در اندونزی چه غذایی بخوریم؟




 

 

در اندونزی چه غذایی بخوریم؟

 

غذای اندونزی به اندازه جغرافیای آن متنوع است. آب های غنی اطراف جزایر اندونزی، غذاهای دریایی زیادی را عرضه می کنند و آب و هوای استوایی آن، باعث رشد برنج، سویا و ادویه می شود.

آشپزی اندونزی هم درگیر تاریخ چهل تکه اندونزی است. قوم جاوه ای – از اولین تمدن های اندونزی – در ابتدا محصولات خود را تولید می کردند و با آن آشپزی می کردند. بعدها با ورود بازرگانان چینی و هندی، از فرهنگ آشپزی آنها هم تاثیر گرفتند. اروپایی ها در جستجوی ادویه های گرانقیمت محلی مانند جوز و میخک، روش های جدیدی برای پخت و پز از مناطق استعماری هند شرقی به راه انداختند.

 

 

 

 در اندونزی کجا غذا بخوریم؟

 

 

به اندازه وسعت اندونزی، تجربه غذا خوردن در کشور اندونزی، از یک جا به جای دیگر آن متفاوت است. برای مثال، غذا در یوگیاکارتا و جاوه مرکزی معمولا طعم شیرینی دارند؛ رستورانهای پاندانگ (شعبه اصلی آن در سوماترا است) از ادویه جات و کاری استفاده می کنند.

رستوران های کوچک محلی به نام وارونگ در تور بالی توسط خانواده ها اداره می شود – در جزیره بالی این نوع رستوران ها فراوانند – که در آن غذاها و نوشیدنی های محلی فروخته می شود، که می تواند غذای ikan parape – نوعی ماهی که با سس پاراپه و برنج – در ماکاسار باشد یا گوشت خوک کبابی با نام Babi Guling در ابود بالی باشد. غذاهای این رستوران ها به دلیل تعداد توریستی که به اندونزی می اید، از قبل پخته می شود و در فضای باز و در کنار خیابان می باشد، پس اگر فردی هستید که به تازه بودن غذا خود اهمیت می دهید بهتر است از رستوران های دیگری استفاده کنید.

 

رستوران های پادانگ در اندونزی

 

نسخه رستوران های سلف سرویس (هر چی می تونید بخورید) به سبک اندونزی. تعداد زیادی از بشقاب های حاوی غذاهای مختلف، از مرغ سرخ شده تا مغز گاو تا گوشت رندانگ (گوشت گاو با کاری، خمیر ادویه و شیر نارگیل پخته می شود)، به میز شما می آیند. بشقاب ها مي آيند و مي روند، اما فقط برای بشقاب هایی که از آن غذا مي خورید، باید پول بدهید. این رستوران ها در ابتدا در غرب سوماترا تاسیس شد و اسم این رستوران از روی اسم بهترین منطقه سوماترا برداشته شده است.

 

 

 

 

 

غذای خیابانی در اندونزی

 

 اشتیاق جنوب شرقی آسیا برای غذاهای ارزون و خوشمزه خیابانی به اندونزی هم رسیده است. در شهرهایی مثل جاکارتا با چرخ دستی هایی زیادی گوشه و کنار خیابان می بینید که دیگه نیازی برای رفتن به رستوران های گرون قیمت اندونزی نیست. زیاد هم لازم نیست نگران سلامت مزاج خودتون باشید چون همون لحظه غذا رو می پزن.

 

 

 

 

 

در اندونزی چطوری غذا بخوریم؟

 

 

با تنوع بسیاری که در غذاهای اندونزی است، توصیه هایی را که تقریبا در هر ناهارخوری به کار می برند سخت است. ما در مواردی (البته نه همه) کارهای زیر را توصیه می کنیم:

 

 

  • بیشتر رستوران های اندونزی، غذای اصلی را با Kerupuk یک جور شیرینی - که با نشاسته و میگو و تخم مرغ نیمرو -  خورده می شود.
  • Chopsticks یا چوب غذا خوری خارج از رستوران های چینی در اندونزی خیلی کم استفاده می شود. در اندونزی غذا را با قاشق و چنگال می خورند. البته در مکان هایی که توریستی نیستند و بومیان اندونزی در آنجا زندگی می کنند، انتظار دارند شما با دست غذا بخوری.
  • چیلی یا فلفل قرمز، در اندونزی به نام Sambal شناخته می شود و در ظرف ها یا شیشه های کوچک ریخته می شود تا شما هر چقدر دوست دارید به غذاتون اضافه کنید. بعضی از این Sambal ها از ماهی یا میگو تخمیر شده درست می شوند، پس پیشنهاد می کنیم اول بو کنید.
  • روغن بادام زمینی، رایج ترین روغن برای درست کردن غذا در اندونزی است. اگر حساسیت دارید کافیه بگید: "saya tidak mau kacang tanah" ، ترجمه اش می شه: « من بادام زمینی نمی خوام.».

 

 

 

 

 


 

 

 

غذاهای جذاب در تور اندونزی

 

 

  • Tumpeng: غذای ملی اندونزی، که در اطراف یک برنج طعم دار با زردچوبه پر از غذاهای کبابی و خورشتی است. این غذا در گذشته ها در هنگام جشن ها حاضر می شد، ولی امروزه به عنوان یک غذای معمولی در رستوران ها سفارش داده می شود و یا بعضی وقتا به عنوان یک مدل کیک تولد استفاده می شود.

 

 

 

 

Nasi Goreng

 

اصلی ترین ماده غذای اندونزی، برنج است. حالا یا ساده است یا با ادویه جات سرخ شده است. هیچ مسافری بدون خوردن نسخه سرخ شده برنج با ادویه جات تند و تیز یا Nasi Goreng از تور اندونزی یا تور بالی برنمی گرده. این غذای ارزون و محبوب رو مردمان اندونزی معمولا به عنوان شام و بعضی وقت ها به عنوان صبحانه می خورند. طعم خوشمزه این غذا از سیر، موسیر، چیلی، تمبر هندی تشکیل شده.

 

 

 

 

Gado-Gado

 

 سبزیجات سرخ شده با یک لایه ضخیم از سس بادام زمینی. برای گیاهخواران بهترین انتخابه.

 

 

 

 

Satay

 

گوشت کبابی بر روی ذغال چوب. وقتی در خیابان های اندونزی راه می روید این بیشترین بوی غذایی است که به بینی شما می خورد. این غذا از گوشت مرغ، گاو، خوک یا هر گوشتی که روی چوب بتوان کباب کرد، درست می شود. این غذا یک میان وعده یا غذای اصلی می تونه باشه که با سس بادام زمینی یا Sambal خورده می شود.

 

 

 

 

Tempeh

 

کیکی سرخ شده یا بو داده شده که با خمیر لوبیا درست می شود. بافت محکم و مزه خوب این نوع کیک باعث می شه که جایگزین خوبی برای گوشت باشه و معروفیتش تا به غرب هم کشیده شده.

 

 

 

 

Ayam Goreng

 

مرغ سرخ شده تقریبا در همه دنیا یک غذای راحته. این غذا که با برنج هستش از یک یا دو تکه مرغ تشکیل شده که حسابی برشته و ترد شده است.

 

 

 

 

 

 


برای مشاهده آفرهای تور بالی کلیک کنید!


 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو