انواع لیوری هواپیماها در طول تاریخ (بخش اول)




 

انواع لیوری هواپیماها

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با انواع لیوری هواپیماها در طول تاریخ

 

امروزه در سرتاسر جهان هواپیماهای بسیاری وجود دارند که  همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما از آنها در جابجاییهایشان استفاده میکنند. با توجه  به این استقبال از این نوع وسیله نقلیه شرکتهای متعددی در جهان شروع به ساخت این وسیله نقلیه کردهاند و در زمینه ساخت هواپیما در حال فعالیت هستند.

 

اما تنها تعداد انگشت شماری از آنها شهرت جهانی دارند و بیشترین نیاز خطوط هوایی موجود در جهان را با محصولات خود برطرف میکنند. شرکتهایی چون بوئینگ، ایرباس و ای تی آر از بزرگترین شرکتهای فعال در این زمینه هستند.

 

هواپیماهایی که در این کارخانهها تولید میشود محدود بوده و ممکن است از یک نوع هواپیما برای فروش به چند ایرلاین مختلف استفاده شود. با توجه به این موضوه خطوط هوایی برای اینکه بتوانند تفاوت میان هواپیماهای خود با دیگران را نشان دهند باید به فکر راه حلی میبودند.

 

 لیوری یا همان رنگآمیزی بدنه هواپیما راه حلی بود که ایرلاینها با استفاده از آن توانستند این تمایز را در هواپیماهای خود که همه ساله هزاران مسافر با استفاده از بلیط هواپیما ارزان قیمت یا گران قیمت و بلیط خارجی در سرتاسر جهان به مقاصد مورد نظرشان منتقل میشدند ایجاد کنند.

 

 

آغاز لوری هواپیماها

 

بعد از اتمام جنگ جهانی دوم بشریت شاهد تکامل عظیمی و بزرگی در بخش طراحی و ساخت هواپیماها بودند و این وسیله نقلیه به ابزاری تبدیل شد که نشانگر هویت یک شرکت و نام تجاری آنها بود در در بین پرطرفدارترین وسایل نقلیه قرار گرفت.

 

 همه ساله میلیونها نفر با استفاده از خرید بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما به انجام انواع سفرهای داخلی و یا خارجی خواهند پرداخت. لوری هواپیماها تا آنجایی پیش رفت که حتی هنرمندانی چون ریموند لووی و آلکساندر جرارد در این زمینه فعالیتهایی داشتهاند.

 

در ابتدا از اصطلاح لیوری برای لباسی بود که به شکلی یکنواخت طراحی و دوخته میشدند و خدمتکارانی که برای خانوادههای ثروتمند کار میکردند از آنها استفاده میکردند. بعد از سال 1950 و با ورود خط آنه به زندگی بشر و افزایش میزان استفاده از کشتیهای بخار این اصطلاح در این زمینه نیز بکار برده شد.

 

از سال 1950 و 1960 لیوری هواپیما به شکلی گسترده و فراگیر در تمامی ناوگان هواپیمایی اجرا شد و انجام گرفت و افراد زیادی با استفاده از این نوع هواپیماها و با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی به مقاصد مورد نظرشان منتقل میشدند.

 

 

نکات جالب در رابطه با این فرآیند

 

نقاشی و یا رنگآمیزی برروی بدنه هواپیماهایی که همه ساله افراد زیادی را با بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما جابجا میکنند در چند لایه انجام خواهد شد که این موضوع سبب میشود تا رنگ بدنه براق باشد و همچنین زودتر خشک شود. استفاده از این نوع روش رنگآمیزی سبب میشود تا رنگ بدمه هواپیما از دوام بیشتری برخوردار شود و علاوهبر این وزن کمتری داشته باشد.

 

شاید دانستن این موضوع که رنگ هواپیماهایی که همه ساله میلیونها مسافر با استفاده از آنها و با تهیه بلیط هواپیما و خرید بلیط خارجی در تمامی خطوط هوایی جابجا میشوند حدود 450 کیلوگرم میباشد جالب توجه باشد. رنگآمیزی لایهای سبب میشود تا چیزی حدود 30 درصد از وزن رنگ مورد نیاز برای هواپیما کاهش پیدا کند.

 

گاها برای زیباتر شدن و یا ایجاد نقشی جدید و چالش برانگیز در بدنه هواپیماها از استیکرها استفاده خواهد شد.

 

اگر بخواهیم یک هواپیمای ایرباس 380 را رنگآمیزی کنیم نیازاست از 24 نقاشی که در این زمینه متخصص هستند به مدت دو هفته استفاده کرد. نکته قابل توجه در این فرآیند این است که در این رنگآمیزی چیزی حدود 2300 لیتر رنگ نیاز میباشد.

 

 وزن این مقدار رنگ حدود 650 کیلوگرم میباشد که برای رنگآمیزی در 5 لایه بکار گرفته میشود. با استفاده از این مقدار رنگ میتوان 3500 متر مربع را رنگ آمیزی کرد. همه ساله میلیونها مسافر با استفاده از این نوع هواپیما و با تهیه بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما به مقاصد مورد نظرشان منتقل خواهند شد.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو