آشنایی با زیباترین شهرهای مرزی ایران (بخش دوم)




 

 شهرهای مرزی ایران

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با زیباترین شهرهای مرزی ایران

 

همان‌طور که  در بخش اول گفته شد منظور از شهرهای مرزی، شهرهایی است که داخل مرز کشورمان وجود دارند و این شهرها دقیقاً بین دو کشور واقع‌شده‌اند. به دلیل مسافت زیاد، گردشگران کمتری به این نقاط سفر می‌کنند.

 

کشور ایران دارای مرزهای زمین و آبی است. ایران از 6 هزار کیلومتر مرز زمینی با کشورهای ترکیه، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و عراق دار دو مرز آبی نیز شامل 2700 کیلومتر است که از سمت دریای عمان، خلیج‌فارس و خزر است.

 

ایران به دلیل داشتن مرز زمینی بیشتر نسبت به مرز آبی، شهرهای مرزی زیادی دارد. این شهرهای مرزی جاذبه‌های بسیار دیدنی‌ای دارند. اگر قصد دارید از این شهرهای مرزی زیبا دیدن کنید، می‌توانید با خرید بلیط ارزان هواپیما یا بلیط داخلی سیستمی و با یک پرواز داخلی از این شهرها دیدن کنید.

 

در این مطلب نیز قصد داریم شما را با دیگر شهرهای مرزی آشنا کنیم تا شما با اطلاعات بیشتر بلیط ارزان هواپیما یا بلیط داخلی سیستمی برای این شهرها تهیه کنید واز دیدن آن لذت ببرید.

 

 

جلفا

 

همان‌طور که در بخش اول نیز گفته شد؛ شهر جلفا دیگر شهر مرزی ایران است. موقعیت این شهر در نزدیکی آذربایجان شرقی است و از سمت جنوب به ساحل رود مرزی ارس ختم می‌شود.این روز در 135 کیلومتری شهر تبریز واقع‌شده است. شهر مرزی جلفا، مرز مشترک بین ایران و آذربایجان و ارمنستان است.

 

امروزه جلفا جزو مناطق آزاد و تجاری و صنعتی محسوب شده است. شهر جلفا به دلیل اینکه مرز مشترک سه کشور را تشکیل می‌دهد از بازارچه‌ها و مراکز خرید زیادی برخوردار است. این مراکز خرید شامل برندها محصولات معتبر است و مراکزی خوبی برای خرید به شمار می‌روند.

افرادی که فقط به‌قصد خرید سفر می‌کنند می‌توانند بلیط ارزان هواپیما یا بلیط داخلی سیستمی برای این شهر تهیه کنند و از خرید در بازارچه‌های موجود در آن لذت ببرند.

علاوه بر مراکز خرید بسیار خوب این شهر از جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ای نیز برخوردار است. این شهر شامل طبیعت‌های بسیار زیبا و همچنین بناهای تاریخی گسترده‌ای است که هرکسی با دیدن از آن بسیار لذت می‌برد.

 

از مکان‌های دیدنی جلفا می‌توان حمام جلفا، آبشار ماهاران، کلیسای چوپان، جاده مرزی ارس جلفا، روستای اشتبین، رودخانه ارس، پارک ملی کمتال، سد ارس، آبشار آسیاب خرابه، مجموعه کردشت، کلیسای سن استپانوس و کاروانسرای خواجه نظر را نام برد.

 

اگر قصد دارید از این مکان‌های دیدنی بازدید کنید همین‌الان بلیط ارزان هواپیما یا بلیط داخلی سیستمی را در سایت آژانس هواپیمایی سام سیر برای خود و عزیزانتان رزرو کنید.

 

یکی از مهم‌ترین کلیسای موجود در ایران بعد از قره کلیسا، کلیسای سن استپانوس ست. این کلیسای مهم برای ارامنه است و در 6 کیلومتری روستای دره شام و در غرب شهر جلفا واقع‌شده است. اگر با بلیط ارزان هواپیما یا بلیط داخلی سیستمی به این شهر سفر کردید، حتماً از این بنا دیدن کنید.

 

 

ماکو

 

یکی دیگر از شهرهای هم‌مرزی و زیبا ماکو نام دارد که در نزدیکی گمرک بازرگانی قرار دارد. بسیاری از مسافرانی که قصد دارند زمینی به ترکیه سفر کنند از این مرز عبور می‌کنند.

 

شهر ماکو از بناهای تاریخی زیبایی برخوردار است. دریکی از مناطق این شهر بقایای شهر قدیمی (دامبات) و (خاورزمین) پیداشده است و آثاری از زندگی ساسانیان را به نمایش گذاشته است. یکی از جهانگردهای اسپانیایی به نام کلاویخو در سفرنامه‌ی خود در رابطه با ماکو این‌گونه نوشته است؛ ماکو دارای قلعه‌ای بزرگ است که حاکم آن مسیحی بوده است.

 

شما می‌توانید برای دیدن این بناهای زیبا بلیط ارزان هواپیما یا بلیط داخلی سیستمی تهیه کنید و خود را به این شهر برسانید و از دیدن این بناها لذت ببرید.

 

دیگر مکان‌های دیدنی باکو عبارت‌اند از: آبشار قلعه جوق، تالاب آق گل، کلیسای مریم مقدس، کلیسای گئورک مقدس، کاخ‌موزه باغچه جوق، قره کلیسا، دریاچه سد بارون، پل قلعه جوق و پل قره کورپو.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط داخلی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو