آشنایی با لوگوهای شرکت‎های هواپیمایی ( بخش اول)




 

لوگوهای شرکت‎های هواپیمایی

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

 

آشنایی با لوگوهای شرکت‎های هواپیمایی

 

 

در جهان شرکتهای هواپیمایی بسیاری وجود دارد که هرکدام از آنها لوگوی مخصوص به خود دارند و از این نشان برای معرفی خود بهره میبرند. در طراحی و ساخت این لوگوها فلسفههای مختلفی وجود دارد و هرکدام از آنها به بیان موضوعی میپردازد که در پس آن لوگو قابل مشاهده خواهد بود.

 

در ادامه به بررسی لوگوهای ساخته شده برای برخی از شرکتهای هواپیمایی خواهیم پرداخت که این شرکتها با استفاده از آنها خود را به مسافرانی که با بلیط هواپیما قصد انجام سفر هوایی دارند و تمامی افراد دیگر معرفی میکنند.

 

 

شرکت هواپیمایی ایران ایر

 

این شرکت که یکی از شرکتهای هواپیمایی میباشد که درایران در حال فعالیت است دارای بهترین لوگو بوده است که از آن برای معرفی خود به افرادیکه میخواهند از خدمات این شرکت استفاده کنند و با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی به انجام سفر هوایی بپردازند استفاده میکند.

 

 این شرکت فعالیت خود را در این زمینه با نام رسمی هما در ایران آغاز کرده است و همچنان نیز از همین نام استفاده میکند. از خدمات این شرکت هواپیمایی سالانه افراد زیادی بهرهمند میشوند و با استفاده از هواپیماهای این شرکت بزرگ با تهیه بلیط ارزان هواپیما به مقاصد مورد نظرشان خواهند رسید.

 

در طراحی این لوگو این موضوع جالب توجه بوده است که طراحی آن با توجه به حروف اول " هواپیمایی ملی ایران" صورت پذیرفته است که دقیقا نام یکی از پرندگان افسانهای با نام هما نیز بوده است. سالانه هزاران نفر مسافر با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی از خدمات ارائه شده توسط این شرکت به مقاصد مورد نظرشان خواهند رسید.

 

 مجسمه3ای از این پرنده افسانهای را میتوان برروی یکی از ستونهای تخت جمشید ملاحظه کرد. در سال 1340 اطلاعیهای برای طراحی لوگو توسط این شرکت منتشر شد که در آن سال یک جوان 22 ساله ارمنی این لوگو را طراحی کرد و در اختیار این شرکت قرار داد. لوگویی که بیانگر تمدن پربار این سرزمین بوده است. این شرکت بعد از گذشت چندین دهه همچنان از این لوگو برای معرفی خود استفاده میکند.

 

 

هواپیمایی قطر

 

یکی شرکت یکی دیگر از ایرلاینهای معروف جهان میباشد که مسافران با بلیط هواپیما و با استفاده از بلیط ارزان هواپیما همه ساله به پرواز هوایی میپردازند و از خدماتی که این شرکت هواپیمایی ارائه میکند بهرهمند خواهند شد. این شرکت هواپیمایی برای طراحی لوگوی خود از تلفیق لوگوی تصویری و نوشتاری استفاده کرده است با یک نگاه میتوان فهمید که این لوگو متعلق به کدام ایرلاین میباشد.

 

 در لوگوی تصویری این شرکت هواپیمایی از تصویر یک غزال شاخدار استفاده شده است که نمادی از کشور قطر بوده و حیوان شاخص این کشور نیز میباشد. همانطور که گفته شد در این لوگو از لوگوی نوشتاری نیز استفاده شده است که در آن نام کشور قطر به دو زبان لاتین و عربی نوشته شده است.

 

همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و یا با تهیه بلیط ارزان هواپیما از خدماتی که این شرکت هواپیمایی ارائه میکند بهرهمند میشوند.

 

 

شرکت هواپیمایی کانتاس

 

 

بیشتر شرکتهای هواپیمایی از نمادی که معرف کشورشان باشد در طراحی لوگوی خود استفاده خواهند کرد. این شرکت هواپیمایی که متعلق به کشور استرالیا بوده و در این کشور در حال فعالیت است در طراحی لوگوی خود از کانگرو استفاده کرده است که به شکلی نمادی از این کشور بوده است.

 

 همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و با بلیط خارجی به مسافرت‎‎های هوایی با استفاده از خدمات این شرکت هواپیمایی خواهند رفت.

 

از سال 1956 تا کنون لوگوی این ایرلاین تغییراتی جزئی داشته است امروزه در لوگوی این شرکت هواپیمایی میتوان یک کانگرو پرنده را مشاهده کنید. این لوگو توسط فردی با نام هانس هالبوشطراحی شده است و در اختیار این شرکت هواپیمایی که همه ساله افراد زیادی با استفاده از خدمات ارائه شده توسط آن و با تهیه بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما به انجام پرواز هوایی پرداختهاند قرار داده شد.

 

 این لوگوی جدید از طراحی بهتری نسبت به لوگوهای قبلی این شرکت برخوردار بوده است و به عنوان یک عنصر کلیدی در ناوگان هواپیمایی و شناسایی کانتاس به جهانیان قلمداد میشود.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو