مکان‌های رهاشده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده‌اند (بخش پنجم)




 

مکان های رهاشده ی جذاب دنیا

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

مکان‌های رهاشده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده‌اند (بخش پنجم)

 

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفتیم خیلی از گردشگران با بلیط هواپیما اکونومی و بلیط ارزان هواپیما به دیدن مکان‌های متروکه در سراسر جهان می‌روند. دلیلش این است که مکان‌های رهاشده دارای جذابیت‌های خاصی هستند و با دیدن آن‌ها متوجه می‌شویم که بعد از سالیان زیاد جاهایی که امروزه زیاد به دیدن آن‌ها می‌رویم زمانی که متروکه شود چه بلایی سرش می‌آید.

 

 

نیروگاه برق IM، شارلروآ، بلژیک

 

در سال 1921 بزرگ‌ترین نیروگاه سوخت زغال‌سنگ در بلژیک ساخته شد. این نیروگاه برق که IM نام دارد دارای یک برج بسیار بزرگ خنک‌کننده بود. این برج زمانی که در بالاترین حد خود قرار داشت می‌توانست در هر دقیقه 1816 مترمکعب آب را خنک کند. با شکایت یک سازمان غیردولتی به نام صلح سبز این نیروگاه در سال 2007 بسته شد. علت شکایت تولید آلودگی خیلی زیاد این نیروگاه بود جوری که 10 درصد از دی اکسید کربن موجود در هوای بلژیک توسط این نیروگاه تولید شده بود. با اینکه این نیروگاه متروکه شده اما برج‌های بزرگ آن هم چنان وحشت آور و زیبا هستند. اگر با بلیط هواپیما اکونومی یا بلیط ارزان هواپیما به بلژیک رفتید از این نیروگاه نیز دیدن کنید.

 

 

جزیره هاشیما، ناگاساکی، ژاپن

 

جزیره‌ی هاشیما پرجمعیت‌ترین جزیره‌ای بود که در کل دنیا وجود داشت اما ناگهان این جزیره کاملاً خالی از سکنه شد. علاقه‌مند شدن مردم به زندگی در این جزیره زمانی شکل گرفت که در زیر آب‌های آن زغال‌سنگ پیدا شد. پس‌ازاین اتفاق به سرعت ساختمان‌های فشرده‌ای در هاشیما ساخته شد تا کارگران و خانواده‌هایشان بتوانند در آن زندگی کنند اما با تمام شدن زغال‌سنگ همه آن را ترک کردند و هاشیما به یک شهر ارواح تبدیل شد که وسط اقیانوس قرار دارد. گردشگران علاقه‌مند به جاهای ترسناک با بلیط هواپیما اکونومی یا بلیط ارزان هواپیما برای دیدن این جزیره به ژاپن سفر می‌کنند.

 

 

کشتی غرق‌شده SS Ayrfield، سیدنی، استرالیا

 

این کشتی غرق شده در خلیجی به نام هوم بوش قرار دارد که زمانی پر از کشتی‌هایی بود که زغال‌سنگ و نفت حمل می‌کردند. همین باعث شد تا آب‌های این منطقه به سرعت سمی و آلوده شوند و رونق اقتصادی آن بسیار کم شود. در سال 2000 به خاطر برگزاری المپیک در سیدنی این خلیج جان دوباره‌ای گرفت و در حال حاضر نیز مسکونی است اما باز نشانه‌های صنعتی بودن خلیج از بین نرفته است. جذاب‌ترین بخش این خلیج یک کشتی غرق شده به نام SS Ayrfield است که اکنون ابعاد بسیار بزرگتری پیدا کرده است. دلیلش هم این است که درختان مانگرو بسیاری روی این کشتی رشد کرده‌اند. معمولاً گردشگرانی که با گرفتن بلیط هواپیما اکونومی یا پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما به استرالیا سفر می‌کنند سعی می‌کنند از این کشتی و خلیج هم دیدن کنند.

 

 

تئاتر میشیگان، دیترویت

 

در سال 1926 یک تئاتر هفت طبقه با 4000 صندلی در دیترویت ساخته شد که ارزشی به مبلغ 5 میلیون دلار داشت اما کم کم با گسترش سینماها در اطراف شهر این تئاتر مورد بی‌مهری قرار گرفت و در نهایت در سال 1967 بسته شد. از آن سال تا به حال از این مکان برای هدف‌های مختلفی استفاده‌شده که آخرین بار در سال 1970 به یک پارکینگ خودرو تبدیل شد. این مکان دارای سقفی شبیه به کلیساها است و نقاشی دیوارهای آن نشان‌دهنده‌ی روزهای بسیار خوبی است که پشت سر گذاشته است. این پارکینگ ماشین نسبت به سایر پارکینگ‌هایی که از بتن ساخته شده‌اند بسیار زیباتر است. برای خرید بلیط هواپیما اکونومی یا بلیط ارزان هواپیما می‌توانید به سایت سام سیر مراجعه کنید.

 

 

فرودگاه بین‌المللی نیکوزیا، قبرس

 

این فرودگاه در سال 1930 افتتاح شد و تا زمانی که متروکه شود یک فرودگاه بسیار شلوغ بود اما در سال 1974 به یک مکان رهاشده تبدیل شد. در طول این سال‌ها هواپیماهای موجود در آن زنگ‌زده‌اند و بخش‌های داخلی فرودگاه همگی پر از گردوخاک شده‌اند. کسانی که با گرفتن بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما به قبرس سفر می‌کنند و این‌گونه مکان‌ها برایشان جذاب است حتماً برای گرفتن عکس به این فرودگاه می‌روند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو