با قشنگ‌ترین قلعه‌های دنیا آشنا شوید. (بخش پنجم)




 

قشنگ‌ترین قلعه‌های دنیا

 

بلیط خارجی سام سیر

 

با قشنگ‌ترین قلعه‌های دنیا آشنا شوید. (بخش پنجم)

 

همان‌طور که در بخش‌های قبل گفتیم قلعه‌ها در طول سالیان دراز شاهد تولد فرزندان سلطنتی، عروسی سلطنتی، توطئه‌های درباری، قتل‌های افراد مهم و خیلی چیزهای دیگر بوده‌اند به همین دلیل برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است و کسانی که با بلیط خارجی یا بلیط داخلی به دیدن قلعه‌ها می‌روند تا زمانی که آنجا هستند بسیار مشتاق حرف زدن هستند.

 

یکی از قشنگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین ساختمان‌هایی که به دست انسان‌ها ساخته‌شده‌اند قلعه‌ها هستند که در طول سالیان دراز داستان‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و رازهای زیادی در دل آن‌ها وجود دارد. ساختن سازه‌ای که هم مثل یک خانه راحت باشد و هم به عنوان یک سد دفاعی عمل کند کار بسیار سختی است و دلیل جذابیت قلعه‌ها نیز دقیقاً همین است. در ادامه‌ی بخش‌های قبلی می‌خواهیم شما را برای خرید بلیط خارجی یا بلیط داخلی برای بازدید از این قلعه‌ها وسوسه کنیم.

 

 

قلعه آراگونس (Castello Aragonese)، ایتالیا

 

در بین قلعه‌هایی که در چهار بخش قبلی معرفی کردیم قلعه‌ی آراگونس از همه قدیمی‌تر است و ساخت آن به قرن پنجم قبل از میلاد زمانی که یونانی‌ها این منطقه را تسخیر کرده بودند برمی‌گردد. آراگونس توسط ارتش‌های زیادی اشغال شده است از لژیونرهای رومی گرفته تا سربازان ناپلئون. قلعه‌ی آراگونس در یک جزیره قرار دارد که رو به رویش خلیج ناپل است.

 

در سال 1912 یک خانواده‌ی بسیار سرشناس و معروف که خانواده‌ی یکی از وکلای معروف شهر بودند این جزیره را خریدند و به بازسازی برج‌ها، کلیساها، سردابه ها، صومعه‌ها و باغ‌های آن پرداختند در واقع این قلعه اکنون متعلق به این خانواده است. این قلعه چشم انداز بسیار زیبایی دارد که از خلیج تا کوه وزوویوس ادامه پیدا می کند. هم چنین در اطرافش کافه‌هایی در فضای باز، نمایشگاه هنری و نمایش فیلم در فضای باز وجود دارد که باعث شده گردشگران زمانی که با بلیط خارجی یا بلیط داخلی به آنجا سفرکرده‌اند لذت بیشتری ببرند.

 

 

قلعه پراگ (Prague Castle)، جمهوری چک

 

قلعه‌ی پراگ از آن دسته قلعه‌هایی است که بد از گذشت سال‌ها هم چنان قدرت سیاسی خود را حفظ کرده و هم‌اکنون محل اقامت رئیس‌جمهور این کشور است. قلعه‌ی پراگ یک مجموعه‌ی بسیار بزرگ است که هر روز تورهای زیادی برای بازدیدکنندگانی که با بلیط خارجی یا بلیط داخلی به پراگ سفرکرده‌اند برگزار می‌شود. این تورها معمولاً 3 ساعت زمان می‌برند و از صبح تا عصر برگزار می‌شوند.

 

همان‌طور که گفته شد قلعه‌ی پراگ بزرگ است پس قطعاً دیدنی‌های زیادی نیز در خود جای‌داده که شامل کلیسای جامع سنت ویتوس، کاخ سلطنتی قدیمی، 10 باغ و کلبه‌هایی از قرن 16 که به کوی طلایی معروف است. این کلبه‌ها در سالیان قبل خانه‌ی نگهبانانی بوده که وظیفه‌ی محافظت از قلعه را داشته‌اند.

 

 

دژ شهسواران (Krak des Chevaliers)، سوریه

 

از بین تمام قلعه‌هایی که تا اینجا به شما معرفی کردیم تنها یک قلعه وجود دارد که یک جنگ در قرن بیست و یکم را تجربه کرده است آن هم دژ شهسواران در کشور سوریه می‌باشد. به دلیل اینکه در حال حاضر سوریه در جنگ به سر می‌برد کسی نمی‌تواند بلیط خارجی یا بلیط داخلی بخرد و از این قلعه دیدن کند اما با همه‌ی این‌ها دژ شهسواران هم چنان جزو برترین قلعه‌های جهان می‌باشد که خوشبختانه در جنگ نیز سالم مانده است.

 

این دژ زیبا به‌وسیله‌ی شوالیه‌های سنت جان در قرن 12 میلادی ساخته شده است. دژ شهسواران جزو برجسته ترین قلعه‌هایی است که به سبک نظامی قرون وسطایی ساخته شده و هم چنین یک قلعه‌ی جنگ صلیبی در خاورمیانه محسوب می‌شود.

 

در سال 2019 یونسکو گزارشی را درباره‌ی شهسواران تهیه کرد که در این گزارش به مرمت و بازسازی و باستان‌شناسی این دژ می‌پرداختند اما متأسفانه این منطقه هم چنان درگیر جنگ و تنش است.

 

معرفی زیباترین قلعه‌ها در این بخش به پایان رسید و تقریباً شما با همه‌ی قلعه‌های جذاب دنیا آشنا شدید حال برای خرید بلیط خارجی یا بلیط داخلی برای سفر به هرکجا که می‌خواهید می‌توانید به آژانس هواپیمایی ما مراجعه کنید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو