مکان‌های رهاشده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده‌اند (بخش چهارم)




 

مکان های رهاشده ی جذاب دنیا

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

مکان‌های رهاشده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده‌اند (بخش چهارم)

 

در عصر جدید ما با یک نوع گردشگری رو به رو هستیم که امروزه به گردشگری سیاه معروف است. کسانی که به گردشگری سیاه علاقه‌مند هستند از سراسر دنیا بلیط خارجی برای دیدن مکان‌های متروکه و ترسناک می‌خرند تا بتوانند حس وحشت را در بعضی از این مکان‌ها تجربه کنند. البته خیلی از آن‌ها نیازی به بلیط خارجی ندارند و با خرید بلیط هواپیما داخلی از مکان‌های متروکه در کشور خود دیدن می‌کنند. در این بخش به ادامه‌ی معرفی این مکان‌های جذاب می‌پردازیم.

 

 

ایستگاه راه‌آهن بین‌المللی کانفرانک، اسپانیا

 

اگر قرار است بلیط خارجی بخرید و به اسپانیا سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم از ایستگاه قطاری که در سال افتتاح خود یعنی 1982 بزرگ‌ترین ایستگاه قطار در کل اروپا محسوب می‌شد دیدن کنید. از زمان افتتاحیه تا متروکه شدن این ایستگاه فقط هشت سال طول کشید. بعد از هشت سال این ایستگاه در جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها تصاحب شد. گفتنی است که در سال‌های اخیر چندین بار آن را بازسازی کرده‌اند اما به‌هرحال نتوانست دوباره به شکوهی برسد که در گذشته داشته است. گردشگران اسپانیایی زبان زیادی برای دیدن این ایستگاه با خرید بلیط هواپیما به دیدنش می‌آیند.

 

 

هتل Haludovo Palace، جزیره کرک، کرواسی

 

بااینکه سازه‌ی این هتل بسیار زیبا و مدرن و آینده‌نگرانه است اما زمانی که با خرید بلیط هواپیما به دیدن آن می‌روید متوجه می‌شوید این هتل که اکنون به یک مکان رهاشده تبدیل شده است یک پیشینه‌ی دراز دارد. هتل Haludovo Palace در سال 1971 افتتاح شد و معماری به کار رفته در آن مربوط به دوره‌ی کمونیستی بود به همین دلیل پر از نماهای خشن و بتن‌های نامتقارن است. دوران طلایی این هتل تا چند دهه ادامه داشت و همیشه پذیرای مهمانانی بود که همگی سرشناس و معروف بودند و با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی برای دیدن یوگسلاوی سابق به آنجا می‌رفتند. زمانی که در دهه‌ی 1990 چنگ آغاز شد دوران طلایی این هتل هم تمام شد چون با شروع جنگ گردشگری در این منطقه افول کرد و بالاخره در سال 2001 تعطیلی همیشگی این هتل شد.

 

 

کنکات، آلاسکا

 

از معدن‌هایی که در کنکات وجود داشت بین سال‌های 1911 تا 1938 حدود 200 میلیون دلار مس استخراج شد به همین دلیل این شهر معدنی بسیار مجلل بود و دارای استخرها، هتل‌ها، بیمارستان و فروشگاه‌های باشکوه بود. بااین‌وجود نزدیک به 60 سال است که دیگر کسی در این ساختمان‌های مجلل زندگی نمی‌کند و وضعیت برخی از آن‌ها به حدی بد است که نمی‌توان بازسازیشان کرد. در سال 1998 خدمات پارک ملی این ساختمان را در اختیار خود درآورد. گردشگران با خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی سام سیر می‌توانند در بازه‌ی روز یادبود تا روز کارگر از این مکان دیدن کنند. هم چنین سالن تفریحات موجود در این مجموعه برای مراسم‌های مختلف اجاره داده می‌شود.

 

 

El Hotel del Salto، کلمبیا

 

در سال 1920 یک سازه‌ی صخره‌ای باشکوه به نام El Hotel del Salto ساخته شد که در آن زمان یک عمارت بسیار مدرن محسوب می‌شد. در طول این سال‌ها این سازه دچار تغییرات زیادی شده است مثلاً در دهه‌ی 1950 این عمارت را تبدیل به یک هتل 18 طبقه کردند که مهمانان زیادی در آنجا اقامت می‌کردند اما طولی نکشید که به یک هتل رهاشده تبدیل شد و باعث شد افراد زیادی درباره‌ی آن داستان‌های روح و شبح تعریف کنند. امروزه این مکان به موزه‌ی آبشار Tequendama تبدیل شده و افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما از این موزه دیدن می‌کنند.

 

 

کنگباشی، اوردوس، چین

 

در شهر اوردوس چین مکانی به اسم کنگباشی وجود دارد که به شهر ارواح مدرن معروف است. این شهر برای زندگی یک میلیون نفر ساخته شد اما به خاطر هزینه‌ای گران آپارتمان‌های ساخته شده در آن کل پروژه به مشکل خورد البته اینکه کنگباشی در یک منطقه‌ی بیابانی و دور واقع شده بود هم بی‌تأثیر نبود. گردشگران می‌توانند با گرفتن بلیط خارجی از این شهر با آن ساختمان‌های فوق‌العاده‌ای که دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند دیدن کنند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو