آشنایی با وظایف کمک خلبان ( بخش اول)




 

وظایف کمک خلبان

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

 

آشنایی با وظایف کمک خلبان

 

 

زمانیکه بحث هدایت یک هواپیما به میان میآید تمامی فکرها به سمت شخص اول پرواز یعنی خلبان خواهد رفت و اینطور به نظر خواهد رسید که خلبان در پرواز همه کاره میباشد. در صورتیکه با بلیط هواپیما از این وسیله نقلیه استفاده کرده باشید افراد دیگری را در هواپیما خواهید دید که در کنار خلبان که وظیفه هدایت کردن هواپیما را دارد به انجام وظیفه میپردازند.

 

افرادی که در یک سفر هوایی با خرید بلیط خارجی و یا داخلی به ارائه خدمات به شما خواهند پرداخت پرسنل پرواز، مهندس پرواز و کمک خلبان هستند که در کنار خلبان به انجام فعالیتهای مربوطه مشغول خواهند بود.

 

جالب است بدانید که در بسیاری از وسایل پرنده ماننده هلیکوپتر و هواپیما کمک خلبان هدایت آن وسیله نقلیه را برعهده دارد و در واقع نقش اصلی را کمک خلبان بازی میکند و مسافرانی را که با بلیط ارزان هواپیما قصد سفر دارند را به مقاصد مربوطه میرساند. در ادامه به ارائه جزئیاتی در مورد وظایف کمک خلبان خواهیم پرداخت و با این شغل بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

در آغاز بحث بای درک بهتر وظایفی که یک کمک خلبان برعهده دارد دانستن این نکته ضروری به نظر میرسد که مسئولیت هدایت هواپیما برعهده کمک خلبان بوده است که اینکار را در حضور خلبان اصلی پرواز انجام خواهد داد و مسافرانی را که با بلیط هواپیما و بلیط خارجی قصد انجام سفر دارند را به سلامت به مقاصد مورد نظرشان خواهند رساند.

 

عموما در برخی موارد ممکن است خلبان دوم به عنوان کمک خلبان شناخته شود که این امری اشتباه است. در واقع خلبان دوم شخصی است که تمامی دورههای مورد نیاز خلبانی را سپری کرده است و تنها بدلیل داشتن تجربه کمتر و انجام ساعات پروازی کمتر نسبت به خلبان اول پرواز، در اصطلاح با نام خلبان دوم شناخته میشود.

 

در صورتیکه با تهیه بلیط هواپیما با استفاده از بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفری را دارید این وظیفه خلبانها میباشد که شما را با توجه به زمانبندیهای خاص و برنامهریزی شده که تمامی این برنامهها توسط شرکتی که در آن مشغول به فعالیت هستند پیادهسازی شده است به مقصد مورد نظرتان برسانند.

 

لازم به ذکر است که خود خلبانها در چگونگی طراحی این برنامهها نقشی ندارند و تنها موظف هستند که طبق آنها رفتار کنند و مسافرانی را که با بلیط ارزان هواپیما قصد سفر دارند را به سلامت به مقاصد مورد نظرشان برسانند.

 

کمک خلبان نیز مانند خلبان اصلی وظیف انتقال مسافران و محمولههای باری را دارند و همانطور که از نام آنها پیداست در انجام این مسئولیت و رساندن مسافرانی که با بلیط هواپیما و با استفاده از بلیط خارجی سام سیر قصد سفر دارند به کمک خلبان خواهد آمد و بخشی از وظایف خلبان را برعهده خواهد گرفت.

 

 تمامی فعالیتهایی که یک کمک خلبان در طول یک سفر هوایی انجام میدهد زیر نظر خلبان اصلی پرواز صورت میپذیرد.

 

در ادمه با ما همراه باشید تا بصورت موردی به کارهایی که یک کمک خلبان در طی یک پرواز هوایی مامور به انجام آنها است اشاره کنیم تا اطلاعات بیشتری نسبت به چگونگی  انجام این شغل بدست آورید.

 

از وظایفی که یک کمک خلبان باید در هر سفر هوایی بدانها بپردازد میتوان به موارد زیر اشاره کرد: بررسی چک لیست موتور، هیدرولیکها و دیگر سیستمهای هواپیما، بررسی بارهای موجود در هواپیما و اطمینان از اینکه بارها به شکلی درست و صحیح در جای خود قرار گرفته باشند.

 

نکاتی درباره بلیط ارزان هواپیما

 

 در این مرحله وزن هواپیما نیز باید توسط کمک خلبان کنترل شود تا این وزن از حد مجاز خود عبور نکرده باشد و مسافرانی که با بلیط هواپیما و با استفاده از بلیط خارجی قصد سفر دارند بدون کمترین آسیبی به مقاصد مورد نظرشان برسند.

 

وظیفه بررسی میزان سوخت هواپیما نیز برعهده کمک خلبان میباشد که باید قبل از انجام هر سفر هوایی به شکلی دقیق صورت گیرد. وظیفه برقراری ارتباط با برج مراقبت نیز برعهده کمک خلبان میباشد برای برخاستن و نشستن با برج مراقبت ارتباط برقرار میکند و اطلاعات مورد نیاز را دریافت میکند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو