آشنایی با وظایف کمک خلبان (بخش دوم)




 

وظایف کمک خلبان

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با وظایف کمک خلبان (بخش دوم)

 

علاوهبر اینها روشن کردن موتورهای هواپیما نیز برعهده کمک خلبان بوده است و باید هواپیما را تا محل اصلی تیک آف هدایت کند تا مسافرانی را با بلیط ارزان هواپیما قصد سفر دارند را به سلامت به مقاصد مورد نظرشان برسانند.

 

در طول سفر کمک خلبان باید میزان سوخت و شرایط موتورها را همواره مورد بررسی قرار دهد تا در زمان پرواز برای افرادیکه با بلیط هواپیما و با استفاده از بلیط خارجی در حال پرواز هستند مشکلی پیش نیاید. در هواپیما ابزاری در اختیار کمک خلبان قرار خواهد گرفت که با استفاده از آنها میتواند مسیر پرواز را مورد بررسی قرار دهد و از قرار داشتن هواپیما در مسیر درست اطمینان حاصل کند تا با کمترین زمان به مقصد مورد نظر برسند.

 

از دیگر وظایف کمک خلبان اطمینان حاصل کردن از نشست کامل هواپیما در زمان فرود و از زمان برخاستن از بلند شدن کامل هواپیما باید اطمینان حاصل کند تا افرادیکه با استفاده از بلیط ارزان هواپیما در حال استفاده از این وسیله نقلیه هستند از کوچکترین آسیبی مصون بمانند و به سلامت به مقصد مورد نظرشان برسند.

 

نکاتی درباره ی خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

در یکی از معتبرترین مجلههای هواپیمایی در مورد توضیح وظایف کمک خلبان اینگونه متنی منتشر شده است: از جمله مهمترین وظایف کمک خلبان این است که قبل از پرواز، روند را به دقت برنامهریزی کند، سیستمهای مختلف هواپیما و بخشهای متفاوت آن را مورد برررسی قرار دهد و حتما مطمئن شود که تمامی بارها و محمولهها به درستی در جای خود قرار گرفتهاند. التبه انجام تمامی این وظایف کاملا برعهده کمک خلبان نمیباشد و بین خلبان، کمک خلبان و مهندس پرواز تقسیم خواهد شد تا کیفیت انجام آنها افزایش پیدا کند و مسافرانی که با بلیط هواپیما و با بیط خارجی قصد سفر دارند به سلامت به مقصدشان برسند.

 

برای اطلاع از وضعیت آب و هوا باید با برج مراقبت ارتباط برقرار شود و این نیز از وظایف کمک خلبان میباشد. در صورتیکه وضعیت آب و هوا نامساعد بود کمک خلبان باید این موضوع را به خلبان اصلی پرواز اطلاع دهد تا تصمیمات مورد نظر توسط خلبان گرفته شود. از مهمترین زمانهای پرواز زمان برخاستن و نشستن یک هواپیما میباشد که نیاز اسن در این زمانها خلبان و کمک خلبان از هماهنگی دقیقی برخوردار باشند.

 

گاها پیش میآید که در طول پرواز وظایف خلبان و کمک خلبان باهم عوض میشوند و به زبانی دیگر وظایف را بین یکدیگر تقسیم میکنند. بعد از انجام پرواز و رساندن مسافرانی که با بلیط ارزان هواپیما در این پرواز حضور داشتند باید یک گزارش کامل از پرواز و تمامی اطلاعات و اتفاقاتی که در طول پرواز رخ داده است ارائه کنند. کمک خلبانها گاها به جز خدمات پرواز به انجام فعالیتهای دیگر نیز مشغول خواهند اما همانطور که گفته شد این وظایف بین پرسنل پرواز تقسیم خواهد شد. از جمله کارهای غیر پروازی که کمک خلبان موظف به انجام آنها میباشد بررسی زمان پرواز، قرار داده شدن مناسب بارها و مسافران است.

 

نکاتی درباره ی بلیط ارزان هواپیما که باید بدانید.

 

در صورتیکه این وظایف توسط کمک خلبان با دقت انجام شود افرادیکه با استفاده از بلیط ارزان هواپیما قصد سفر دارند میتوانند با خیالی آسوده وارد هواپیما شوندو به سلامت به مقصد مورد نظرشان برسند. در هلیکوپتر وظایف سنگینتری به کمک خلبان محول خواهد شد و باید هموتره و در همه لحظات درختان، پلها، خطوط برقی، برجهای انتقال و سایر موانع خطرساز را مورد بررسی قرار دهد تا آسیبی به سرنشینان وارد نشود.

 

یکی دیگر از وظایف یک کمک خلبان در پروازها این است که باید به شکلی واضح و مفهوم با برج مراقبت صحبت کند و با دقت به دستورالعمل داده شده توسط برج مراقبت عمل کند و به انتخاب بهترین مسیر در مواقع اضطراری بپردازد تا مسافرانی که با بلیط ارزان هواپیما در حال سفر هستند با کمترین خطر و مشکل روبرو شوند.

 

یک کمک خلبان باید همواره بر روی سیستم پروازی نظارت داشته باشد زیرا ممکن است هر تغییر کوچکی که در این سیستم رخ میدهد عواقب و اثرات بزرگی داشته باشند و امنیت این سفر هوایی را با چالش روبرو سازند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو