهای مختلفی تشکیل شدهاند که مهترین و اصلیترین آنها بدنه هواپیما میباشد. این بخش از هواپیماها عموما به شکل یک لوله طولانی طراحی میشود که در طراحی تمامی هواپیماهای مسافربری که مسافران با بلیط هواپیما میتوانند از آنها استفاده کنند و هواپیماهای باربری که به پروازهای خارجی و پرواز داخلی میپردازند یکسان است.

 

برای فرود هواپیما از چرخهایی استفاده میکند که با نام قسمت چرخ دنده فرود نام گذاری شدهاند. در بسیاری از هواپیماهای مسافربری که مسافران با بلیط هواپیما و بلیط داخلی به پرواز در میآیند از این فناوری استفاده میشود. این چرخها تنها در زمان فرود و زمانی که هواپیما بر روی زمین قرار دارد مورد استفاده قرار میگیرد و تمامی زمان پرواز درون بدنه جمع میشوند.

 

همانطور که گفته شد مهمترین و اصلیترین قسمت هواپیما بدنه آن است که مهمترین وظیفه آن این است که قسمتها مختلف هواپیما را در کنار هم نگه میدارد. در هواپیماها محل قرار گرفتن خلبانها در جلوی هواپیما میباشد که به نام دماغه نام گذاری شده است و با این نام شناخته میشود. محلی که برای قرار گرفتن مسافرانی که با بلیط هواپیما قصد سفر دارند در نظر گرفته شده است در قسمت میانی هواپیما میباشد. برای گذاشتن بارهای مسافران نیز از بخش انتهایی هواپیما استفاده میشود.

 

هواپیماها با توجه به مسافتی که طی میکنند نیاز است مقداری مشخص سوخت را با خود حمل کنند. محل قرار گیری سوخت در هواپیماها با توجه به طراحی آنها متفاوت بوده است. در برخی از هواپیماها این سوخت در بدنه هواپیما انبار میشود و در برخی دیگر از بالهها برای این منظور استفاده میکنند. از نظر طراحی میتوان گفت که اکثر هواپیماهای مسافربری که مسافرانی که با خرید بلیط داخلی و خارجی قصد انجام پرواز خارجی و پرواز داخلی را جابجا میکنند از یک نوع طراحی تقریبا مشابه استفاده میشود. این موضوع در حالی است که طراحی بدنه هواپیماهای شخصی متفاوت بوده است.

 

هواپیماهای جنگی به شکلی طراحی میشوند که موتور آنها در داخل بدنه قرار گرفته میشود. در طراحی بدنه هواپیما میتوان به طرحهای زیادی رسید و مورد استفاده قرار داد اما توجه به این نکته که باید هر طراحی و پیکربندی از چهار نیرویی که برای پرواز داخلی یا خارجی نیاز است پیروی کند ضروری میباشد.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو