آشنایی با شگفت انگیزترین پل ها در سراسر دنیا




 

شگفت انگیزترین پل ها

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با شگفت انگیزترین پل ها در سراسر دنیا

 

 در زمان های گذشته برای رد شدن انسان ها از روی رودخانه ها، دره ها و دریاچه ها پل هایی ساخته می‌شد تا تردد آن ها را آسان کند اما امروزه بیشتر پل ها برای تردد خودروها، دوچرخه ها و ... ساخته می‌شوند. بعضی از این پل ها چه در دوران قدیم و چه در عصر جدید دارای یک ساختار زیبا و شگفت انگیز هستند که نوعی شاهکار معماری به حساب می‌آیند. در این مطلب قصد داریم شما را با این پل های شگفت انگیز آشنا کنیم تا اگر بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی به مقصد یکی از این شهرها داشتید حتماً به دیدن پل معروفی که در آن وجود دارد بروید.

 

 

پل پونت دوگارد، فرانسه

 

پل پونت دوگارد در سال 19 قبل از میلاد توسط رومی ها ساخته شده است. این پل که روی رودخانه ی گاردون در شهر گارد فرانسه قرار دارد بلندترین و شگفت انگیز ترین پلی است که رومی ها ساخته‌اند به همین دلیل سازمان جهانی یونسکو این پل را به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسانده است. در حال حاضر پل پونت دوگارد از جاذبه های گردشگری معروف فرانسه است که گردشگران زیادی زمانی که با  بلیط خارجی سام سیر به فرانسه می‌روند از آن دیدن می‌کنند.

 

 

پل تاور، لندن

 

تاور بریج پلی است که ساختاری بین پل معلق و متحرک دارد و روی رودخانه ی تایمز واقع شده است. در سال 1984 و در روز سی ام ژوئن شاهزاده ی ولز این پل را به عنوان نماد شهر لندن افتتاح کرد تا امروزه گردشگران زیادی برای دیدن این پل با بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی به لندن سفر کنند.

 

 

پل نانپو، شانگهای

 

ویژگی که باعث مشهور شدن این پل که در شانگهای قرار دارد شده است، چرخشی بودن این پل می‌باشد. کشور چین همیشه در خلاقیت و نوآوری پیشرو بوده و با سازه های شگفت انگیز همه را متحیر می‌کند. پل نانپو 428 متر ارتفاع دارد که از این نظر در دنیا رتبه ی پنجاه و هفتم را دارد. یک ویژگی جذابی که نانپو دارد این است که یک پل کابلی می‌باشد. اگر قصد خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی به مقصد شانگهای را دارید حتماً از این پل زیبا دیدن کنید.

 

 

پل پرل، ژاپن

 

بلندترین پل معلقی که در جهان وجود دارد پل پرل است که در کشور ژاپن قرار دارد و ساخت در سال 1991 به پایان رسیده است. در سال 1995 زلزله ی شدیدی در ژاپن آمد که باعث خراب شدن بخش بزرگی از این کشور شد اما نکته ی جالب این است که این زلزله نتوانست به پل پرل هیچ آسیبی وارد کند چون بسیار مقاوم ساخته شده است. اگر بلیط هواپیما خریدید به ژاپن رفتید دیدن این پل را فراموش نکنید.

 

نکاتی درباره ی خرید بلیط هواپیما

 

پل بروکلین، نیویورک

 

قدیمی ترین پل معلق در جهان متعلق به سال 1883 است. این پل که در نیویورک قرار دارد قبل از اینکه پل های دیگری ساخته شوند یعنی تا سال 1903 طولانی ترین پل معلقی بود که در سراسر جهان وجود داشت. در صورتی که ساکن شهر نیویورک هستید یا می‌خواهید با بلیط خارجی به این شهر سفر کنید از این پل که نماد تاریخی ملی آمریکا است دیدن کنید.

 

 

پل تسینگ ما، هنگ‌کنگ

 

پل تسینگ ما زمانی که ساخته شد دومین سازه ی مرتفع در جهان بود. این پل دارای دو لاین است که یک لاین برای قطار و یک لاین برای تردد خودروهاست. برای پیاده روی این پل فضایی در نظر گرفته نشده است اما با این حال پیشنهاد می کنیم زمانی که بلیط هواپیما خریدید و قصد رفتن به هنگ کنگ را داشتید دیدن این پل را در برنامه ی خود قرار دهید.

 

 

پل هزاره‌ی گیتسهد، انگلیس

 

تنها پلی که به شکل منحنی ساخته شده است پل هزاره ی گیتسهد در انگلیس است که به چشمک زن نیز معروف می‌باشد. دلیل معروفیتش این است که زمان بالا و پایین شدن این پل مانند یک چشم در حال باز و بسته شدن است. در سال 2002 ملکه ی انگلیس این پل را افتتاح کرد و از آن سال تا به حال جوایز زیادی به گیتسهد داده شده است. در صورتی که بلیط خارجی هواپیما به مقصد انگلیس دارید دیدن این پل را در برنامه ی خود قرار دهید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو