استان آلبرتا کانادا (بخش دوم)




 

استان آلبرتا کانادا

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

 

آشنایی با استان آلبرتا کانادا

 

 

آلبرتا غربی‌ترین استان کشور کانادا است که بالغ بر ۳.۳ میلیون نفر جمعیت دارد. این استان به دلیل سطح زندگی بالا و فرصت‌های شغلی فراوان، به یکی از اصلی‌ترین مقاصد دارندگان ویزای کانادا تبدیل شده است. رشد اقتصادی در این استان بسیار بالا بوده و در مقابل، نرخ بیکاری آن از میانگین کانادا نیز کمتر است. اگر یکی از متقاضیان ویزا کانادا هستید و قصد دارید پس از خرید بلیط هواپیما به این کشور مهاجرت کنید ما خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

استانداردهای زندگی در آلبرتا

 

 

خبر خوبی که برای متقاضیان ویزای کانادا وجود دارد این است که متوسط درآمد استان آلبرتا به دلیل نرخ پایین بیکاری، از نقاط دیگر کانادا بالاتر می‌باشد. حداقل دستمزدی که خریداران بلیط هواپیما پس از مهاجرت در آلبرتا دریافت می‌کنند از متوسط درآمد کانادا نیز بالاتر است. شاید برای مهاجران ویزا کانادا جالب باشد که درآمد سالیانه خانواده در این استان حدود ۶۱۰۰۰ دلار می‌باشد که در مقایسه با سایر استان‌ها در رتبه اول قرار دارد.

 

با توجه به منابع طبیعی فراوانی که در آلبرتا وجود دارد، مالیات بر درآمد این استان کمترین مقدار را در کانادا به خود اختصاص داده است. برای مثال خانواده‌ای با دو درآمد ۶۰.۰۰۰ دلاری و دو فرزند اگر در آلبرتا زندگی کنند، ۳.۵۸۳ دلار نسبت به نیوفاندلند و لابرادو و همچنین ۹۹۰ دلار نسبت به آنتاریو مالیات کمتری پرداخت خواهند کرد. دلیل پایین بودن مالیات در این استان به سیستم مالیاتی واحد با نرخ پایین رابطه مستقیمی دارد.

 

برای آن دسته از دارندگان ویزای کانادا که نگران پرداخت مالیات‌های سنگین هستند باید بگوییم که سیستم مالیاتی حاکم بر آلبرتا شامل بالاترین معافیت‌های پایه‌ای و خانواده‌ای، رقم مالیات عمومی بر فروش، پایین‌ترین نرخ بنزین و گازوئیل و مالیات بر املاک می‌باشد. این بدان معنی است که با دادن مالیاتی کمتر پول بیشتری برای خانواده‌ها باقی می‌ماند که خبر خوبی برای خریداران بلیط خارجی کانادا محسوب می‌شود.

 

امنیت محیط زیست این استان بسیار بالا می‌باشد و محلی مناسب را برای زندگی در اختیار متقاضیان ویزا کانادا قرار می‌دهد. وجود کوه‌های راکی و جنگل‌های زیبا آلبرتا را به یکی از استان‌های دلپذیر کانادا تبدیل کرده است. همانطور که پیداست، یکی از اصلی‌ترین علل مهاجرت به آلبرتا، استانداردهای زندگی در این استان می‌باشد.

 

 

تحصیلات در آلبرتا

 

 

اگر برای ادامه تحصیل قصد اخذ ویزای کانادا را دارید باید بدانید که استان آلبرتا از سیستم آموزشی مناسبی از مهد کودک تا دانشگاه برخوردار می‌باشد. تمامی شهروندان و دارندگان اقامت دائم در کانادا می‌توانند تا سن ۲۰ سالگی و مقطع دیپلم از تحصیلات رایگان دولتی استفاده کنند. در استان آلبرتا برای ادامه تحصیل فرزندان خود می‌توانید از چندین روش آموزشی که تمامی هزینه‌های آن‌ها از طریق مالیات تامین می‌گردد استفاده کنید.

 

علاوه بر مدارس دولتی، مدارس فرانسوی زبان و سیستم آموزش کاتولیک نیز در این استان وجود دارد که دارندگان ویزا کانادا می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اکثر ساکنان آلبرتا مدارس دولتی را که دارای کیفیت بالایی هستند انتخاب می‌کنند اما برخی نیز استفاده از مدارس خصوصی را ترجیح می‌دهند. خریداران بلیط هواپیما کانادا پس از مهاجرت می‌توانند از میان ۲۴ موسسه آموزش عالی دولتی که شمال ۴ دانشگاه با ۱۰۴.۵۰۰ دانشجو تمام وقت و پاره وقت می‌باشد، یکی را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب کنند. نکته قابل توجه برای متقاضیان ویزای کانادا اینجاست که آلبرتا بالاترین هزینه‌ها را صرف دانشجویان خود می‌کند.

 

در آلبرتا باید سالانه متوسط شهریه ۵.۰۰۰ دلار را برای تحصیل در دانشگاه بپردازید که جزء گران‌ترین شهریه‌ها در کانادا می‌باشد. البته دارندگان ویزای کانادا نگران نباشند زیرا جهت تسهیل این هزینه‌ها و کمک به پس‌انداز خانواده‌ها برای پرداخت مخارج دانشگاه، دولت آلبرتا چندین برنامه را در نظر گرفته است، بطوریکه برنامه آموزشی صد ساله آلبرتا در سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرد. طبق این برنامه مبلغ ۵۰۰ دلار برای متولدین این استان جهت کمک به هزینه‌های تحصیلی اختصاص داده می‌شود تا بتوانند برای تحصیلات دانشگاهی خود پس‌اندازی داشته باشند.

 



نظرتان را بنویسید







منو