شگفت‌انگیزترین معماری‌های سال 2019 (بخش دوم)




 

شگفت انگیزترین معماری ها

 

بلیط خارجی سام سیر

 

شگفت‌انگیزترین معماری‌های سال 2019 (بخش دوم)

 

از زمان‌های گذشته تا به امروز ساخت‌وساز ساختمان‌ها به گونه ای بوده و هست که می‌تواند با هر هدفی مثل فرودگاه، موزه، آپارتمان و ... تبدیل به یک سازه‌ی شگفت انگیز تبدیل شود که علاوه بر زنده نشان دادن شهر می‌تواند نماد شهر هم باشد. مثل سال‌های گذشته در سال 2019 نیز ساختمان‌هایی ساخته شده که نقش تأثیرگذاری در جذب توریست دارند.

 

معمارانی که این سازه‌ها را طراحی کرده‌اند در بعضی موارد روی مقاومت و در بعضی دیگر روی استفاده‌ی مناسب از فضا تمرکز داشته‌اند. این ساختمان‌های زیبا و شگفت انگیز باعث شده‌اند که گردشگران از ظهرهای مختلف بلیط خارجی یا بلیط داخلی تهیه کنند و به دیدن آن‌ها بیایند. در بخش قبلی به 5 مورد از این ساختمان اشاره کردیم که می‌توانید با موارد بعدی در این بخش آشنا شوید.

 

 

۶. Vessel، نیویورک، آمریکا

 

در منطقه‌ی Hudson Yard واقع در شهر نیویورک یک پلکان مارپیچ 46 متری وجود دارد که  هر کسی از کنارش رد می‌شود ناخودآگاه سر خود را بالا می‌گیرد و به تماشای آن می‌پردازد. نام این پلکان Vessel است و توسط شخصی به نام توماس هیترویک طراحی شده است.

 

همه‌ی کسانی که در نیویورک زندگی می‌کنند و تمام گردشگرانی که با بلیط خارجی یا بلیط داخلی به نیویورک آمده‌اند می‌توانند به بالای این پلکان رفته و تمام شهر را از یک منظره‌ی جدید نگاه کنند. این ساختمان شگفت انگیز دارای 154 رشته پلکانی با 2500 پله و 80 پاگرد است. اگر گذرتان به نیویورک افتاد می‌توانید از ساعت 10 صبح تا 9 شب از این ساختمان دیدن کنید.

 

 

۷. L’Arbre Blanc Tower، مون‌پلیه، فرانسه

 

در منطقه‌ی مون پلیه ساختمان درخشان و زیبایی وجود دارد که منظره‌ی آن را چند برابر زیباتر کرده است. نام این ساختمان L’Arbre Blanc است که در فارسی به معنای درخت سفید می‌باشد. این برج دارای 113 واحد است که همه‌ی آن‌ها بالکن دارند و شبیه به شاخه‌های بیرون زده‌ی یک درخت هستند. سازه‌ی این برج جوری طراحی شده که ساکنان آن را به ارتباط با یکدیگر تشویق می‌کند. در طبقه‌ی اول درخت سفید یک نمایشگاه هنری و در طبقه‌ی آخر کافی شاپ و باغ وجود دارد که گردشگرانی که با بلیط خارجی ارزان و بلیط داخلی به مون پلیه رفته‌اند می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

 

 

۸. فرودگاه بین‌المللی Daxing، پکن، چین

 

در سال 2019 بزرگ‌ترین ترمینال جهان که فقط یک ساختمان دارد در شهر پکن بازگشایی شد. این فرودگاه جدیدترین فرودگاه بین المللی کشور چین است. زاها حدید که یک معمار بسیار معروف می‌باشد آن را طراحی کرده است. طراحی این فرودگاه به گونه ای می باشد که بتواند در سال 2025 به 72 میلیون مسافر و در سال 2040 به 100 میلیون مسافری که با بلیط خارجی و بلیط داخلی به پکن آمده‌اند خوش آمد گویی کند. این فرودگاه شگفت انگیز به ستاره دریایی معروف شده و جالب است بدانید ربات‌های خدمتکاری دارد که به مسافران در زمینه‌های مختلف کمک می‌کنند.

 

 

۹. هتل TWA، نیویورک، آمریکا

 

ساختمان هتل TWA در واقع یک ساختمان قدیمی بود که در سال 1962 داخل فرودگاه جان اف کندی ساخته شد. طراح این ساختمان یک معمار مشهور به نام Eero Saarinen بود. این ساختمان از سال 2001 که تعطیل شد تا سال 2016 که تصمیم به ساخت هتل TWA گرفتند خالی و متروکه بود. پس از سال 2016 این ساختمان را بازسازی کردند جوری که در بال‌های آن 512 اتاق و به سالن‌های اصلی یک سالن ورزش و یک سالن کنفرانس اضافه شد.

 

برای مسافرانی که با بلیط خارجی و خرید بلیط داخلی برای اقامت به این هتل می‌آیند یک رستوران، کافه و تعدادی مغازه وجود دارد. در این هتل یک استخر وجود دارد که اگر جزو مسافرانی که در این هتل اقامت دارند نباشید و فقط با بلیط خارجی و بلیط داخلی به فرودگاه جان اف کندی آمده باشید می‌توانید از قبل آن را رزرو کنید و در حال شنا تیک آف و فرود هواپیماها را نظاره گر باشید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو