مکان‌های رهاشده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده‌اند (بخش هفتم)




 

مکان های رهاشده ی جذاب دنیا

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

مکان‌های رهاشده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده‌اند (بخش هفتم)

 

در عصر جدید کنجکاو بودن گردشگران و علاقه‌مندی آن ها به تجربه‌های متفاوت باعث شده مکان‌های رهاشده به لیست جاذبه‌های گردشگری اضافه شود. امروزه گردشگران زیادی دوست دارند زمانی که بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی می‌خرند و به سفر می‌روند از مکان‌های متروکه هم دیدن کنند و از گذشته ی آن ها مطالب بیشتری بدانند.

 

 

جزیره فریب، جنوبگان

 

یکی از دلایل محبوبیت جزیره فریب بین گردشگرانی که با بلیط خارجی سفر می‌کنند وجود یک ایستگاه تحقیقاتی و صید نهنگ متروکه است. به دلیل فوران زیاد آتش فشانی که در آنجا قرار دارد ایستگاه صید نهنگ از سال 1931 تا 1969 بارها تعطیل شد و در نهایت اکنون فقط قایق‌ها و دیگ‌های زنگ زده در این ایستگاه باقی مانده است. گردشگران علاقه‌مند که بلیط هواپیما می‌خرند و به جزایر جنوبگان سفر می‌کنند می‌توانند یک کشتی کروز رزرو کنند و علاوه بر دیدن این محل، پنگوئن‌های ریش خطی را نیز در صورت خوش شانس بودن ببینند.

 

 

نمایشگاه ایالتی نیویورک، کویینز، نیویورک

 

در سال 1939 و 1964 دو نمایشگاه جهانی در پارک فلاشینگ مدوز در کویینز نیویورک برگزار شد که بعد از اتمام دومین نمایشگاه ساختمان‌های زیادی در این پارک تعطیل شدند. احتمالاً زمانی که بلیط هواپیما گرفته‌اید و در بالای آسمان این شهر هستید بتوانید تعدادی از ساختمان‌هایش را ببینید. از جمله جاذبه‌هایی که در این نمایشگاه ایالتی وجود دارد می‌توان به ساختمان 12 طبقه‌ی یونیسفر، سازه ی بشقاب پرنده و سه برج رصد اشاره کرد. در حال حاضر دیگر از این نمایشگاه استفاده نمی‌شود.

 

درباره ی بلیط هواپیما بیشتر بدانید!

 

 

مترو کریستال پالس، دولویچ، لندن

 

علت ساخت مترو کریستال پالس این بود که ایستگاه‌های لول و کریستال پالاس را یکدیگر متصل کند. این ایستگاه در سال 1851 ساخته شد و در سال 1936 یک آتش سوزی باعث خراب شدن آن شد. بعد از رخ داد آتش سوزی ایستگاه کریستال پالس بلا استفاده شد اما هیچوقت دست به تخریب آن نزدند. معماری این ایستگاه شبیه به معماری کلیساهای بیزانسی است و سقف آن را با کاشی‌های قرمز و کرم کاشی کاری کرده اند. این ایستگاه یکی از گنجینه‌های لندن محسوب می‌شود که بیشتر وقت‌ها از دید گردشگرانی مه با بلیط خارجی به لندن سفر کرده اند پنهان می‌ماند چون در طول سال فقط چند بار تور بازدید از این ایستگاه برگزار می‌شود که فقط مسافران خوش شانسی که در آن بازه‌ی زمانی بلیط هواپیما گرفته اند می‌توانند از کریستال پالس دیدن کنند.

 

 

المدام، امارات متحده عربی

 

در فاصله ی 64 کیلومتری از جنوب شرقی دبی دهکده ای به نام المدام که شبیه به کلمانسکوپ نامیبیا است قرار دارد که زیر شن‌ها دفن شده است. محققان حدس می‌زنند که این دهکده در دهه‌ی 1970 ساخته شده و مدت کمی پس از آن متروکه شده است. گردشگران زیادی با گرفتن بلیط هواپیما و سفر به دبی علاقه دارند این دهکده را از نزدیک ببینند. المدام دارای دو ردیف خانه و یک مسجد است که تقریباً با تپه‌های شنی پوشانده شده‌اند. وجود شن‌های سرخ در اطراف این دهکده باعث شده ترسناک تر از سایر مکان‌ها به نظر برسد به همین دلیل خیلی از مسافران به گرفتن بلیط خارجی برای دبی و دیدن این مکان علاقه پیدا کرده اند.

 

 

کراکو، ایتالیا

 

در قرن هشتم شهری به نام کراکو بالای یک تپه در ایتالیا ساخته شد که سختی‌های زیادی از جمله زلزله، جنگ و طاعون را پشت سر گذاشته است. آخرین حادثه‌ی بدی که باعث شد ساکنان این شهر آن را ترک مربوط به سال 1963 است که مربوط به ریزش کوه بود. با اینکه وضعیت این شهر خوب نیست اما بازهم خیلی از گردشگرانی که با بلیط هواپیما به ایتالیا می‌روند دوست دارند از کراکو نیز دیدن کنند. هر سال از ماه مه تا اکتبر جشنواره‌های مذهبی در این شهر برگزار می‌کنند. هم چنین در همه ی فصل‌های سال نیز علاقه‌مندان می‌توانند با گرفتن بلیط خارجی به ایتالیا رفته و از ویرانه‌های شهر و منظره‌های صخره‌ای آن بازدید کنند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو