آشنایی با انواع سوخت‎هایی که در هواپیما استفاده می‎شود. (بخش اول)




 

انواع سوخت های هواپیما

 

پرواز خارجی سام سیر

 

آشنایی با انواع سوختهایی که در هواپیما استفاده میشود. (بخش اول)

 

در گذشته تا به امروز بسیاری از وسایل نقلیه برای اینکه بتوانند حرکت کنند نیاز به سوخت دارند که استفاده از آن در تمامی وسایل نقلیه الزامی میباشد. همانطور که میدانید برای وسایل نقلیه مختلف سوختهای متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از این وسایل نقلیه عمومی که امروزه بسیار مورد توجه نیز قرار گرفته است هواپیماها میباشند که همه ساله هزاران نفر که با بلیط هواپیما قصد سفر دارند را به مقاصد خود میرسانند.

 

برای به پرواز درآمدن این غولهای آهنی از سوختهای مخصوص استفاده میشود که با استفاده از آنها هواپیماها قدرت پرواز کردن را بدست خواهند آورد و مسافرانی را که با تهیه بلیط داخلی و خارجی قصد انجام پرواز خارجی و داخلی دارند را به مقاصد مورد نظرشان خواهند رساند.

 

در ادامه به معرفی برخی از سوختهای هواپیما خواهیم پرداخت که به کمک آنها هواپیماها به پرواز در خواهند آمد و افراد میتوانند با تهیه بلیط هواپیما از آنها استفاده کنند.

 

قبل از اینکه با انواع سوخت هواپیما آشنا شوید بهتر است بدانید که سوخت هواپیما و ترکیباتی که در آن بکار گرفته شده است با تمامی سوختهای دیگر وسایل نقلیه متفاوت میباشد. این نوع سوخت نسبت به دیگر سوختها از حساسیتهای بسیار بالایی برخوردار میباشد و همین موضوع یکی از دلایل مهم تفاوت این نوع سوخت با دیگر سوختهای بکار گرفته شده در دیگر وسایل نقلیه میباشد.

 

اگر بیشتر توجه کنیم متوجه خواهیم شد که این نوع سوخت از نظر حجم، غلظت، ترکیب مواد و بسیاری از المانهای دیگر با سوختهای معمولی تفاوتهای اساسی دارد. با توجه به اظهارات برخی از کارشناسان در مورد این موضوع سوخت هواپیما بدلیل داشتن غلظت بالا و به دلیل نداشتن مواد گوگردی و همچنین اسیدینه پائین بعد از اینکه مواد مورد نظر به آن افزوده شد مستقیما بکار گرفته خواهد شد. ممکن است بسیاری از افرادی که با بلیط داخلی و خارجی به پرواز خارجی و داخلی میپردازند اطلاعات چندانی در مورد نوع سوخت هواپیما نداشته باشند از این اگر تمایل دارید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

سوخت LP1

 

این سوخت که برای استفاده در موتورهای هواپیما  توسط فرانک وایت بوجود آمده است از دمای انجماد بسیار پائینی برخوردار است تا در شرایط سخت آب و هوایی نیز همچنان عملکرد خوبی را ارئه دهد و مسافرانی که با بلیط هواپیما قصد سفر دارند بدون بروز مشکل به مقاصد خود برسند. این نوع سوخت را میتوان همان نفت دانست که از ویژگیهای خاصی بهره میبرد.

 

یکی از این ویژگیها این است که بیشترین گرما را باک هواپیما در واحد حجم تولید خواهد کرد و از قابلیت روغن کاری خوبی نیز برخودار میباشد. این نوع سوخت در بسیاری از هواپیما مورد استفاده قرار میگیرد که وظیفه دارند افرادی را که با بلیط داخلی و خارجی قصد انجام پرواز خارجی و داخلی دارند به مقاصد خود برسانند.

 

برخی از معایب این نوع سوخت که در هواپیماها مورد استفاده قرار میگیرد این است که روشن کردن موتور هواپیمایی که از این نوع استفاده میکنند در هوای سرد کمی مشکل است و ممکن است در ارتفاع زیاد موتورهای هواپیما خاموش شود و مسافرانی که با بلیط هواپیما قصد سفر دارند دچار مشکل شوند.

 

 

سوخت JP2

 

این نوع سوخت یکی دیگر از سوختهای مورد استفاده در هواپیماها میباشد که در برخی از هواپیماها مورد استفاده قرار میگرفته است. این سوخت در سال 1945 طراحی شد و در همان سال ساخته شد. این نوع سوخت که در هواپیماهایی که برای رساندن افرادی که با بلیط داخلی و خارجی قصد انجام پرواز خارجی و داخلی را داشتند به مقاصدشان مورد استفاده قرار میگرفته است از ترکیب بنزین و نفت تشکیل شده است که در آن نسب استفاده از نفت بیشتر از بنزین بوده است.

 

بعد از اینکه صنعت هواپیمایی رشد کرد این سوخت نتوانست نیازهای هواپیماهای جدید ساخته شده را پاسخ دهد و همین موضوع سبب شد تا زمینه برای ظهور و تولید سوختهای جدید هواپیما آماده شود.

 

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو