همه چیز درباره هواپیما بوئینگ 727 (بخش دوم)




 

هواپیما بوئینگ

 

بلیط خارجی سام سیر

 

همه چیز درباره هواپیما بوئینگ 727 (بخش دوم)

 

 

خصوصیات این نوع هواپیما

 

با طراحی و ساخت این هواپیما توسط شرکت بوئینگ این شرکت توانست رقبای خود را پشت سر بگذارد و از همگی آنها در این صنعت پیشی بگیرد. در طراحی این هواپیما خصوصیاتی وجود دارد که باعث محبوبیت این هواپیما در میان جهانیان شده است در ادامه به ارائه این خصوصیات خواهیم پرداخت که در ساخت این هواپیما بکار برده شده است.
 

  • این هواپیما از طراحیای زیبا برخوردار بوده است.
  • میزان مصرف سوخت در این نوع هواپیما بسیار پایین میباشد.
  • در این هواپیما فلپهای مخصوصی بکار برده شده است که با داشتن آنها این هواپیما میتواند در ارتفاع پائین با بیشترین تعادل به پرواز بپردازد.
  • به گونهای طراحی شده تا در باندهای کوچک هم بتواند تیک آف و لندینگ انجام دهد.
  • در نظر گرفتن درب خروج در انتهای این هواپیما
  • داشتن قابلبت حمل 163 تا 189 مسافر در هر نوبت پرواز
  • حمل با در منطقه باری با وزن 20 هزار کیلو
  • بهره بردن از سرعت حداکثری 965 کیلومتری بر ساعت
  • فاصله بین دوبال این هواپیما 32.92 متر میباشد.
  • طول هربال این هواپیما 46.7 متر بوده است.
     

این هواپیما که توسط شرکت بوئینگ طراحی و ساخته شد الهام بخش ساخت بسیاری از هواپیماهای دیگری بوده است که بعد از این هواپیما طراحی و ساخته شدهاند. ازاین هواپیما در سراسر جهان استفاده شده است و مسافران میتوانستند با بلیط خارجی و بااستفاده از بلیط ارزان هواپیما از خدمات این هواپیما بهرهمند شوند. در طراحی و ساخت این هواپیما شباهتهای زیادی را میتوان بین این مدل هواپیما و هواپیمای توپولوف روسی مشاهده کرد.

 

عمر مفیدی که متخصصان برای این هواپیما در نظر گرفتهاند بین 10 تا 15 سال است که بستگی به میزان پروازهای کاملی که این هواپیما انجام داده است نیز دارد. در ساخت هواپیماهای نسل بعد از سیستمهای کامپیوتری استفاده شده است از اینرو دیگر نیازی به مهندس پرواز در این گونه هواپیما نبوده است. همه ساله افراد زیادی که با خرید بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما قصد سفر دارند با این نوع هواپیماها در سراسر جهان به محلهای مورد نظرشان نقل مکان میکنند.

 

 

اولین هواپیمای جت در ایران

 

در همان سالهای ابتدایی ساخت این نوع هواپیما توسط شرکت بوئینگ تعدادی از این هواپیماها وارد کشور ایران شدند و از آنها برای جابجایی مسافرانی که با بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما قصد سفر داشتند استفاده میشد. اولین هواپیمایی که توسط ایران خریداری شد بوئینگ 727 بود. این هواپیما در سال 1345 خریداری شد با نام آبادان در ایران شروع به فعالیت کرد. بعد از مدتی دو هواپیمای دیگر از همین مدل توسط ایران ایر خریداری شد و به ناوگان هوایی کشور اضافه گشت.

 

دو هواپیمایی که توسطاین ایرلاین وارد کشور شدند با نامهای شیراز و رامسر به آغاز فعالیت در این کشور مشغول شدند. از این شرکت هواپیمایی دو هواپیمای شخصی نیز توسط شاه خریداری شد که برای سفرهای خصوصی مورد استفاده قرار میگرفت.

 

بلیط ارزان هواپیما خارجی

 

 

هواپیما بوئینگ 727 آبادان

 

این هواپیما در سال 1357 بعد از 12 سال پرواز در خطوط هوایی ایران با سانحه روبرو شد که منجر به تعمیر شدن آن شد. بعد از آن در سال 1378 در امان ایر به اجره داده شد. این هواپیما در سال 1387 با انجام آخرین پرواز خود از خطوط هوایی کنار گذاشته شد و در واقع بازنشسته شد. این هواپیما به همراه 8 هواپیمای دیگری که از مدل بوئینگ 727 بودند همگی بازنشست شدند و از فعالیت در خطوط هوایی معاف گشتند.

 

 

ماجرای بوئینگ 727

 

زمانیکه سخن از اتفاقات ناگوار و گاها هواپیما ربایی به میان میآید ذهنها به سمت هواپیمای لوئینگ 727 کشیده خواهد شد. در گذشته شاهد سقوط بسیاری از این نوع هواپیماها بودهام که به دلایل گوناگون صورت میپذیرفت. یکی از مهمترین خبرهایی که در  رابطه با این هواپیما که در ناوگان هوایی هما حضور داشت شنیده شده است خبر ربوده شدن آن هواپیما بوده است. این هواپیما که در حال فعالیت در خطوط هوایی هما بوده است در زمان جنگ خلیج فارس توسط عراقیها ربوده شد. این هواپیما که در دهه شصت ربوده شد توسط خلبانی در دهه 80 در فرودگاه رشت به زمین نشست. ابتدا تصور میشد که هواپیمایی عراقی باشد زیرا نام و رنگش تغییر کرده بود اما پس از بررسی مشخص شد که همان هواپیما بوده است.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو